روش‌های ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر کاغذ دیواری اتاق شما با لکه‌های سخت کثیف شده‌ و نمی‌دانید چطور آن را تمیز کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
روش های ساده تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نیاز به نگهداری دارد چرا که گرد و غبار و رطوبت می‌تواند باعث تغییر رنگ آن شود. به غیر از حباب و پوسته شدن کاغذ دیواری، اگر  در آشپزخانه قرار داشته باشد، به دلیل اینکه در معرض روغن، دود و انواع مواد چسبنده است تمیز کردن روتین آن بسیار ضروری است. دانستن اینکه چگونه کاغذ دیواری را به درستی تمیز کنید، یکی از اصلی‌ترین نکات برای جلوگیری از خراب شدن آن است تا مجبور نباشید کاغذ دیواری را به طور کل عوض کنید. با دلتامگ همراه باشید تا با روش های ساده تمیز کردن کاغذ دیواری را به شما آموزش دهد.

انواع کاغذ دیواری

قبل از اینکه تمیز کردن کاغذ دیواری خود را با محلول‌های پاک کننده و شوینده‌های مختلف شروع کنید، باید بدانید که از چه نوع کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده‌اید. با دانستن این موضوع می‌توانید از آسیب‌های ناشی از تمیز کردن کاغذ دیواری با محصولات و روش‌های مختلف جلوگیری کنید. انواع کاغذ دیواری‌ها عبارتند از:

روش های ساده تمیز کردن کاغذ دیواری

وینیل

وینیل هم کاملا مقرون به صرفه و هم بسیار انعطاف‌پذیر است و برای مقاومت در برابر محیط‌های آشپزخانه و حمام ساخته‌شده است.

فایبرگلاس

فایبرگلاس بسیار دلچسب و حتی در برابر شعله نیز مقاوم است و از قیمت بالاتری برخوردار است. اغلب کاغذ دیواری فایبرگلاس می‌تواند تا 30 سال دوام بیاورد.

سلولز

سلولز از الیاف گیاهی تشکیل شده‌است. اکثر کاغذ دیواری‌های قدیمی از سلولز ساخته شده‌اند که در طول زمان به راحتی محوشده و به سرعت در اثر آسیب آب پژمرده‌می‌شوند.

انواع کاغذ دیواری

بامبو

بامبو نیز مبتنی بر گیاه است و بنابراین سازگار با محیط زیست و پایدار است. این نوع کاغذ دیواری برای محیط‌های مرطوب به درد نمی‌خورد و به راحتی توسط آب آسیب می‌بیند.

مطلب پیشنهادی:  آشپزخانه شیک می‌خوای؟ این ۳ تا کارو نکن!

ترکیبی

این نوع کاغذ دیواری عموماً ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است که شستن آن سخت است، به این معنی که برای حفظ ظاهر جدید خود باید به طور مرتب آن را گردگیری کنید.

فابریک

این نوع کاغذ دیواری بسیار محبوب است. و برای تمیز کردن آن استفاده از جاروبرقی کافی است.

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

 گرد و خاک

همیشه قبل از شستن کاغذ دیواری خود را گردگیری کنید تا هرگونه کثیفی یا تار عنکبوت از بین برود. سپس با استفاده از برس دیواری، دیوارهای خود را جاروبرقی بکشید.

صابون و آب یکی از روش های ساده تمیز کردن کاغذ دیواری

بعد از گردگیری، چند قطره صابون ظرفشویی را در یک سطل آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم، به آرامی روی لکه‌ها بکشید.

 تمیز کردن لکه‌های نقطه‌ای

  • برای پاک کردن اینگونه لکه‌ها ابتدا نوع لکه را مشخص کنید. اگر لکه ناشی از اثر دست است، سعی کنید به آرامی لکه را با یک پاک‌کن لاستیکی پاک کنید.
  • برای لکه‌های آب یا لکه‌های چربی، یک پنبه را به مواد سفید‌کننده آغشته کنید و روی آن بمالید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مواد روی لکه باقی بماند. سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب آن را پاک کنید. قبل از آنکه از محلول سفید کننده استفاده کنید، برای مقابله با تغییر رنگ کاغذ دیواری ابتدا روی یک قسمت کوچک تست کنید.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهایی برای افزایش فضای کمد دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…