رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی؛ ویژگی‌های پروژکتور ال ای دی خوب

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف بسیار کمتر پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتورهای قدیمی متال هالید و سدیمی سبب شده تا این ادوات روشنایی سهم عظیمی از روشنایی این دسته از اماکن داشته باشند و جایگزین مناسبی در حد و اندازه‌شان پیدا نشود.
نصب پروژکتورهای ال ای دی

امروزه برای نورپردازی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها گرفته تا استخرها، فروشگاه‌ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ، انتخاب اول نصب پروژکتورهای ال ای دی هستند.

پروژکتورهای ال ای دی مزایای فراوانی نسبت به نمونه‌های قدیمی خود دارد که هر خریداری را ترغیب می‌کند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • بدیهی‌ترین مزیت پروژکتور ال ای دی مصرف انرژی بسیار کمتر این چراغ‌ها نسبت به پروژکتورهای قدیمی است.
    پروژکتور ال ای دی بر اساس آزمایش‌هایی که انجام شده‌است تا 80 درصد برق کمتری مصرف می‌کنند.
  • با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌تر، پروژکتور ال ای دی حرارت بسیار کمتری تولید می‌کند که این خود عامل طول عمر بالاتر این پروژکتورهای نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر می‌باشد.
  • در پروژکتورهای ال ای دی شما می‌توانید زاویه و شدت نور تابشی و حتی رنگ آن را کنترل کنید و مطابق دلخواه تنظیم کنید.
  • در صورت استفاده از پروژکتور ال ای دی ماژولار شما می‌توانید شدت نور را بر اساس میزان دلخواه خود تنظیم کنید و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

همانظور که درابتدا گفته شد پروژکتور ال ای دی از آن دسته از چراغ‌های ال ای دی است که کاربردهای زیادی دارد. بیایید با هم بخشی از این کاربردها را بررسی کنیم.

نورپردازی سالن‌های ورزشی به کمک  نصب پروژکتورهای ال ای دی

از جمله مسائلی که در بحث روشنایی سالن‌ها و اماکن ورزشی اهمیت دارد، تهیه چراغی با طول عمر بالا و هزینه نگهداری و تعمیر پایین به همراه نور بدون خیرگی یا چشمک برای راحتی و آرامش ورزشکاران و تماشاچیان است. پروژکتور ال ای دی تولیدی توسط برندهای معتبر نور بدون فلیکر و چشمک دارد و می‌تواند خیالتان را از بابت طول عمر چراغ راحت کند.

روشنایی اماکن صنعتی و سوله‌ها با استفاده از پروژکتور ال ای دی

سوله‌ها و فضاهای صنعتی اغلب محیط های وسیعی هستند که نورپردازی و تأمین روشنایی آنها نیازمند بکارگیری ادوات روشنایی بسیاری است بنابراین روشنایی آن­ها باید به گونه‌­ای باشد که هم نور به اندازه کافی برای بینایی و تشخیص کالاها و انجام امور کافی باشد و هم از نظر هزینه‌­ای کاملا بصرفه باشد. پروژکتور ال ای دی به خوبی از پس این وظیفه بر می‌آ‌ید. آن‌ها در کنار تأمین یک نور عمومی با کیفیت و یکدست با مصرف بسیار پایین در هزینه‌‌های عمومی صرفه‌جویی می‌کند.

روشنایی محوطه و معابر عمومی با پروژکتور ال ای دی

روشنایی اماکن و معابر عمومی همواره جزو موضوعات حیاتی و مهم در بحث مدیریت شهری بوده و امروزه ضرورت یک نور یاکیفیت، یکدست و با مصرف انرژی بسیار پایین بیش از پیش احساس می‌شود. امری که پروژکتور ال ای دی به خوبی از عهده آن برمی‌آید.

مطلب پیشنهادی:  تجربه اقامت رویایی در کشتی‌های کروز!

نورپردازی تزئینی به وسیله  پروژکتور ال ای دی

توانایی انتخاب رنگ نور و تنظیم زاویه و شدت نور از ویژگی‌هایی است که پروژکتور ال ای دی را به انتخاب اول بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای نورپردازی دکوراتیور فضای خود کرده‌است.

هنگام خرید پروژکتور ال ای دی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

کیفیت پروژکتور ال ای دی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن برند تولیدکننده چراغ است اما ویژگی‌هایی هستند که اگر در هنگام خرید به آن دقت کنید می‌توانید پروژکتوری با کیفیت مطابق نیاز خود داشته باشید.

  • درجه حفاظت پروژکتور (IP) :
    از آنجایی که عمدتا از پروژکتورهای ال ای دی در فضاهای باز و یا مکان‌های بدون قابلیت کنترل شرایط آب و هوایی استفاده می‌شود موضوع درجه حفاظت چراغ در برابر رطوبت، گرد و غبار، برف و … است. حتما در هنگام خرید دقت کنید پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان دارای درجه حفاظت حداقل IP66 باشد.
  • شاخص نمود رنگ بالا برای نمایش رنگ‌های واقعی‌تر:
    اگر CRI یا شاخص نمود رنگ نور یک پروژکتور بالا نباشد، با بکارگیری تعداد بیشتر و توان بالاتر هم نمی­توان نور و تصویر با کیفیت ایجاد نمود. لذا این مساله برای کسانی که کیفیت رنگ‌ها برایشان اهمیت دارد، بایستی مد نظر قرار بگیرد. با انتخاب پروژکتور ال ای دی با شاخص نمود رنگ بالای 80 تجربه بهتری در فضا ایجاد می‌‌کنید.
  • نور بدون فلیکر و چشمک:
    چشمک‌زدن و سوسوزدن موضوع بسیار مهمی است که حتما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. زیرا فلیکر موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر ضبط شده زیر نور فلیکر دار شده و همچنین به مرور باعث خستگی چشم می­شود.
  • گارانتی و ضمانت معتبر و بدون قید وشرط:
    با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود ودردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری حتما پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان را از برندی تهیه کنید که ضمانت و گارانتی معتبر به همراه خدمات پس از فروش قوی ارائه کند تا دیگر نگرانی‌ای از بابت تعمیر و نگهدار نداشته باشید.

منبع: اکووات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

پارچه های مناسب لباس تابستانی

هر فصلی پارچه‌های مخصوص خود را دارد که بیشتر از آنها در تهیه انواع لباس استفاده می‌شود. بر…