بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی افراد برای رسیدن به اهداف خود رفتارهای غیر اخلاقی انجام می‌دهند. این افراد برای دوری از شکست حاضر به انجام هر کاری هستند. مثلا در محیط کار برای رسیدن به هدف خود کارهای غیر اخلاقی انجام می دهند و حق دیگران را ضایع می‌کنند.
بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت

این‎که برخی افراد تشنه موفقیت هستید لزوما چیز بدی نیست. اما مسئله اینجاست که آیا رسیدن به موفقیت به هر قیمتی ارزش دارد؟ اگر دستیابی به موفقیت برای افراد همراه با اضطراب یا ترس از شکست باشد، مخرب است. اگر احساس می‎کنید در مسیر موفقیت حاضرید دست به هرکاری بزنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب از دلتامگ سعی کرده‌ایم تا بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت را معرفی کنیم.

بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت

در مسیر دستیابی به موفقیت و تلاش برای اهدافتان به سوال‌های زیر پاسخ دهید:

۱. تنها به نتیجه توجه کردن

افرادی که تشنه موفقیت به هر قیمتی هستند، معتقدند که تنها دستیابی به موفقیت مهم است. شکست، جزئی از زندگی افراد افراطی در موفقیت نیست. رسیدن به موفقیت در پایان هرکار، ملاکی برای سنجیدن ارزش و شایستگی آن‎ها است. هنگامی که به هدفی می‎رسند، به جای احساس غرور یا شادی، از اینکه شکست نخورده‎اند احساس خوبی دارند. این افراد به تلاش‌های خود در مسیر تخقق اهداف بی‌توجه هستند.

برای رسیدن به موفقیت چه کار نکنیم

۲. راضی نبودن از زمان حال جزو بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت

افراد افراطی در موفقیت معمولا نمی‌توانند از شرایط حال حاضر لذت ببرند. این افراد حتی پس از دستیابی به موفقیت‌های بزرگ، نیز احساس رضایت نمی‌کنند. تنها چیزی که برای این افراد اهمیت دارد، این است که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

۳. تغییر اهداف

علاوه بر سخت کار کردن، افراد افراطی در پروژه‌های بسیاری شرکت می کنند. این افراد فقط به داشتن مهارت در یک زمینه راضی نمی‌شوند و می‌خواهند در همه چیز موفق باشند. در محیط کار این افراد داوطلبانه در کارهای زیادی شرکت می کنند. متاسفانه به جای مهارت در تمام کارها، این افراد در هیچ یک از این مهارت‌ها ماهر نمی‌شوند.

دلتامگ

۴. عصبانیت افراطی از بدترین کارها برای رسیدن به موفقیت

تلاش برای دیده‌شدن بیش از حد انتظار، می‎تواند باعث ایجاد فشار بیش از حد شود. هنگامی که کارها طبق برنامه پیش نمی‎روند، این افراد به شدت عصبانی می‌شوند. این عصبانیت نابه‌جا حتی باعث می‌شود این افراد توسط همکاران خود طرد شوند. عصبانیت تا حدی طبیعی است اما رفتار نادرست به این معنا است که برخی افراد برای دستیابی به اهدافی غیرممکن، فشار زیادی به خود می‎آورند.

مطلب پیشنهادی:  فر کردن مو در خانه به ساده‌ترین روش

۵. انتقاد دائم از خود

انتقاد کردن از رفتار و نقص‌های خود، تا حدی طبیعی است و باعث بهبود عملکرد می‌شود. کسانی که برای دستیابی به موفقیت زیاده روی می‎کنند، معمولا خود را برای نرسیدن به انتظارات بالا مقصر می‎دانند و به شدت مورد انتقاد و حتی سرزنش قرار می‌دهند. آن‌ها اهدافی غیر قابل دستیابی تنظیم و بعد از آن برای نرسیدن به آن استانداردها خود را سرزنش کرده و مقصر می‎دانند. افراط در دستیابی به موفقیت گاهی به این معنا است که فرد از اضطراب و شک به خود رنج می‎برد. نگرانی مداوم برای دستیابی به هدفی غیرممکن، که با ترس از شکست همراه است، می‎تواند منبع عظیمی از اضطراب در وجود فرد باشد.

نتیجه‌گیری: گاهی انسان‌ها در مسیر موفقیت خود اولین دشمن خودشان می‌شوند و با سخت‌گیری‌های بیش از اندازه و افراطی باعث می‌شوند هیچ زمان رنگ آرامش را نبینند. اگر شما مواردی که در مطالب بالا ذکر شد را دارید و دائم به خود سخت می‌گیرید، شاید لازم باشد از زاویه‌ای تازه به مسیر زندگی بنگرید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خورشت آلو مسما با رب انار

خورشت آلو انواع گوناگونی دارد و هم با گوشت قرمز و هم با مرغ طبخ می‌شود. وقتی این خورشت با …