۷ نکته طلایی برای کاهش وزن بدون بازگشت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه بسیاری از افراد برای کاهش وزن سریع از روش‌های لاغری غیر استاندارد استفاده می‌کنند. متاسفانه نتیجه چنین رژیم‌هایی فقط آسیب به بدن است. اما برای یک کاهش وزن اصولی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
نکات طلایی برای کاهش وزن بدون بازگشت

آیا شما هم جزو افرادی هستید كه به دنبال روش‌هایی برای كاهش وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل می‌گردید؟ خیلی وقت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطالبی در مورد کاهش وزن سریع با رژیم‌های کوتاه مدت به چشممان می‌خورد. اما آیا این روش‌ها کاربردی هستند؟ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا نکات طلایی برای کاهش وزن بدون بازگشت را به شما معرفی کنیم.

نکات طلایی برای کاهش وزن بدون بازگشت

۱. پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین برای کاهش وزن اصولی

برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، مصرف پروتئین در صدر فهرست راه‌های کاهش وزن قرار داردد. بدن شما برای هضم و جذب پروتئین کالری مصرف می‌کند. به همین خاطر رژیم غذایی با پروتئین کافی می‌تواند بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری به کالری مصرفی در طول روز اضافه کند. همچنین پروتئین باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید و برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که افزایش مقدار پروتئین با همان حجم غذا، باعث می‌شود تا افراد ۴۰۰ کالری کم‌تر در طول روز مصرف کنند.

۲. با غذاهای آماده خداحافظی کنید

غذاهای آماده مقدار زیادی شکر، روغن دارند، به علاوه که کالری آن‌ها نیز بسیار بالاست. بجای کنسرو تن ماهی، ماهی بخرید. گوجه را جایگزین رب کنید. بجای بستنی، ماست یونانی و میوه‌های یخ‌زده را امتحان کنید. در بین راههای کاهش وزن، هیچ راهکاری بهتر از «درست کردن غذای واقعی» بجای خرید غذای آماده نیست.

۳. از نکات طلایی برای کاهش وزن بدون بازگشت، توجه به میزان مصرف آب است

این که مصرف بیشتر آب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، موضوعی است که پژوهش‌ها آن را ثابت کرده‌اند. بیشتر افراد در طول روز آب کافی مصرف نمی‌نوشند. مصرف نیم لیتر آب، کالری مصرفی بدن را ۲۵ تا ۳۰ درصد بالا می‌برد و متابولیسم را افزایش می‌دهد. مصرف آب کافی همچنین می‌تواند مقدار غذای مصرفی به خصوص در افراد بالای ۳۰ سال را کم کند. جایگزین کردن آب بجای نوشابه نیز باعث کاهش چشمگیر کالری دریافتی شما می‌شود.

۴. قهوه را تلخ بنوشید

خوردن قهوه برای کاهش وزن بدون بازگشت

قهوه یک نوشیدنی سالم سرشار از آنتی‌اکسیدان است که روند پیری سلول‌ها را کند می‌کند. مصرف قهوه باعث افزایش سطح انرژی و سوزاندن بیشتر کالری در طول روز می‌شود. نوشیدن قهوه علاوه‌بر کاهش وزن، از خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هم کم می‌کند. قهوه باعث می‌شود که بدون دریافت کالری، احساس سیری کنید و غذای کم‌تری میل کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

۵. چای سبز از نکات طلایی کاهش وزن بدون بازگشت

همانند قهوه، چای سبز هم یک نوشیدنی سالم با مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. چای سبز می‌تواند سرعت چربی‌سوزی در بدن افزایش دهد. سعی کنید بجای چای سبز آماده یا کیسه‌ای، چای سبز طبیعی بخرید و آن را دم کنید تا خواصش را حفظ کند. طبیعی است که تنها با مصرف چای سبز وزن کم نمی‌کنید اما این نوشیدنی به روند کاهش وزن بدون بازگشت شما کمک می‌کند.

۶. حواستان به کالری غذاها باشد

خوب است که بدانید هر خوراکی چند کالری دارد و با علم به مقدار کالری، آن را بخورید. برای مثال بدانید با مصرف یک شکلات، چقدر باید از برنج ناهار خود کم کنید تا تعادل مصرف کالری حفظ شود. توجه به کالری موادغذایی همچنین باعث می‌شود تا از مصرف موادغذایی پرکالری پرهیز کنیم. به هر حال دانستن کالری موادغذایی به کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند کمک زیادی می‌کند.

۷. مصرف بیشتر میوه و سبزیجات از نکات طلایی کاهش وزن بدون بازگشت

تاثیر میوه و سبزیجات در لاغری

میوه و سبزی‌ها از غذاهایی با ارزش غذایی بالا و کالری کم هستند. این خوراکی‌ها علاوه‌بر فیبر، مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی نیز دارند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف میوه و سبزی و جایگزین کردن آن‌ها با موادغذایی پرکالری باعث کاهش وزن می‌شود. میوه و سبزیجات تازه انتخابی مناسب برای یک میان وعده سالم‌اند.

پیشنهاد مطالعه: خوردنی‌های معجزه‌آسا برای رفع خستگی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …