با این ترفندها در کوتاه‌ترین زمان حمام را تمیز کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حمام از مهم‌ترین نقاط خانه است که تمیزی آن می‌تواند حس خوبی برای شما ایجاد کند. اما گاهی تمیز کردن حمام بخاطر جرم گرفتن وسایل و کاشی‌های آن با سختی همراه است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
ترفندهای ساده تمیز کردن حمام

تمیزی خانه برای همه ما اهمیت بسیاری دارد و بخشی از هنر خانه‌­داری را نشان می­‌دهد. اما بعضی از فضاها مانند حمام و سرویس بهداشتی از قسمت­‌هایی هستند که افراد روی نظافت آن‌ها حساسیت بیشتری دارند. چرا که به دلیل استفاده زیاد در معرض رطوبت قرار دارند. در نتیجه محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها است. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا با ترفندهای ساده تمیز کردن حمام آشنا شوید.

ترفندهای ساده تمیز کردن حمام

تمیزی حمام برای بسیاری از افراد زمان‌بر است. چرا که با ترفندهای ساده تمیز کردن حمام آشنا نیستند و نمی‌دانند از چه روش و مواد شوینده‌ای استفاده کنند که به سرعت نتیجه بگیرند. تعدادی از این ترفندها عبارتند از:

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن حمام

قبل از هر اقدامی لازم است وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن حمام را بررسی کنیم. بخش ‌های مختلف حمام با وسایل متفاوتی شسته می­‌شوند. کاربردی‌ترین وسایل مانند تی، دستکش، مواد شوینده و برس توالت که در اغلب خانه‌ها به راحتی پیدا می‌شوند.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن حمام

مواد شوینده طبیعی یکی از ترفندهای ساده تمیز کردن حمام 

  • چای سیاه: برای تمیز کردن آینه
  • سرکه: برای شستن سردوش
  • آبلیمو: جهت از بین بردن لکه رسوب آب روی شیرآلات
  • جوش شیرین: برای شستن روشویی، کاسه توالت و وان حمام
  •  سرکه سفید و جوش شیرین: درب سرویس بهداشتی
  • نمک و آبلیمو: از بین بردن زنگ زدگی شیرآلات

مراحل شست و شوی حمام

تمیز کردن کف و دیوار حمام

کف و دیوار حمام، اولین قسمتی است که شروع به تمیز کردن آن می‌کنیم. در ابتدا بهتر است سطح کف و دیوارهای حمام یا سرویس را خیس کنید. سپس شوینده‌­ای که در نظر گرفته­‌اید را روی سطح کف و دیوار بپاشید. اگر شوینده به صورت مایع است می‌توانید داخل یک ظرف اسپری بریزید و آن را روی کف و دیوار اسپری کنید. حدود پانزده دقیقه صبر کنید پس از آن با استفاده از فرچه و یا تی زمین‌شوی به خوبی کف و دیوار را بشویید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش بافت پاپوش ساده با قلاب + ویدئو

تمیز کردن کف و دیوار حمام

تمیز کردن وان حمام

برای تمیز کردن وان حمام هم می‌­توانید از مواد طبیعی مانند جوش شیرین استفاده‌کنید و یا مواد شوینده شیمیایی مانند جرمگیر، وایتکس و یا ماده چند منظوره را به کار ببرید. شوینده را روی سطح خیس‌شده­ وان حمام بریزید، و مطمئن شوید که در همه قسمت‌ها پخش‌شده است. با توجه به میزان آلودگی، اجازه دهید مواد روی سطح باقی بماند. در نهایت با استفاده از فرچه و یا دستمال مناسب همه بخش­‌های آن را بشویید.

 تمیز کردن هواکش و تهویه حمام

هواکش و تهویه حمام یکی از بخش‌های مهم از این فضا است. برای تمیز کردن تهویه­ حمام، باید کمی با صبر و حوصله باشید. در ابتدا برق حمام را قطع کنید و سپس قاب سطح تهویه را باز کنید. قاب تهویه را با آب و کف بشویید و خشک کنید. و با استفاده از جاروبرقی گرد و خاک داخل تهویه را بگیرید. با یک پارچه نرم، تیغه­‌های تهویه را تمیز کنید و بعد از خشک شدن، قاب تهویه را در جای خود ببندید.

 تمیز کردن شیرآلات حمام یکی از ترفندهای ساده تمیز کردن حمام

 تمیز کردن شیرآلات حمام یکی از ترفندهای ساده تمیز کردن حمام

شیرآلات از جمله قسمت‌های مهم در حمام و سرویس بهداشتی است که تمیز و براق بودنشان جلوه ­خاصی به فضای حمام می‌­دهد و تمیزی آن را چند برابر می­‌کند. بنابراین اگر دوش یا شیرآلات شما جرم گرفته آن را درون یک ظرف جوش شیرین بگذارید و بعد از یک ساعت آبکشی نمایید.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

تعداد کلمات مطلب: 555

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…