پای شما بیماری شما را افشا می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاها قلب دوم ما هستند و توجه به آن‌ها ضروری است. گاها مشکلاتی که برای پاها به وجود می‌آیند، هشدارهایی برای سلامتی هستند.
نشانه های بیماری در پا

پاهای شما شاخصه‌های خوبی برای تشخیص سلامت جسم‌تان هستند. متخصصان پزشکی می‌توانند با معاینه پاها، از دیابت گرفته تا کمبودهای غذایی و بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص دهند. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی نشانه های بیماری در پا بپردازیم.

نشانه های بیماری در پا

گرفتگی پا

گرفتگی پا زمانی رخ می‌دهد که عضلات ساق و دیگر عضلات پا به طور ناگهانی منقبض شوند. انقباض‌ها می‌توانند یک اسپاسم عضلانی منفرد باشند یا به‌صورت انقباض‌های پی‌درپی ایجاد شوند که به مدت طولانی باقی بمانند. گرفتگی عضلات پا اغلب با ورزش و کمبود آب بدن ایجاد می‌شود که هر دو مسئله جزئی هستند و می‌توانند به‌سرعت برطرف شوند. بااین‌وجود گرفتگی‌های مکرر پا می‌تواند نشانه از بیماری‌هایی باشد که با کمبود کلسیم، پتاسیم یا منیزیم مربوط است.

زخم پا

زخم متداوم در پای شما می‌تواند نشان دهنده دیابت باشد. افزایش قند خون باعث مشکلات عصبی در پا می‌شود که ممکن است به دلیل احساس نکردن درد، خراش و بریدگی و زخم به آن‌ها رسیدگی نشود. اگر متوجه زخم در پاها، به‌ویژه در قسمت پایین آن شدید، حتی اگر علایم دیگر دیابت همچون افزایش تشنگی، تکرر ادرار یا خستگی را ندارید، پیشنهاد می‌شود سریعا توسط یک پزشک ویزیت شوید.

پاها هشداردهنده سلامتی

سردی پاها

اکثر مواقع پاهای سردی دارید؟ سردی پا می‌تواند نشانه‌ای برای کم‌کاری تیروئید در زنان و یا نشانه گردش خون ضعیف در خانم‌ها و آقایان باشد. برخی وقت‌ها تنها به جوراب‌های پشمی ضخیم و دمپایی نیاز دارید تا پاهای خود را گرم کنید. اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید و با او مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی:  گردنه عشاق، جایی که حتما عاشق طبیعت آن خواهید شد

مفاصل دردناک

اگر مفاصل انگشتان پای شما درد دارد یا متورم است، می‌تواند نشانه بیماری آرتریت روماتوئید یا یک بیماری تحلیل‌برنده مفاصل باشد. معمولا این بیماری‌ها از مفاصل کوچک شروع می‌شوند.

انگشتان آبی و پا

اگر انگشتان پای شما در هوای سرد مدام از سفید به آبی و سرانجام قرمز تغییر رنگ می‌دهند، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری رینود باشد. برای اطمینان از اینکه این نشانه‌ها، نشانه‌ بیماری زمینه‌ای خودایمنی نیستند، با یک پزشک مشورت کنید.

بی‌حس پاها: نشانه‌ای شایع از نشانه های بیماری در پا

ازدست‌دادن حس در پاها یا گزگز کردن پاها و سوزن‌سوزن شدن پاها می‌تواند هشداری از آسیب به سیستم عصبی محیطی باشد که چنین آسیبی ممکن است در نتیجه بیماری دیابت به وجود آید.

پیشنهاد  مطالعه:‌ استرس چگونه باعث چاقی و لاغری شما می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…