چگونه در اولین برخورد دوست‌داشتنی باشیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این یک حقیقت انکارنشدنی است که همه‌ ما انسان‌ها به اینکه دیگران درباره‌ ما چگونه فکر می‌کنند، اهمیت می‌دهیم.
چگونه در اولین برخورد دوست داشتنی باشیم

همه ما در همان چند ثانیه‌ اول برخوردمان با افراد، شروع به فکر و قضاوت درباره‌ شخصیت‌ آن‌ها می‌کنیم و تصویر ذهنی خود درباره فرد را شکل می‌دهیم. این تصویرذهنی بر نوع رفتار و برخوردهای ما تاثیرگذار است. مثلا می‌تواند تعیین کند تا چه اندازه با آن‌ها صمیمی شویم یا تا چه اندازه به ارتباطمان با آن‌ها بها دهیم. این تاثیرگذاری دوطرفه است. دقیقا به همان میزان که ما در لحظات نخست دیگران را قضاوت می‌کنیم، دیگران نیز ما را قضاوت می‌کنند. بنابراین بهتر است تلاش‌مان را کنیم که بهترین تاثیر را روی افراد بگذاریم تا بهترین تصویرذهنی را از ما شکل دهند. در این مطلب از دلتامگ به این موضوع می‌پردازیم که چگونه در اولین برخورد دوست داشتنی باشیم.

مهارت های ارتباطی

چگونه در اولین برخورد دوست داشتنی باشیم؟

طبیعی است که برای اینکه دوست داشتنی باشیم، اصولا باید انسان‌ خوب، معقول و خوش‌برخوردی باشیم. اما یکسری نکته‌های ظریف‌تر نیز هستند که رعایت کردن آن‌ها تاثیر بسیار عمیقی روی تصویرذهنی دیگران نسبت به ما می‌گذارند. در ادامه برخی از این نکات را باهم بررسی می‌کنیم:

گشاده‌رو باشید

تلاش کنید تا هم چهره‌ای گشاده داشته باشید، هم برخوردی صمیمانه. بوثمن درمورد زبان بدن می‌گوید: باید قلب‌تان را به طور مستقیم به سمت طرف مقابل‌ نشانه‌ بروید. قلب‌تان را به وسیله دست‌ها یا بازوهای‌تان پنهان نکنید. برخورد مثبت و گشاده‌رویی مهم‌ترین نکته‌ای است که اولین لحظات برخورد باید آن را رعایت کنیم. سعی کنید هنگامی که با طرف مقابل‌تان سلام و احوال‌پرسی می‌کنید، خودتان حس مثبت گشاده‌رویی را احساس کنید و نسبت به آن آگاه باشید. معجزه لبخند را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه پیراشکی شکری خانگی به روش بازاری

در اولین برخورد با ارتباط چشمی دوست داشتنی باشید

اگر فکر می‌کنید که در برقراری ارتباط چشمی، راحت نیستید و معذب هستید، بوثمن برای اینکه بتوانید ارتباط چشمی برقرار کنید، پیشنهاد می‌کند که: هنگام تماشای تلویزیون، به رنگ چشم افراد روی صفحه نمایش توجه کنید و رنگ چشم‌های افراد را در ذهن خود نام ببرید. روز بعد، همین‌ کار را در مورد افرادی که با آن‌ها برخورد می‌کنید، تکرار کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر ارتباط چشمی برقرار کنید.

دلتامگ

سعی کنید شروع‌کننده ارتباط باشید

چه بگویید «سلام»، «درود» یا هر جور «سلام و علیک» دیگر، باید سعی کنید به نوعی اشتیاق خود را برای ارتباط به طرف مقابل، نشان دهید. سپس، دست‌ خود را دراز کنید و حتما محکم دست بدهید، زیرا تاثیری مثبت‌ دارد. ( البته نه بیش از اندازه محکم ).

نتیجه‌گیری: بعد از هربار برخورد با افراد جدید، شما مورد قضاوت قرار می‌گیرید. تغییر یا اصلاح تاثیر اولین برخورد تقریبا غیرممکن است، به همین خاطر اولین برخورد بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در مطالب بالا سعی کردیم، یکسری نکات ظریف برای این که بتوانید بهترین تاثیر را از خود به جا بگذارید، به شما آموزش دهیم.

پیشنهاد مطالعه:‌  ۷روش ساده برای تقویت حافظه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…