فقط باهوش‌ها دچار این مشکل می‌شوند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر حس می‌کنید حافظه‌‌تان تحلیل یافته و همه چیز را زود فراموش می‌کنید؛ ناامید نشوید. درعوض بهتر است به دنبال روشی برای حل این مشکل باشید.
علل و روش های درمان فراموشی

فراموشی موضوعی است که قطعا برای هریک از ما حتی برای یکبار هم که شده رخ داده‌است. مثلا امکان دارد یادمان نیاید کیف پول یا موبایل خود را کجا گذاشته‌ایم یا اتفاق افتاده که اسم یک هنرپیشه معروف را فراموش کنیم یا یادمان برود تولد دوست‌مان را در روز تولدش تبریک بگوییم. فراموشی ربطی به سن و سال ندارد و یکی از مشکلات انسان‌های امروزی است که افراد بسیاری حتی در سن کم نیز به آن دچار می‌شوند. خیلی‌ها در چنین شرایطی به شوخی می‎گویند آلزایمر دارند و خیلی‌های دیگر هم به صورت جدی نگران این مساله می‎شوند. می‌خواهیم به شما بگوییم که نگران نباشید زیرا گاهی اوقات فراموشی نشان‌دهنده هوش بالا است. در این مطلب در دلتامگ قصد داریم به بررسی علل و روش های درمان فراموشی بپردازیم.

جلوگیری از آلزایمر

علل و روش های درمان فراموشی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، افرادی که به فراموشی دچار می‎شوند معمولا باهوش هستند. افراد باهوش معمولا افرادی هستند که حافظه خوبی دارند، به همین خاطر جزئیات غیرضروری را به یاد نمی‎آورند. بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات، مشخص شده‌است که فراموشی آن طور که ما تصور می کنیم، اتفاق بدی نیست و الزاما دلیل بر ابتلا به آلزایمر نیست. گاهی به یاد نیاوردن برخی چیزها حتی مزایای فراوان دارد. برای مبارزه با این مشکل سعی کنید:

دلیل به یاد نیاوردن موضوعات را پیدا کنید

در گام نخست باید پیدا کنید که دلیل فراموشی شما امکان دارد چه چیزی باشد. اگر عامل زمینه‌ساز را بیابید می‌توانید راه حل مناسب‌تری را برای حل مشکل خود بیابید. دلایل زیادی می‌تواند ریشه آن باشد. ممکن است دلایل ساده‌ای آن را ایجاد کرده باشد. تغذیه نامناسب، اضطراب و افسردگی، خستگی زیاد، مصرف مشروبات الکلی و… که ممکن است تنش زیادی را در محیط کار یا زندگی برایتان به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی:  آش بلغور گندم، مخصوص روزهای زمستانی

زمانی را برای ریلکس کردن در نظر بگیرید

روز خود را با جلسات، رویدادها و کارهای روزمره به نحوی شلوغ نکنید که دیگر وقتی برای استراحت باقی نماند. قرار نیست در مسابقه‌ی ذهن‌مشغولی شرکت کنید! ذهن‌ شما نباید همیشه و دائما مشغول باشد. حتما باید زمانی را به خود اختصاص دهید تا ذهن شما استراحت کند و از تنش‌ها خالی شود.

دلتامگ

یادداشت کنید

اگر در کارهای روزمره خود زیاد دچار فراموشی می‌شوید، از یادداشت کردن غافل نشوید. سعی کنید برای خود لیستی از کارهای روزانه یا هفتگی تهیه کنید و طبق آن عمل نمایید. یادداشت کردن باعث می‌شود تا کارهایی که باید انجام دهید را فراموش نکنید. علاوه بر این باعث می‌شود تا بتوانید کارهای خود را به ترتیب اولویت‌هایی که دارند انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:  ۶نکته طلایی برای درمان زخم معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …