با این ۳ روش ساده، ذهن خود را آرام کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ذهن آرام برای سلامت مغز و بدن ضروری است. اما رسیدن به ذهنی آرام به همین سادگی‌ها هم نیست. با به کارگیری یکسری روش‌هایی خاص می‌توانید ذهن خود را آرام کنید.
تکنیک های کاربردی برای آرام سازی ذهن

شب‌ها، هنگام خواب، وقتی که چشم‌های خود را می‌بندید چه حسی دارید؟ آرامش دارید و ریلکس هستید؟ یا دسته‌ای از افکار به صورت ناگهانی به ذهن شما هجوم می‌آورند؟ آیا احساس می‌کنید ذهن شما دائما در حال مسابقه دادن است؟ اگر این چنین است، شما نیاز دارید تا برای آرام کردن ذهن خود حتما با یکسری تکنیک‌ها آشنا شوید. دلتامگ در این مطلب سعی دارد تا یکسری تکنیک های کاربردی برای آرام سازی ذهن را به شما آموزش دهد. با ما همراه باشید.

تکنیک های کاربردی برای آرام سازی ذهن

آرامش روان

۱. آرام سازی ذهن با مدیتیشن

یکی از اصلی‌ترین تکنیک های کاربردی برای آرام سازی ذهن مراقبه و مدیتیشن است. اگر با مدیتیشن آشنا نیستید، باید بگویم که مدیتیشن، راهی برای متمرکز کردن توجه است که به شما کمک می‌کند ذهن آرامی داشته‌باشید و به شما آگاهی لازم را در مورد زندگی‌تان می‌دهد. مدیتیشن انواع گوناگونی دارد و علاوه بر این تکنیک‌های دیگری نیز برای آرام شدن ذهن وجود دارد که در درون خود از مدیتیشن استفاده می‌کنند. همه این روش‌ها هدف مشترکی دارند و آن هم دستیابی به صلح درونی و رسیدن به آرامش ذهنی است.

۲. آرام سازی ذهن با توجه به تنفس

تنفس دیافراگمی عمیق نه تنها روش بسیار تاثیرگذاری است بلکه روش ساده‌ای نیز برای کسب آرامش ذهن محسوب می‌شود. علاوه بر آرامش ذهن، این روش برای رفع استرس و اضطراب هم به کار می‌رود. تنفس سطحی مقدار اکسیژنی را که به سلول‌های مغزی شما می‌رسد کم می‌کند و در نتیجه تاثیر منفی بر عملکرد کلی مغز شما دارد، اما تنفس عمیق ماهیچه‌های شما را شل می‌کند، تنش را از بین می‌برد و عملکرد مغزتان را بهبود می‌بخشد. هنگام تنفس دیافراگمی دقت داشته‌باشید که دم عمیق را از بینی و بازدم را خیلی آرام از طریق دهان انجام دهید. توجه کنید که هنگام دم و بازدم قفسه سینه شما باید بالا و پایین شود. تنفس عمیق و دیافراگمی می‌تواند در هر زمان و هر موقعیتی انجام شود. سعی کنید این تمرین را چندبار در روز تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  خانه‌ اشرافی دی‌کاپریو

۳. آرام سازی ذهن با شکرگزاری

تمرین شکرگزاری باعث تغییرات واقعی و سریع در مغز شما می‌شود و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. شکرگزاری احساس شما را نسبت به خود و زندگی بهتر می‌کند. بنابراین برای تقویت عملکرد مغز خود و از بین بردن تنش‌های ذهنی، شکرگزاری برای چیزهای خوب موجود در در زندگی خود را آغاز کنید. از کوچک‌ترین نعمت‌هایی که دارید شروع کنید. این روند باعث می‌شود که افکار استرس‌زا که برای خود جایگاه خاصی دارند کم کم از مغز شما خارج شوند.

دلتامگ

نتیجه‌گیری: زمانی که شما نمی‌دانید چطور ذهن خود را آرام کنید یا آرامش را به ذهن خود بازگردانید، احتمال بیشتری وجود دارد که عملکردتان تحت تاثیر قرار بگیرد، مثلا دچار بدخوابی، تصمیم‌گیری ضعیف، اضطراب، استرس و حتی افسردگی شوید. بنابراین اهمیت دارد که با روش‌هایی برای آرام کردن ذهن خود آشنا باشید.

پیشنهاد مطالعه: با این تست اعتماد به نفس خود را بسنجید

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

۵ روش برای کنترل استرس و مدیریت آن

در این مطلب از دلتامگ روش های کنترل استرس و مدیریت آن را بررسی کرده‌ایم تا با به کارگیری آ…