هم‌نشینی با دایناسورها در این پارک!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با سفر به این پارک، در زمان سفر کنید و وارد میلیون‌ها سال پیش شوید. هنگامی که موجودات غول‌پیکری به نام دایناسورها، روی زمین زندگی می‌کردند.
پارک ژوراسیک تهران

دایناسورها جزو مهره‌داران خونسرد بودند. آن‌ها با وجود جثه بزرگ و قدرت زیاد، نتوانستند در چرخه بقا دوام بیاورند و منقرض شدند. پارک ژوراسیک تهران، مکانی را برای علاقه‌مندان به تاریخ علم، جانوران و طبیعت فراهم می‌آورد تا در محیطی آرام و زیبا، دایناسورها را بیشتر بشناسند. در پارک ژوراسیک، دایناسورها هنوز منقرض نشده‌‍اند و می‌توانید آن‌ها را ببینید. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا باهم این پارک جالب را بررسی کنیم.

پارک ژوراسیک تهران

سفر به دوران دایناسورها

«پارک ژوراسیک» یا پارک دایناسورها، مجموعه تفریحی- آموزشی است که در سال ۱۳۹۳ در شهر تهران و در محدوده سعادت‌آباد افتتاح شد. این پارک جالب امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران، میزبان گردشگران زیادی است. در این پارک، مجسمه‌های متحرکی از گونه‌های مختلف دایناسورها در اندازه طبیعی آن‌ها، به نمایش گذاشته‌شده‌اند. این مجسمه‌ها با در نظر گرفتن آناتومی بدن دایناسورها طراحی و درست شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا بسیار طبیعی به نظر برسند. حتی یکسری جزئیات مثل حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها نیز در ساخ آن‌ها رعایت شده‌است. یک تخم دایناسور بزرگ نیز در پارک قرار گرفته‌است که نحوه به تولد دایناسورها را به نمایش می‌گذارد.

نام این پارک برگرفته از رمان پارک ژوراسیک اثر «مایکل کرایکتون» است که سه سال بعد از نشر آن، در سال ۱۹۹۳ فیلم معروف پارک ژوراسیک بر اساس آن کتاب ساخته شد.

این پارک یکی از پارک‌های معروف تهران است که محیط مناسبی برای یک گردش خانوادگی، را فراهم آورده‌است. گردش در این پارک دو جنبه تفریحی و آموزشی دارد. مشاهده دایناسورها در اندازه واقعی، شنیدن صدای آن‌ها، گرفتن عکس یادگاری در کنار آن‌ها، تفریح جذاب و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای کودکان شما است. همچنین یادگیری نام علمی هرکدام از دایناسورها، روش زندگی و خوراک آن‌ها جنبه‌ آموزشی نیز به این سفرعلمی می‌دهد. به همین سبب این پارک می‌تواند محل مناسبی برای اردوهای علمی- تفریحی مدارس نیز باشد. البته علاوه بر دایناسورها، مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر همچون فیل، تمساح و خرس قطبی نیز در پارک وجود دارند.

مطلب پیشنهادی:  ۳ راهکار ساده برای روشن کردن رنگ پوست

دلتامگ

امکانات پارک ژوراسیک تهران

در پارک ژوراسیک علاوه بر گردش در میان دایناسورها، می‌توانید از امکانات و تفریحات دیگری همچون سینمای چهاربعدی، آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی و کارگاه سفال نیز لذت ببرید.

بعد از گردش در پارک و برای استراحت می‌توانید به «ژورا شاپ» یا مجموعه کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک بروید که با انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم، از خود پذیرایی کنید. همچنین در استودیو ژوراسیک می‌توانید با دایناسورها عکس یادگاری بگیرید. عکس شما به صورت فوری در محل به چاپ می‌رسد و تحویل شما می‌گردند.

پیشنهاد مطالعه: پایتخت تاریخ و تمدن ایران کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…