این 5 وسیله را جایگزین وسایل قدیمی خانه کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری از وسایل قدیمی در خانه علاوه بر اینکه دکوراسیون خانه را از حالت اصولی خود خارج می‌کند، بلکه می‌تواند انرژی منفی برای شما به همراه داشته باشد.
وسایل قدیمی در دکور خانه

بعضی از وسایل در دکور خانه هر چقدر هم که زیبا باشند اما در دنیای مدرن امروز جایی ندارند و استفاده از آن‌ها در دکور خانه، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و دکور خانه شما را زشت کند. در چنین شرایطی شما می‌توانید وسایل قدیمی خانه را با وسایل مدرن عوض کنید و دکوراسیون مدرنی داشته باشید. برای شناسایی وسایل قدیمی در دکور خانه تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

وسایل قدیمی در دکور خانه

ممکن است برخی افراد فکر کنند که برای داشتن یک خانه مدرن با هر بار خرید یا اجاره خانه، باید بیشتر لوازم ضروری و دکوری خانه را عوض کنند. اما تنها کافی است برخی از وسایل که در دکور خانه بیشتر از سایرین به چشم می‌آیند را با وسایل مدرن تعویض کنید.

بوفه و ویترین

امروزه ویترین‌ها کوتاه‌تر و باریک‌تر از بوفه‌های قدیمی ساخته‌می‌شوند و این قابلیت را برای ما فراهم می‌کنند تا در آپارتمان‌های کوچک خود به راحتی از آن‌ها استفاده کنیم و ظروف گران‌قیمت یا تزیینی خود را به نمایش بگذاریم. اما از طرفی هم این کوچکی و کوتاهی آن‌ها امکان جای‌دهی ظروف بیشتر را از ما سلب نموده‌است. از طرفی کنسول‌ها جزو وسایلی هستند که دائما مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان برای جای دهی ظروف بیشتر از آن‌ها استفاده‌کرد و جایگزین مناسبی برای ویترین‌ها هستند.

وسایل قدیمی در دکور خانه

ساعت ایستاده

امروزه با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها افراد به استفاده از ساعت دیواری اکتفا می‌کنند و دیگر استفاده از این ساعت‌ها در دکور منزل رایج نیست. حال به جای آن‌ها می‌توانید از استندهای گلدان استفاده کنید. با قراردادن گیاهان اپارتمانی بر روی آن‌ها طراوت و تازگی را به منزل خود بیاورید.

مطلب پیشنهادی:  این وسایل دکوری مناسب کنار تلویزیون هستند

تعویض ساعت ایستاده

لوستر کریستالی قدیمی

با گذشت زمان، وسایل روشنایی می‌آیند و می‌روند، اما لوسترهای کریستالی تا حدودی جاودانه هستند، زیرا هنوز در دکوراسیون مدرن و سنتی خانه محبوب هستند. لوسترهای کریستالی منسوخ نشده‌اند و هنوز هم سبک مخصوص خودشان را دارند اما کاربرد خیلی کمتری دارند. امروزه لوسترهای مدرن و شیک جایگزین این لوسترهای قدیمی در دکور منزل شده‌اند.

پرده های والان دار قدیمی

با وجود پرده‌های مدرن در دکور منزل امروزه تمایل افراد به استفاده از آن‌ها زیاد شده است. چرا که پرده‌های مدرن دارای تنوع زیادی در طرح و مدل هستند و با هر سبکی از دکوراسیون هم هماهنگ می‌شوند. بنابراین استفاده از پرده‌های والان دار قدیمی تا حدی منسوخ‌شده یا طرح‌های جدید و مدرنی جایگزین آن شده‌است.

 

پرده های والان دار قدیمی

مبلمان قدیمی

امروزه با توجه به مدل‌ها و طرح‌های متنوعی که مبلمان مدرن دارند، گرایش افراد به سمت آن‌ها زیاد شده است. بنابراین استفاده از مبلمان قدیمی و منبت‌کاری شده بسیار کمتر شده است و کمتر کسی این مبلمان را برای منزل خود انتخاب می‌کند. مبلمان مدرن هم راحتی بیشتری دارند و هم قابلیت هماهنگی با سبک‌های مختلف دکوراسیون را دارند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل‌های فرش برای دکور خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …