اگر این ویژگی‌ها را دارید، باهوش هستید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاها خیلی از ما خودمان را باهوش می‌دانیم. اما آیا واقعا اینگونه است؟ افراد باهوش چه ویژگی‌هایی دارند؟
افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند

هوش یک خصیصه‌ انسانی برگزیده به حساب می‌رود. درواقع هوش وجه تمایز انسان‌ها با حیوانات است. فکر می‌کنیم که افراد باهوش، معمولا موفق‌تر هستند، در برخورد با چالش‌های زندگی راحت‌تر و بهتر عمل می‌کنند و ظاهرا خرد بیش‌تری دارند. اما از کجا بفهمیم که باهوش هستیم یا نه؟ افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند؟ دلتامگ در این مطلب قصد دارد ویژگی افراد باهوش را بررسی کند. با ما همراه باشید.

افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند؟

معمولا شب‌زنده‌دار هستند

پژوهش‌ها مشخص کرده‌اند که افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و به کارهایشان می‌رسند و در واقع شب‌ها بیشترین میزان کار مفید را دارند، در مقایسه با افرادی که صبح‌ها کار خود را انجام ‌می‌دهند، ضریب هوشی بالاتری دارند. البته باید توجه داشته‌باشید که فقط بیدار ماندن تا نیمه‌های شب شما را آدم باهوشی نمی‌کند. این افراد برایشان راحت‌تر است که شب‌ها بیدار بمانند و مشغول مطالعه و یادگیری مطالب جدید باشند. درواقع به نوعی ذهن آن‌ها در شب فعالیت بیشتری دارد.

باهوش ها را بشناسید

افراد باهوش ساکت هستند

از دیگر ویژگی افراد باهوش ساکت بودن آن‌هاست. معمولا افراد فکر می‌کنند آدم‌های ساکت درون‌گرا هستند و به لحاظ روابط اجتماعی، ضعیف‌تر از دیگران عمل می‌کنند ولی این موضوع همیشه درست نیست. البته توجه داشته‌باشید که نمی‌توان گفت که همه آدم‌های ساکت باهوش‌اند، ولی افراد باهوش سعی می‌کنند اگر موقعیتش فراهم باشد گوشه‌ای ساکت بنشینند. این افراد به حرف‌هایی که زده می‌شود با دقت گوش می‌دهند، درباره آن‌ها فکر می‌کنند و خودشان را برای پاسخ آماده می‌کنند و همیشه سکوت را به گفت‌وگوهای بی‌هدف و نظرهای بی‌فایده ترجیح می‌دهند.

از دیگر ویژگی های افراد باهوش این است که از مشکلاتشان فرار نمی‌کنند

افراد باهوش اجازه نمی‌دهند مشکلاتی که در زندگی‌ آن‌ها وجود دارد آن‌ها را از پا بندازد و شکست بدهد. این افراد قبل از اینکه مشکلاتشان از کنترل خارج شوند، آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کنند و به نوبت به سراغشان می‌روند. اگر شما هم به‌راحتی با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌های زندگی را با آغوش باز می‌پذیرید و با مسئولیت‌پذیری به دنبال روش‌های هوشمندانه برای حل آن‌ها می‌گردید، به‌نظر می‌رسد آدم خیلی باهوشی باشید.

دلتامگ

دوستان‌ آن‌ها باهوش و خلاق هستند

دوستانی که در کنار خود دارید نشان‌دهنده قسمتی از شخصیت شما هستند. افرادی که هوش بالا دارند دوستانشان را هم از بین افراد خلاق، باهوش و فرهیخته برمی‌گزینند. البته همیشه استثناهایی هم هست، اما اگر ۸۰درصد از آدم‌های زندگی‌تان آدم‌های باهوش و جالبی هستند، احتمالا شما هم جزو آن‌ها باشید.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن مشکلات پوستی، با چند ماسک ارزان

برای کامل‌شدن تلاش می‌کنند

افراد باهوش همیشه دنبال روش‌هایی برای تکامل و بهتر شدن می‌گردند، به همین دلیل هر بار با آن‌ها ملاقات می‌کنید متوجه تغییرات و پیشرفت‌های‌ کوچک آن‌ها می‌شوید. این ذهنیت کمال‌گرا در تمام جنبه‌های زندگی افراد باهوش وجود دارد، در ظاهرشان که سعی می‌کنند همیشه در بهترین حالت خود باشند و تلاش برای اینکه فن بیان خوبی داشته باشند و … .

انتقاد از خود از ویژگی های افراد باهوش

افراد باهوش کارهای خود را بازنگری می‌کنند و از خودشان انتقاد می‌کنند. همه ما همه‌جا افرادی خودشیفته را می‌بینیم که مرتب دروغ می‌گویند. با این وضع اگر فردی را ببینیم که انتقادپذیر است و مرتب خودش را نقد می‌کند، نفس راحتی می‌کشیم. همین‌که فردی به دنبال فخرفروشی و تحت‌تاثیر قراردادن دیگران نیست و پیوسته دنبال عیب‌های خود و اصلاح آن‌هاست، نشان‌دهنده هوش اوست.

مشغول انجام کارهای مختلف هستند

یک ویژگی برای شناختن افراد باهوش این است که همیشه هم‌زمان مشغول انجام چند پروژه و فعالیت هستند. بسیاری از افراد دوست دارند شغلی داشته باشند، اما افراد باهوش در پی پرکردن وقت آزادشان با فعالیت‌های مفیدی هستند که آن‌ها را در مسیر پیشرفت و یادگیری قرار می‌دهند و چالش‌های جدیدی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند

تصور نمی‌کنند که خیلی باهوش‌ هستند

افرادی که هوش و شایستگی کمی دارند معمولا در بیان توانایی‌های خود به مبالغه می‌پردازند. در حالی که افراد باهوش توانایی‌های خود را دست‌کم می‌گیرند. دلیلش این است که شما هرچقدر باهوش باشید، متوجه می‌شوید فاصله شما با کمال چقدر است و هیچوقت دست از تلاش برنمی‌دارید.

نتیجه‌گیری: هوش اگرچه تحت تاثیر ژنتیک قرار دارد ولی با تمرین‌هایی کوچک نیز می‌توانیم آن را پرورش دهیم. سعی کنید در کارهای خود موارد بالا را رعایت کنید تا هوش خود را پرورش دهید.

پیشنهاد مطالعه: با این ۳ روش ساده، ذهن خود را آرام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…