با این کارها خانه خود را زشت نکنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید شما هم خانه‌ای را دیده باشید که با وجود مبلمان و وسایل گران‌قیمت، باز هم زیبایی چندانی ندارد. این به دلیل چیدمان اشتباه خانه است.
اصول اشتباه در چیدمان منزل

چیدمان وسایل و انتخاب دکوراسیون خانه، اصول و قواعدی دارد که باید در نظر گرفت. از مهم‌ترین نکاتی که باید برای داشتن یک دکوراسیون اصولی و زیبا رعایت شود، رنگ، محل قرارگیری و توجه به نقطه کانونی است. در صورتی که تمایل دارید با اصول اشتباه در چیدمان منزل آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اصول اشتباه در چیدمان منزل

بعضی افراد در چیدمان وسایل منزل، دچار اشتباهات بزرگی می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است با وجود پرداخت هزینه بالا بازهم دکور خانه شما ظاهری نامنظم و زشت داشته‌باشد. در ادامه به مواردی که بایددر دکور منزل بکار برده‌نشود می‌پردازیم.

اصول اشتباه در چیدمان منزل

چیدمان اشتباه فرش پذیرایی

در یک خانه با دکوراسیون شلوغ و طرح دار، فرش‌های با نقش‌های زیاد و شلوغ انتخاب نکنید.

  • فرش‌هایی با رنگ‌های کاملا تیره را برای خانه‌های کوچک انتخاب نکنید. این کار باعث تیرگی بیشتر فضا و کوچک‌تر نشان دادن آن می‌شود.
  • فرش پذیرایی را نباید با فاصله از مبلمان پهن کنید. ابعاد فرش باید به نحوی باشد که دو پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار گیرد.
  • فرش گرد را زیر یک میز مربع یا مستطیل یا برعکس پهن نکنید. اگر میز ناهارخوری مربع یا مستطیل دارید، فرشی با همین فرم باید انتخاب کرد. در صورتی که میز ناهارخوری گرد دارید، فرش زیر آن باید گرد باشد.

انتخاب اشتباه پرده منزل از اصول اشتباه در چیدمان منزل

پرده پذیرایی یا اتاق خواب را اصلا کوتاه نخرید. این هم یک چیدمان اشتباه در بعضی از خانه‌های ایرانی است.

  • ارتفاع پرده را همیشه از نزدیک سقف تا زمین در نظر بگیرید. این مساله مخصوصا وقتی که پنجره‌ای کوتاه دارید بیشتر اهمیت دارد. با این کار، ارتفاع سقف خانه شما بلندتر به چشم می‌آید و فضای خانه بزرگ‌تر دیده‌می‌شود.
  • برای یک پذیرایی با مبلمان راحتی باید پرده با سبک مدرن و ساده انتخاب کنید. پرده‌های با طرح‌ها و مدل‌های کلاسیک اصلا با این دکور همخوانی ندارد.
  • عرض چوب پرده باید از هر دو طرف پنجره حدود ۱۰ سانتی‌متر بیشتر باشد. پرده باید بعد از چین خوردن از هر دو طرف روی دیوار کنار پنجره قرار بگیرد.
مطلب پیشنهادی:  با انتخاب درست این وسایل مهمانان خود را شگفت‌زده کنید

انتخاب اشتباه پرده منزل از اصول اشتباه در چیدمان منزل

چیدمان اشتباه تلویزیون

در خانه‌های ایرانی معمولا دیواری که تلویزیون قرار می‌گیرد را به‌عنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی انتخاب می‌کنند. برای انتخاب این دیوار باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • هرگز تلویزیون خود را جلوی پنجره قرار ندهید. چون تابش نور خورشید هنگام تماشای تلویزیون، چشم را آزار می‌دهد.
  • تلویزیون  را جلوی دیواری که مسیر رفت و آمد و تردد به اتاق خواب‌ها یا ورودی و آشپزخانه است قرار ندهید. اگر این چیدمان اشتباه را دارید، هر چه زودتر جای تلویزیون را تغییر دهید.
  • این دیوار باید طول کافی برای قرار دادن تلویزیون را داشته‌باشد. همچنین دیوار روبروی آن هم امکان چیدمان مبلمان سه نفره یا دو مبل تک نفره داشته‌باشد.

پیشنهادمطالعه: چند ایده کاربردی برای پنهان کردن شوفاژ در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…