همه چیز درباره ملک شهر اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب محله ملک شهر اصفهان یکی از محله‌های خوب اصفهان است که در این مطلب به جزئیات این شهر بیشتر می‌پردازیم.

محله‌های اصفهان نیز مانند اصفهان، هر یک از زیبایی خاصی برخوردار هستند. با خرید خانه در این محله‌ها زندگی در شرایط ایده‌آل را تجربه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محله با دلتامگ همراه باشید.

ملک شهر اصفهان منطقه چند است؟

ملک شهر اصفهان در شمال شهر اصفهان و در منطقه 12 قرار دارد. این محله یکی از بزرگ‌ترین محله‌های این شهر است. این محله بر روی نقشه شبیه به یک چند ضلعی نامنسجم بوده و به 8 ناحیه مختلف تقسیم شده‌است. ملك شهر از شمال در امتداد مادي فجر قرار دارد و از جنوب به خيابان بهارستان، از شرق به خيابان علم الهدي و از غرب به خيابان مفتح می‌رسد.
مساحت اين محله ۱۸۷۴۲۰۱ مترمربع است و جمعیت آن نیز حدود ۳۵۱۱۸ نفر است. تراكم جمعيت در ملك شهر، به ازای هر هکتار ۱۸۷ نفر است. ناحیه‌هایی که هر کدام مانند یک شهرک منسجم هستند و از امکانات رفاهی مختلفی برخورداردند. این منطقه در نزدیکی‌های بلواره کاوه و به کوی دادگستری مشرف است. ساکنین شهر می‌توانند از طریق بلوار رباط سوم به محله دادگستری دسترسی پیدا کنند.

موقعیت جغرافیایی ملک شهر اصفهان

نقشه موقعیت جغرافیایی ملک شهر اصفهان در نقشه زیر نمایش داده‌شده‌است.

نوسازی بخش فرسوده

شهرداری منطقه 12 شهر اصفهان طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌است، تصمیم دارد تا تمام بافت‌های فرسوده محله را جهت زیباسازی شهر، بازسازی کند. این عملیات از تخریب ساختمان‌هایی که بیش از 50 سال عمر دارند شروع می‌شود و با ساخت مراکز تفریحی نو و رفاهی پایان می‌یابد. البته، این محله از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد و شهروندان دغدغه‌ای از بابت این موضوع ندارند. تنها بحث فرسودگی محله مطرح است که این مسئله نیز در دستور کار شهرداری منطقه 12 قرار گرفته‌است و به زودی برطرف خواهد شد. برای خرید آپارتمان در اصفهان نیز بهتر است نسبت به خانه‌های نوساز این منطقه اقدام کنید تا از نظر رفاهی راحت‌تر زندگی کنید.

مطلب پیشنهادی:  عباس‌آباد، محله‌ای گران قیمت در اصفهان

خرید و فروش خانه در ملک شهر اصفهان

محله‌های اطراف ملک شهر اصفهان

محله‌های اطراف ملک شهر عبارتند از:

  • خیابان انقلاب اسلامی
  • خیابان صفائیه
  • خیابان کوجان ( شهید کاظمی )
  • حکیم نظامی ( منطقه 7 )
  • بزرگراه شهید رادانی پور
  • بلوار کاوه خیابان بهارستان خیابان پنج آذر
  • خیابان جابر ابن عبدالله انصاری
  • خیابان رزمندگان خیابان خلیفه سلطانی خیابان خانه اصفهان
  • خیابان کوجان ( شهید کاظمی )
  • بلوار سید رضی خیابان گلخانه خیابان سپاه خیابان نوبهار خیابان ماه فرخی خیابان بنغشه خیابان فجر

روش‌های دسترسی‌ به این محله

ملک شهر یکی از محله‌های قدیمی اصفهان بوده و از نظر رفاهی جزو مناطق خوب اصفهان محسوب می‌شود. این محله واقع در منطقه 12 شهر اصفهان بوده و در مجاورت خیابان بهارستان غربی می‌باشد. ایستگاه مترو مفتح نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله است.

خرید خانه در ملک شهر اصفهان

در پاییز ۱۴۰۱ متوسط قیمت خرید خانه در این محله چیزی حدودا ۲۳ میلیون تومان به ازای هر متر است. اگر هم قصد اجاره خانه در این محله را دارید، آگهی‌های موجود را چک کنید.

پیشنهاد مطالعه: صفر تا صد شهرک اکباتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

لوکس‌ترین محله‌های اصفهان کدامند؟

اصفهان مقصد خوبی برای مهاجرت به ویژه از شهرستان ها و روستاهای اطراف است. …