شرایط برای مستاجرها سخت تر از همیشه شد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش فایل‌های فیک مسکن و بهانه‌گیری مالکان متخلف برای تخلیه واحدها، شرایط مستاجرها را از همیشه سخت‌تر کرده است.
کاهش معاملات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، چند وقتی میشود که خبر شیوع فایل‌های فیک در بازار آنلاین معاملات ملک، به گوش میرسد و این اتفاق شرایط مستاجرها و خریداران را بسیار سخت کرده است. مستاجران و خریداران واحد خود را اینترنتی انتخاب میکنند و بعد از مراجعه برای بازدید واحد، واحدی به مراتب پایین تر از سطح واحد منتخب خود را دریافت میکنند. واسطه ها از این طریق تلاش دارند تا مشتری‌ها را به بنگاه کشانده و فایل‌های کهنه خود را به آنها عرضه کنند. برای مطالعه بیشتر در این مورد مقاله نفوذ فایل فیک به استارت‌آپ‌های مسکن را مطالعه کنید.

این موضوع در شرایط فعلی به‌خصوص برای مستاجران دردسرساز شده است. در شرایط فعلی که عمده موجرها تمایل به تمدید قراردادهای سال قبل ندارند و برای آنکه بتوانند واحد خود را با اجاره‌بهای بالاتری به مستاجر جدید عرضه کنند اقدام به تخلیه ملک اجاره‌ای و جابه‌جایی اجباری مستاجر می‌کنند، فایل‌های فیک بازار اجاره نیز افزایش‌یافته است.

هم‌اکنون میزان حضور مستاجرها در بازار تحت‌الشعاع فشار برخی از موجران برای تخلیه و عرضه واحد به مستاجر جدید افزایش‌یافته است و این شرایط مستاجرها را بسیار سخت کرده است.

شرایط مستاجرها

بهانه‌گیری مالکان از مستاجران برای تخلیه

ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی تصویب و اعلام کرده است که موجران حق افزایش اجاره‌بهای مسکن تا سقف ۲۵ درصد در شهر تهران، ۲۰ درصد در سایر کلان‌شهرها و ۱۵ درصد در شهرهای دیگر را ندارند که بسیاری از موجران برای دور زدن این قانون اقدام به بهانه‌گیری از مستأجر برای تخلیه واحد و عرضه آن به مستاجر جدید با درصد بیشتری افزایش اجاره‌بها می‌کنند. در چنین شرایطی این روزها در بازار ملک، بسیاری از مستاجران با انبوهی از فایل‌های فیک اجاره مسکن مواجه می‌شوند که در ابتدا عرضه‌کننده مشخصات فایل را با تصاویر فیک در استارت‌آپ‌های ملکی منتشر می‌کند و سپس در زمان مراجعه متقاضی برای بازدید، به وی اعلام می‌کند این فایل در ساعات یا روز قبل اجاره رفته است.

مطلب پیشنهادی:  صاحب نیمی از خانه‌های خالی، بانک‌ها هستند

سپس از وی درخواست می‌کند تا برای بازدید فایل‌هایی با شرایط مشابه مراجعه کند. درحالی‌که این فایل‌ها از هیچ لحاظ مشابهتی با فایل منتشرشده در سامانه‌های مجازی عرضه مسکن ندارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب صدور حکم تخلیه برای مستاجران! را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …