معرفی بهترین محله‌ها برای خرید خانه در اصفهان

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصفهان شهری است که می‌توان در آن اوج شکوه و تمدن ایران زمین را به نظاره نشست. زندگی در جنین شهری می‌تواند هر روز جذاب‌تر از روز گذشته باشد.
بهترین محله‌ های اصفهان برای خرید خانه

اصفهان کجاست؟

شهر اصفهان با وسعت ۲۲۰کیلومتر مربع در فاصله 435 کیلومتری پایتخت ایران قرار گرفته است. این شهر با جمعیت حدود 3 میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت ایران است.  آثار تاریخی متعدد در این شهر باعث شد تا در سال 2006 این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود و سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج کشور به آن سفر کنند. این استان از غرب به سمت خمینی شهر و نجف آباد، از جنوب به کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به دشت سگزی منتهی می‌شود. چنانچه قصد دارید با بهترین محله‌ های اصفهان برای خرید خانه آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نقشه شهر اصفهان

تاریخچه

بنیانگذار شهر اصفهان فردی به نام تهمورث سومین پادشاه سلسله پیشدادیان بود. شهر اصفهان در بیشتر دوره‌های تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌است و اغلب به عنوان مرکز حکومت یا یک شهر مهم از لحاظ سیاسی یا اقتصادی به شمار می‌رفت. از جمله مهمترین دوره‌های حکومتی که می‌توان به بااهمیت بودن این شهر اشاره کرد، دوره هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، سلجوقیان، صفویان، قاجاریان و پهلوی است.. در زمان‌های گذشته به دلیل اینکه این شهر محلی برای گردهمایی سپاه ایران به شمار می‌رفت، به آن اسپهان گفته می‌شد که بعدها نام این شهر به اصفهان تغییر یافت.

بهترین محله‌ های اصفهان برای خرید خانه

مرداویج

مرداویج محله‌ای در جنوب شهر اصفهان است که از گران‌ترین محله‌های این شهر به شمار می‌رود. موقعیت این محله از نظر دسترسی به وسایل نقلیه عمومی خوب است. خانه‌های این محله معمولاً ویلایی و از قیمت بالایی برخوردار هستند.

ملاصدرا

این محله در قسمت جنوبی لصفهان قرار دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی دسترسی خوبی به ادارات دولتی، مراکز خرید، دانشگاه و مترو دارد. خانه‌های این خیابان نیز به نسبت محله‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

بهترین محله‌ های اصفهان برای خرید خانه

جلفا

جلفا متفاوت‌ترین و چشم نوازترین محله اصفهان است که در جنوب زاینده‌رود قرار دارد. این محله در دوران شاه عباس صفوی با کوچ ارامنه به اصفهان شکل گرفت و به اسم شهر مبدأ مهاجران نام‌گذاری شد. کلیساهای متعددی که در این محله قرار دارند آن را به قطب گردشگری اصفهان تبدیل کرده‌است.

مطلب پیشنهادی:  عباس‌آباد، محله‌ای گران قیمت در اصفهان

مهرآباد

این محله در شرق اصفهان و در همسایگی محله‌های فردوس، فرهنگیان و باغ قدیر است که جزو محله‌های لوکس اصفهان به شمار می‌رود. بیشتر خانه‌های این محله نوساز می‌باشند که از متراژهای بالایی برخوردار هستند.

آبشار

محله آبشار در حاشیه جنوبی زاینده رود قرار گرفته‌است. آنچه که در مورد این محله قابل توجه است نوساز بودن آپارتمان‌ها و پارک‌های متعددی است که در اطراف محله وجود دارد.

چهار باغ بالا

این محله از جنوب سی و سه پل شروع می‌شود و تا دروازه شیراز امتداد دارد. این محله به دلیل موقعیت و دسترسی آسان به مترو، اتوبوس و امکانات آموزشی و رفاهی و … محبوبیت زیادی دارد. با اینکه محله چهارباغ از محله‌های گران قیمت اصفهان محسوب می‌شود، اما با کمی جست و جو می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب نیز در آن پیدا کنید.

چهار باغ اصفهان

امکانات شهر اصفهان

  • مکان‌های تاریخی و گردشگری فراوان
  • دانشگاها و مدارس متعدد
  • راه آهن
  • قطار شهری
  • فرودگاه
  • بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعدد
  • مرکز تجاری

قیمت خانه در اصفهان

آپارتمان‌ها در مناطق و نواحی شمال اصفهان دارای قیمت‌های متنوعی هستند، در هر خیابان بسته به نوع کوچه‌ و ساختمان‌ها، قیمت آپارتمان متفاوت است. در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در اصفهان بین حداقل 15 و حداکثر 70میلیون تومان است. درنتیجه برای خرید یک واحد 80 متری در اصفهان حداقل به 1200 میلیون تومان بودجه نیازمندید. برای اطلاع از قیمت‌های دقیق‌تر خرید و اجاره خانه در اصفهان به سایت دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی محله مردوایج اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه

بسیاری از دیدنی‌های تاریخی اصفهان در پیرامون خیابان چهارباغ عباسی جای گرفته‌اند. …