رپورتاژ آگهی

خرید ملک راهی برای اخذ اقامت ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مسئله مهاجرت همیشه یکی از دغدغه‌های اکثر ایرانیان بوده است. برخی افراد به مهاجرت فکر می‌کنند و برخی در حال اقدام برای رفتن به مقصد موردنظر خود هستند. در این میان برخی از کسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند مقصد مناسبی برای خود پیدا نمی‌کنند چرا که اطلاعات دقیقی از کشورهایی که مناسب شرایط آنهاست ندارند.
مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

یکی از کشورهایی که برای مهاجرت در نزد ایرانیان همیشه محبوب بوده کشور زیبای ترکیه است. از پرطرفدارترین راه‌هایی که می‌توان به کشور ترکیه مهاجرت کرد و اقامت این کشور را به راحتی اخذ نمود مهاجرت از طریق خرید ملک است. در این مطلب به صورت مختصر و مفید به مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه می‌پردازیم.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک شاید همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای ما ایرانیان بوده است. البته مهاجرت از این طریق منطقی به نظر می‌رسد اما بهتر است قبل از انتخاب به بررسی مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه بپردازیم. در این صورت با دید بازتر و آینده نگری بیشتری دست به انتخاب یا رد آن خواهیم زد.

مزایای خرید ملک در کشور ترکیه

بسیاری از افراد به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت می‌کنند تا بعد از چند سال زندگی در آن‌جا و پرداخت مالیات پاسپورت آن کشور را دریافت کنند. یکی از مزایای داشتن پاسپورت کشورهای اروپایی و آمریکایی این است که می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای دیگر سفر کنید.

شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کمتر و همچنین با هزینه معقول‌تری نسبت به راه اول با خرید ملک در کشور ترکیه پاسپورت این کشور را دریافت کنید. در این صورت علاوه بر اجازه اقامت خود و خانواده می‌توانید هر چند بار که دلتان بخواهد به کشورهای بسیاری بدون نیاز به اخذ ویزا سفر داشته باشید. البته حتما به یاد داشته‌باشید زمانی این آپشن برای شما فعال می‌شود که ارزش خانه‌ای که خریداری کرده‌اید، بالاتر از ۲۵ هزار دلار باشد.

زندگی مقرون به صرفه تر نسبت به ایران

اگر به فکر مهاجرت به ترکیه هستید و راجع به آن کمی تحقیق کرده باشید حتما از تورم‌های ایجاد شده در ماه‌های اخیر در این کشور مطلع هستید. هزینه‌های زندگی در تمام ابعاد در کشور ترکیه نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر افزایش داشته است. اما با این حال هنوز هم نسبت به هزینه‌های جاری زندگی در کشور ایران می‌توان گفت که هزینه‌ها در کشور ترکیه مقرون به‌صرفه‌تر است.

برای مثال شما می‌توانید هزینه‌های زندگی یک خانواده دو نفره را با مبلغی حدود سه تا چهار هزار لیر (حدود ۷ میلیون تومان) در استانبول به راحتی مدیریت کنید. در حالی که هزینه‌های یک خانواده دو نفره در شهرهای کوچک ایران نیز از این مبلغ بسیار بیشتر است.

به راحتی صاحب خانه می شوید!

همان‌طور که در بالا بیان شد، شما برای این که بتوانید از طریق خرید ملک اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید باید مبلغی حدود ۲۵ هزار دلار در نظر بگیرید. بیایید این مقدار را ۳۰ هزار دلار در نظر بگیریم. با احتساب دلار حدودا ۳۰ هزار تومانی چیزی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان برای خرید ملک در ترکیه کافی خواهد بود. یعنی شما می‌توانید با مبلغ رهن خانه در تهران، در ترکیه صاحب خانه شوید.

نزدیکی به ایران و رفت و آمد راحت

همواره یکی از مواردی که بسیاری از افراد را از مهاجرت منصرف می‌کند یا باعث می‌شود که هرگز به آن فکر نکنند، دوری از خانواده و دوستان و آشنایان است. اگر شما کشور ترکیه را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنید یک مزیت فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد. شما پس از اخذ اقامت به واسطه خرید ملک همچنان می‌توانید بدون محدودیت و نیاز به اخذ ویزا بین ایران و ترکیه به راحتی در رفت و آمد باشید.

اقامت در ترکیه با خریدن ملک

 

معایب احتمالی خرید ملک در ترکیه

برای یک تصمیم‌گیری درست و آگاهانه در مورد خرید ملک در کشور ترکیه ما علاوه بر بررسی کردن مزایای آن حتما باید به معایب احتمالی و مشکلاتی که ممکن است برایمان پیش بیاید نیز دقت کنیم. برای شروع صحبت در مورد معایب و مشکلاتی که ممکن است با خرید ملک برای ما پیش بیاید بهتر است با رایج‌ترین اتفاقی که این روزها برای بسیاری از ایرانیان می‌افتد شروع کنیم.

مطلب پیشنهادی:  بورا بورا؛ رمانتیک‌ترین مقصد گردشگری جهان

عدم آگاهی خریداران و سوء استفاده کلاهبرداران

کلاهبرداری و سوء استفاده شیادان به دلیل عدم اطلاعات کافی و ناآگاه بودن افراد این روزها بسیاری را از خرید ملک در ترکیه پشیمان کرده‌ است. البته واقعا باید حق را به مشتریانی داد که هر روزه خبرهایی درباره کلاهبرداری و نابود شدن سرمایه هموطنان عزیزمان می‌شنوند.

هزینه های جانبی و مالیات

هزینه‌های جانبی مالک یک خانه بودن در ترکیه بر خلاف ایران بسیار بالاست. یعنی زمانی که شما یک خانه خریداری می‌کنید در همان ابتدا باید هزینه‌های مربوط به مالیات خرید خانه را نیز بپردازید. همچنین باید عوارض مربوط به خانه خود را به صورت سالیانه به اداره مربوطه که برای شما مشخص می‌شود پرداخت کنید.

خرید خانه در ترکیه

 

حالا فرض کنید که می‌خواهید خانه خود را اجاره دهید. شما باید سالیانه به ارگان‌های مربوطه مالیات پرداخت کنید. البته با تمام هزینه‌هایی که به آن اشاره شد باز هم هزینه خرید خانه در مجموع ارزان‌تر از ایران خواهد بود اما حتما باید به این مسائل توجه داشته باشید.

بوجود آمدن مشکلات حقوقی به دلیل نا آشنا بودن با قوانین

از دیگر مشکلات احتمالی خرید ملک در ترکیه می‌تواند این باشد که شما ناخواسته قوانین مربوط به خانه در این کشور را نقض کنید. در این صورت باید بگوییم حتما به مشکل برخواهید خورد.

سه مورد از پرتکرارترین موارد حقوقی که شما را دچار مشکل دریافت اقامت می‌کند عبارتند از:

  • ملکی که خریداری کرده‌اید، دارای مدارک کافی و مورد تایید سازمان‌های مربوط به کشور ترکیه نباشد.
  • مشکل داشتن پایان کار ملک و یا ارائه ندادن آن در زمان خرید ملک به هر دلیلی می‌تواند شما را در کسب اقامت از این طریق دچار مشکل کند.
  • گاهی سازندگان املاکی که توسط هموطنان عزیزمان در ترکیه خریداری می‌شود، قوانین ساخت و ساز شهر موردنظر را رعایت نمی‌کنند. متاسفانه در این شرایط هم نمی‌توانید امیدی به گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه داشته‌باشید.

نتیجه گیری

اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک می‌تواند یک میان‌بر واقعا مناسب برای افرادی باشد که قصد مهاجرت از ایران را دارند. این کشور از نظر هزینه‌ها بسیار مناسب‌تر از ایران است که این هزینه‌ها می‌تواند شامل: (خرید یا اجاره مسکن، غذا، پوشاک، تفریحات و… )باشد.

شما می‌توانید با داشتن اقامت کشور ترکیه از طریق خرید خانه علاوه بر صاحب خانه شدن زندگی در سطح بالاتری از رفاه اجتماعی و اقتصادی را در یک کشور اروپایی تجربه کنید. همچنین در پایان به شما توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری قطعی در مورد اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک با مشاوران حرفه‌ای و مطمئن این حوزه مشورت کنید.

تعداد موسسات و دفاتر مهاجرتی با تجربه و متعدد مثل آرال گام در ایران زیاد نیست. بنابراین در انتخابات کسانی که پروسه مهاجرت خود را به آن‌ها می‌سپارید بسیار دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درباره زندان اسرارآمیز تکاب چه می‌دانید؟

زندان برنجه، جاذبه‌ای طبیعی و اسرارآمیز است که در نزدیکی روستای برنجه قرار دارد. نام زندان…