با این ترفند دکور خانه خود را نو کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خستگی و نیاز به تغییر، ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. به ویژه وقتی از مکانی حرف می‌زنیم که بیشتر وقتمان را در آن می‌گذرانیم.
راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

داشتن خانه زیبا تقریبا یکی از خواسته‌های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ما زمان و هزینه زیادی را برای این منظور خرج می‌‌کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی‌های کم هزینه می‌توانید خانه‌ای زیبا و شیک داشته‌باشید. برای آشنایی با راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

می‌توانید این راه حل‌های کاربردی را در چیدمان خانه خود انجام داده و حس و حال و ظاهر خانه‌ را به کلی عوض کنید. در ادامه همراه ما باشید.

راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

برای تغییر چیدمان منزل، اول عناصر دکوراسیون را بشناسید

  • اولین قدم برای تغییر موفق چیدمان در هر خانه‌ای، این است که اول عناصر موجود در دکوراسیون خانه را بشناسیم و قوانین مربوط به آن‌ها را یاد بگیریم. سپس یک سبک تعیین کنید و همه خریدها و انتخاب‌ها را بر اساس آن جلو ببرید. انتخاب یک سبک واحد، یگانگی و هارمونی به خانه شما می‌بخشد.
  • یکی از قوانین اصلی در چیدمان منزل تعادل است. این تعادل هندسی همان چیزی است که در خانه‌های سنتی می‌بینید، یعنی برابری کامل دو طرف اتاق با استفاده از مبل، کنسول و میز.
  • هر اتاق باید یک نقطه تمرکز داشته باشد. مثلا در اتاق پذیرایی، نقطه ثقل یا تمرکز می‌تواند شومینه یا یک نقاشی بزرگ باشد. این وسیله یا خیلی بزرگ‌تر از بقیه وسایل است، یا رنگ متمایزی دارد. سعی کنید حتی در وسایلی که رنگ و بافت مشابه دارند، با استفاده از اندازه یا سبک تفاوت ایجاد کنید تا دکوراسیون اتاق خسته کننده نباشد.

انتخاب درست رنگ از راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

حتما می‌دانید که حرف اول را در هر نوع چیدمان منزل، رنگ‌های غالب در آن می‌زنند. انتخاب پالت رنگی برای خانه کاری جذاب و هیجان‌انگیز است که البته اشتباه انجام دادنش می‌تواند کل چیدمان منزل را خراب کند. بهتر است کل خانه، حال و هوایی مشابه داشته‌باشد. اما برای هر اتاق، می‌توانید پالت رنگی جداگانه‌ای با توجه به فرد ساکن در آن انتخاب کنید. قوانین مربوط به ابعاد اتاق‌ها را هم فراموش نکنید. مثلا با وجود اینکه بیشتر طراحان برای اتاق‌های کوچک رنگ‌های باز و روشن را پیشنهاد می‌دهند و توصیه می‌کنند که چند رنگ را با هم در آن‌ها به‌کار نبرید، بهتر است در اتاق‌های بزرگ در استفاده از رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید.

مطلب پیشنهادی:  فضاهای زشت خانه را شیک و زیبا کنید!

انتخاب درست رنگ

تغییر چیدمان منزل را از اتاق خواب شروع کنید

اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید، این کار را از اتاقی شروع کنید که بیشتر از یک سوم وقت خود را در خانه، در آن می‌گذرانید. البته تغییر دکوراسیون اتاق خواب به خودی خود حس و حال شما را نسبت به خانه عوض کرده و روحیه‌تان را بهتر می‌کند. اگر بودجه خیلی زیادی ندارید، ابتدا تختخواب، روتختی و بالشت‌ها را نو کنید و از تغییر بزرگی که در اتاق ایجاد می‌شود لذت ببرید. با افزایش بودجه، می‌توانید رنگ دیوارهای اتاق خواب را هم طوری عوض کنید که با تختخواب جدیدتان هماهنگ باشند.

ست نبودن تمام وسایل منزل از راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

خانه شما نباید مثل یک کاتالوگ بی‌روح به‌نظر برسد و احتمالا بودجه شما هم اجازه چنین چیزی را نخواهد داد. پس آرام باشید و تفکر هماهنگی صد در صدی را کنار بگذارید. تعادل، ابعاد و بودجه را تعیین کنید و روی مسیر منحصربه‌فرد خودتان پیش بروید. اگر میزی را دوست دارید که همرنگ مبلمان‌ شما نیست، وسواس را رها کنید و آن را بخرید.

پیشنهاد مطالعه: این 5 وسیله را جایگزین وسایل قدیمی خانه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان اتاق خواب رویایی و رمانتیک

چیدمان اتاق خواب رویایی فضایی است که حس آرامش، عشق و صمیمیت را القا می‌کند. این مکانی است …