درمان و کنترل این بیماری‌ها تنها با نوشیدن آب

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آب مهم‌ترین ساختار تشکیل‌دهنده بدن انسان‌هاست. تقریبا ۶۰-۸۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده‌است. بنابراین تعجبی ندارد این عنصر حیاتی در شکل‌گیری یا درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار باشد.
تاثیر نوشیدن آب در درمان بیماری ها

پژوهش‌ها مشخص کرده‌اند که کم‌آبی می‌تواند باعث بیماری‌های مختلف شود و همچنین بر عملکرد شناختی، میزان تمرکز و هوشیاری هم تاثیر بگذارد. در این مطلب از دلتامگ ‌ تاثیر نوشیدن آب در درمان بیماری ها را بررسی می‌کنیم.

تاثیر نوشیدن آب در درمان بیماری ها

آسیب کلیوی

چقدر آب بخوریم

مصرف کافی آب می‌تواند در حفظ سلامت کلیه‌ها تاثیرگذار باشد. آب، باعث رقیق کردن اسیدی می‌شود که باعث سنگ کلیه می‌شود. همچنین با مصرف آب می‌توانید خود را از انواع عفونت‌ها و سموم حفظ کنید. از سوی دیگر، پژوهش‌ها نشان می‌دهند نخوردن آب به مقدار لازم، ممکن است یکی از عوامل زمینه‌ساز و پرخطر ابتلا و پیشرفت بیماری‌های مزمن کلیوی باشد.

بیماری فشار خون

فشار خون بالا می‌تواند ریسک سکته و مشکلات دیگر را بالا ببرد. بدن برای حفظ تعادل مایعات، به سدیم وابستگی دارد. سدیم هم باعث افزایش فشار خون می‌گردد. کم‌آبی بدن موجب بسته شدن عروق خونی میکروسکوپی می‌شود و باعث فشار مضاعف به رگ‌ها و مویرگ‌ها  را شده و فشارخون را بالا می‌برد. بنابراین برای پیشگیری از فشارخون بالا، به اندازه کافی آب بخورید.

آرتروز

دلتامگ

آرتروز، ناشی از التهاب مفاصل است. این بیماری علائمی همچون خشکی دردناک، تورم و سخت شدن تحرک، دارد. اگر به مدت طولانی بدن دچار کم‌آبی شود؛ توانایی مفاصل کاهش می‌یابد و یا دردناک می‌شوند. مصرف آب به میزان کافی باعث روان‌سازی مفاصل می‌شود و سایش آن‌ها را کاهش می‌دهد و انعطاف‌پذیری نسبی مفاصل را حفظ می‌کند.

تاثیر نوشیدن آب در رفع یبوست

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، تحرک فیزیکی و مصرف آب می‌تواند به درمان و کنترل یبوست کمک کند. از نظر پژوهشگران، کمبود آب در بدن، با یبوست ارتباط دارد. پس برای حرکت روده‌ها، مصرف کافی آب را فراموش نکنید. شروع روز با مصرف یک لیوان آب می‌تواند سرعت متابولیسم را تا ۲۴ درصد بالا ببرد. سرعت بالاتر متابولیسم، موجب افزایش سرعت هضم و حرکت روده‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چشم ساهارا، عجیب‌ترین پدیده دنیا در صحرای آفریقا!

تاثیر نوشیدن آب در درمان تب

تاثیر نوشیدن آب در درمان بیماری ها

وقتی تب دارید، بدن دچار کم‎آبی می‌شود. زیاد آب بنوشید تا آن میزان از مایعات بدن که از دست‌ رفته‌اند جبران شود و بدن با بحران کم‌آبی مواجه نشود. یادتان باشد که کم‌آبی می‌تواند موجب تشدید علائم تب شود. در واقع، آب‎درمانی یک تب‌بر تاثیرگذار است.

عفونت‌ روده

لایه‌هایی که در دیواره روده تشکیل شده‌اند باید پاکسازی شوند. آب، این پاکسازی را انجام می‌دهد. پاکسازی روده موجب دوری از عفونت‌ها می‌شود و جذب مواد مغذی را در طول روز سرعت می‌بخشد.

لازم به ذکر است که مصرف ۲ لیتر آب در روز معادل ۸ لیوان آب، درست و ایده‌آل است. برای جذب بهتر آب بهتر است جرعه‌جرعه آن را بنوشید تا سلول‌ها آن را جذب کنند و دفع نشود.

پیشنهاد مطالعه: آیا زیاد نشستن باعث فشارخون می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…