معرفی محله‌های خوب شیراز

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیراز شهری اصیل با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برجسته است. محله‌های قدیمی شیراز بخشی از جاذبه‌های دیدنی شیراز هستند که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
معرفی بهترین محله های شیراز

مردم خونگرم شیراز مردمی بسیار مهمان نواز هستند. این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری و مهاجرتی است. افراد زیادی از شهرها و روستاهای اطراف برای کار و زندگی به این شهر فرهنگی-تاریخی مهاجرت می‌کنند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی بهترین محله ها برای خرید خانه در شیراز می‌پردازیم.

معرفی بهترین محله های شیراز

معرفی کلی شهر شیراز

شیراز پنجمین شهر بزرگ کشور است. جمعیت این شهر بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر است. این شهر مساحتی معادل با ۲۴۰ کیلومتر مربع دارد. شیراز، مرکز استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر از سطح دریا و در منطقه کوهستانی زاگرس قرار دارد. این شهر به خاطر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی خود همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده‌است. از این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی ایران یاد می‌شود، زیرا زادگاه شاعران زیادی است و در دنیا به شهر شعر و باغ و گل شهرت دارد.

معرفی محله های خوب شیراز

محله های خوب شیراز

این شهر نیز مانند بیشتر کلان شهرهای ایران به مناطق شمالی و جنوبی یا به اصطلاح بالا شهر و پایین شهر تقسیم می‌شود. مناطق بالا شهر شیراز خانه‌های گران قیمت و لوکس و مناطق پایین شهر، خانه‌های ارزان‌تری دارند. در ادامه مطلب چندتا از محله های خوب شیراز برای زندگی را به شما معرفی می‌کنیم:

محله قصر دشت

یکی از محله‌های شیراز که در شمال غربی این شهر قرار دارد، محله قصر دشت است. در این محله خانه باغ‌ها و ویلاهای زیادی وجود دارند. البته تعدادی برج نیز در محله قصر دشت به چشم می‌خورد اما عمده منازل مسکونی این منطقه، خانه باغ هستند. می‌توان گفت که محله قصر دشت به دلیل وجود خانه‌هایی با متراژ بالا، آب و هوای مناسب و مناظر زیبا، بهترین منطقه شیراز برای خرید خانه و سرمایه گذاری است و جزو مناطق بالاشهر شیراز محسوب می‌شود.

معالی آباد یا مالی آباد

معالی آباد یکی از محبوب‌ترین محله‌های شیراز است. این محله امکانات زیادی از جمله مجتمع‌های تجاری، دانشگاه، هتل، سینما، بوستان، درمانگاه و تعدادی خط مترو دارد. در این محله اغلب خانه‌ها نوساز و لوکس هستند. بافت این منطقه نوساز است و خانه‌های ویلایی در آن کمتر هستند. نکته جالب توجه این است که خانه های ویلایی این محله ارزان‌تر از آپارتمان‌های آن هستند.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان، در رویایی‌ ترین جزیره ایران

شهرک گلستان شیراز جزو بهترین محله های شیراز

شهرک گلستان یکی دیگر از بهترین محله های خوب شیراز است. این محله در گذشته به دلیل فاصله از مرکز شهر خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت. اما امروزه با گسترش شهر و افزایش جمعیت به یکی از محله‌های محبوب شیراز تبدیل شده‌است و قیمت خانه‌های آن بالا رفته. این محله به دلیل نزدیکی به کوه دراک از جمله نواحی خوش آب و هوا و سرد شیراز محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک منطقه خوش و آب و هوا با زمستان‌های پر برف و خلوت برای زندگی می‌گردید، شهرک گلستان گزینه بسیار خوبی برای شماست.

کلان شهر شیراز

معرفی بهترین محله های شیراز: عفیف آباد

محله عفیف آباد یکی دیگر از محله‌های شهر شیراز است که معروف است. عفیف آباد رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد و به عنوان یکی از محله‌های لوکس شهر شیراز محسوب می‌شود. باغ عفیف آباد نیز در همین محله قرار دارد و در معروف شدن این محله نقش زیادی دارد. محله عفیف آباد جزو مناطق لوکس با دسترسی مناسب است، که البته به علت وجود مجتمع‌های تجاری و امکاناتی که دارد نسبتا شلوغ و پررفت‌وآمد است.

محله ارم، بالاشهر شیراز

یکی دیگر از محله‌های شیراز که شهرت دارد، بلوار ارم است. این بلوار یکی از بلوارهای شمالی است و جزو منطقه یک شهرداری شیراز به حساب می‌آید. وجود باغ ارم، سبب نام گذاری این محله است. خانه‌های موجود در این بلوار اغلب ویلایی هستند و دارای متراژ بالا می‌باشند. این بلوار که ۱.۲ کیلومتر طول دارد، یکی از گران قیمت‌ترین بلوارهای شیراز است. اگر به دنبال زندگی در منطقه ای لوکس و گران قیمت هستید، بلوار ارم انتخاب مناسبی برای خرید یا اجاره خانه در شیراز است.

پیشنهاد مطالعه: صفر تا صد شهر اسلامشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های سایر شهرها

همچنین بخوانید

فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که در ابتدا اسلامشهر از تعدادی روستا تشکیل شده است. لازم است بدان…