با بطری‌‌های دور ریز دکوری‌های شیک بسازید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکل دادن بطری‌های فلزی و پلاستیکی کار دشواری نیست و با کمی تمرین می‌توانید این کار را به خوبی انجام داده و با دکور‌های شیک خانه خود را تزیین کنید.
ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز

بطری‌های فلزی دور ریختنی به خاطر جنس محکم و برنده‌ای که دارند کمتر مورد توجه استفاده کنندگان قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید که برای استفاده از بطری‌های فلزی کافی است روش برش دادن آن‌ها را بیاموزید و سپس از زیبایی آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز را بیاموزید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز

برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل، لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. بلکه می‌توانید با استفاده از ابزارهای ساده و دور ریختنی و با به کارگیری خلاقیت وسایل دکوری زیبا و کاربردی بسازید.

ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز

ظروف تزیینی از ایده‌های ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز

ابتدا قسمت بالایی بطری را جدا کنید. سپس دیواره‌های بطری را تا ۳ سانتی‌متر مانده به انتها، با فاصله نیم سانتی‌متر رشته‌رشته ببرید. حال همه رشته‌ها را به سمت بیرون خم کنید و بعد هر ۵ الی ۸ رشته را کنار هم جمع کنید. دور هر دسته‌رشته را با سیم یا رشته‌هایی از جنس خود بطری بپیچید و بعد رشته‌ها را به حالت گلبرگ بپیچید.

ساختن جا شمعی

یک بطری فلزی کنسرو را برداشته و با فاصله یک سانتی‌متر از بالا و پایین روی آن را به‌صورت عمودی علامت‌گذاری کنید. بهتر است فاصله بین علامت حدود نیم سانتی‌متر باشد. بعد با کاتر یا هر وسیله که برنده فلز باشد روی علامت‌ها را از بالا تا پایین ببرید. سپس رشته‌ها را از وسط کمی خم کنید تا حالت کوزه‌ای بگیرد. می‌توانید بطری را رنگ‌آمیزی کنید یا با تزئینات مختلف بپوشانید.

مطلب پیشنهادی:  3 ترکیب رنگ مناسب برای جایگزینی دیوار سفید

ساختن جا شمعی

 گلدان از ایده‌های ساخت وسایل دکوری با بطری های دور ریز

این کار بسیار ساده است. تنها کاری که قرار است انجام دهید این است که سر بطری را جدا کنید و سپس داخل آن را با خاک پر کرده و داخلش گل بکارید. تزیینات روی گلدان به دلخواه خودتان است.

درست کردن گل آفتاب گردان

برای انجام این کار نیز ابتدا سر بطری را جدا کنید. سپس دیواره‌های بطری را تا انتها، با فاصله نیم سانتی‌متر رشته‌رشته ببرید. حال هر رشته را به شکل مثلثی خم کنید و روی بقیه رشته‌ها قرار دهید. تا انتهای رشته‌ها این کار را تکرار کنید.

با قوطی‌های فلزی جامدادی بسازید

با قوطی‌های دور ریز جامدادی بسازید

برای این جامدادی زیبا و جادار تنها نیاز به چند عدد قوطی با سایزهای دلخواه و یک تخته چوب دارید. تنها کافی است قوطی‌ها را روی تخته بچسبانید و سپس آن‌ها را رنگ‌آمیزی و تزیین کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مکان برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…