عروس به گل نشسته کیش را بشناسید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عروس به گل نشسته جزیره زیبای کیش کجاست؟ کیش جزو بهترین مقاصد گردشگری ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

هر چقدر از زیبایی و رمز و راز جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش بگوییم، کم گفته‌ایم. یکی از جاذبه‌های معروف این جزیره، کشتی یونانی است، با رفتن به این جزیره می‌توانید چند حس مختلف مثل غرور و آرامش را تجربه کنید. این کشتی اسم‌های مختلفی دارد که به ترتیب «مپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌ است.

خرید آپارتمان در کیش

کشتی به گل نشسته یونانی کجاست؟

این کشتی غول پیکر در 4 مرداد 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. این سازه منحصر به ‌فرد در خیابان غروب کیش، میدان غروب و نزدیکی پارک ساحلی غروب واقع شده است.

تاریخچه کشتی یونانی کیش

این کشتی با وزن ۷۰۶۱ تن و طول ۱۳۶ متر، توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو، اسکاتلند در سال 1943 (1325) میلادی ساخته شد. این کشتی در آن سال آماده و به وزارت حمل ‌و نقل جنگ بریتانیا تحویل داده ‌شد. در ادامه شرکتی به نام کشتی بخار لاریناگا، آن را در خرید و دو سال بعد کشتی را به شرکت تی اند جی هریسون فروخت. در فاصله این سال‌ها (از ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۶ میلادی)، کشتی مذکور در اجاره دولت آفریقای جنوبی قرار داشت.

دو فرد یونانی به نام‌های «پی.جی فرانگولیس» و «ای.آی کلیافز» آخرین صاحبان این کشتی بودند و ماجرای به‌ گل ‌نشستن کشتی در همان سال روی داد و از آنجا که صاحبان کشتی اهل یونان بودند، این کشتی به نام کشتی یونانی معروف شد.

داستان کشتی به گل نشسته در کیش

داستان‌های زیادی در مورد به گل نشستن این کشتی وجود دارد بعضی‌ باور دارند که ناخدای این کشتی عاشق دختر ایرانی می‌شود و خانواده دختر با این وصلت مخالفت کرده و روزی که این دو جوان تصمیم به فرار می‌گیرند کشتی در جزیره کیش به گل می‌نشیند و این وصلت اتفاق نمی‌افتد؛ همچنین بعضی افراد معتقدند هوا بسیار مه آلود بوده و فانوس دریایی در کشتی به اندازه‌ی کافی وجود نداشته کشتی به سمت جزیره آمده و این اتفاق رقم خورده است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با احساس تنهایی بعد از ازدواج مقابله کنیم؟

کشتی یونانی کیش

تفریحات کشتی یونانی کیش

در ادامه، به چند نمونه از تفریحات کشتی یونایی کیش اشاره می‌کنیم:

  • عکاسی

در هر ساعت از روز که به این جاذبه گردشگری سر بزنید می‌توانید عکس‌های خیلی جذابی را خلق کنید. معمولا بیشتر گردشگران ساعات پایانی روز به این محل می‌روند تا غروب آفتاب را در کنار ساحل  تماشا کنند.

  • شترسواری و اسب‌سواری

یکی از تفریحاتی که گردشگران می‌توانند هنگام بازدید از کشتی یونانی داشته‌ باشند، شترسواری و اسب‌سواری است که بی‌شک تجربه متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد و از آن لذت خواهید برد.

  • محوطه ساحلی

پارک ساحلی ۶۰ هزار مترمربعی در محوطه ساحلی این کشتی، امکان کرایه دوچرخه را برای گردشگران فراهم می‌آورد. در صورتی که با خودرو راهی جزیره شده‌اید، پارک ساحلی پارکینگ دارد و می‌توانید خودروی خود را در این محل پارک کنید و با خیال راحت به گشت اطراف این جاذبه بپردازید.

  • پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن از دیگر جاذبه‌های جزیره کیش است که در فاصله هشت کیلومتری کشتی یونانی است. این پارک که به‌ عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران شناخته می‌شود، مجهز به استخر، سونا و جکوزی‌، امکانات موج‌سواری و … است.

علاوه‌ بر امکانات تفریحی نزدیک کشتی گل نشسته تعداد بالایی رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد که بعد از گشت‌وگذار و خلق لحظه‌های خوب برای خودتان می‌توانید در یکی از رستوران‌ها غذای خوشمزه نوش جان کنید.

قیمت بلیط کشتی یونانی کیش

خوشبختانه برای دیدن این جاذبه‌ی باشکوه نیازی به خرید بلیط نیست و محدودیت زمانی ندارد در واقع شما هر موقع خواستید می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید. البته لازم به ذکر است که به دلیل فرسودگی زیاد این کشتی بازدید از داخل آن ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…