با این رنگ‌ها سالن غداخوری خود را جذاب کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون اتاق غذا خوری یکی از بخش‌های مهم در خانه است که زیبایی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
انتخاب رنگ اتاق غذا خوری

رنگ‌ها تاثیرات زیادی بر روی اشتهای ما می‌‎گذارند و می‌توانند اشتها را سرکوب و یا تحریک کنند. علاوه بر آن رنگ آمیزی هر قسمت خانه می‌تواند روی افکار و احساسات ما نیز تاثیر بگذارد. بنابراین انتخاب رنگ اتاق غذا خوری بسیار مهم و حائز اهمیت است. در نتیجه باید با ویژگی‌های هر یک از رنگ‌ها آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین رنگ را برای اتاق غذاخوری خود انتخاب کنید. برای آشنایی با رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها در دکوراسیون داخلی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین گزینه‌ها برای انتخاب رنگ اتاق غذا خوری

رنگ‌ها خاصیت روانی متعددی دارند و برای استفاده مناسب از آن‌ها در هر قسمت از خانه باید اطلاعات دقیقی کسب کرد. برای داشتن اتاق پذیرایی شیک و دلنشین، سعی کنید همه دیوارهای خانه را با یک رنگ، رنگ آمیزی نکنید. از چند رنگ مشابه یا مکمل در کنار هم استفاده کنید تا به اتاق غذاخوری چهره‌ای جدید ببخشید. بهترین رنگ‌ها برای این قسمت از خانه عبارتند از:

سبز تیره و زرد

دراین پالت، رنگ زرد باعث صمیمیت بیشتر فضا می‌شود. رنگ سبز نیز حس طبیعت و آرامش را به محیط می‌بخشد. از سوی دیگر ترکیب رنگ سبز و زرد در کنار هم هارمونی جالبی را به وجود می‌آورد.

انتخاب رنگ اتاق غذاخوری

آبی و توسی

اتاق غذاخوری را می‌توانید با ترکیبی از رنگ‌های آبی و توسی به محیطی شیک و درخشان تبدیل کنید. رنگ‌های تیره در سقف باعث کوتاه دیده شدن آن و رنگ‌های روشن باعث بلندتر دیده شدن دیوارها می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  این 5 وسیله را جایگزین وسایل قدیمی خانه کنید

پرتقالی

با استفاده از رنگ‌های شاد و دلربا انرژی را به منزل بیاورید. همان طور که می‌دانید رنگ پرتقالی برای محل غذاخوری بسیار مناسب است.

انتخاب رنگ پرتقالی

زرد خردلی

هوای گرم تابستان را با این رنگ خنک‌تر کنید همچنین استفاده از این رنگ در اتاق غذاخوری اشتها را تحریک می‌کند. در صورت استفاده از این رنگ می‌توانید پرده، صندلی و لوستر را با آن هماهنگ کنید. این پیشنهاد باعث درخشندگی بیشتر منزل می‌شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق غذاخوری است. رنگ‌ها ارتباط مستقیمی با اشتها دارند. رنگ قرمز جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که موجب افزایش اشتها می‌شود. اگر سالن غذا خوری‌تان به رنگ قرمز است حتماً توجه کنید که غذای کافی برای مهمانانتان آماده کرده‌باشید، زیرا با دیدن این رنگ، اشتهای آن‌ها تحریک خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…