انتخاب بهترین مدل پرده برای دکوراسیون آشپزخانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرده آشپزخانه در زیبایی و دکوراسیون کل آشپزخانه تاثیرگذار است. البته علاوه بر اینکه به مدل انتخابی توجه می‌کنید، لازم است به جنس آن هم توجه داشته باشید.
مدل های پرده در دکور آشپزخانه

پرده آشپزخانه اغلب به دلیل وجود لوازم برقی یا حرارت پخت و پز، نیاز به تمیزکاری مکرر دارد. پس باید پرده‌ای انتخاب کرد که شست‌و‌شوی آن راحت باشد و زیبایی و جذابیت فضا را چند برابر کند. با این مطلب همراه دلتامگ باشید تا به معرفی مدل های پرده در دکور آشپزخانه بپردازیم.

مدل پرده آشپزخانه به سبک مدرن

معمولا زمانی که پرده ساده‌تری انتخاب می‌کنید، ماندگاری بیشتری نسبت به پرده‌های لوکس و کلاسیک دارد. این موضوع به این دلیل است که پرده‌های کلاسیک و لوکس به دلیل شلوغی و طرح‌دار بودن، زودتر خسته و کسل کننده می‌شوند.

مدل های پرده در دکور آشپزخانه

پرده ریلی برای آشپزخانه

یکی دیگر از پرده‌های پرطرفدار برای آشپزخانه، پرده‌های ریلی هستند. با اینکه این نوع از پرده کمی قدیمی است اما امروزه طرح‌های متنوعی برای آن ایجاد کرده‌اند تا سلایق مختلف را پوشش داده باشند. این نوع از پرده‌ طرفداران زیادی دارد زیرا کاملا سبک بوده و اغلب به راحتی با سایر لوازم آشپزخانه ست می‌شوند.

پرده حریر برای آشپزخانه

پرده حریر برای آشپزخانه

برای اینکه بتوانید نور بیشتری را به سمت داخل منزل هدایت کنید، می‌توانید پرده حریر را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که پرده‌های حریر معمولا آلودگی را بیشتر نشان می‌دهند و برای آشپزخانه‌هایی که اجاق گاز از پرده دور است، مناسب‌تر هستند.

مدل پرده کلاسیک برای آشپزخانه

با اینکه برای آشپزخانه پرده‌های مدرن گزینه‌های بهتری هستند. بسیاری از افراد به علت سبک به‌کار برده شده در آشپزخانه و سایر قسمت‌های منزل، تمایل دارند که پرده آشپزخانه هم کلاسیک باشد. در چنین سبکی هیچ اشکالی ندارد اگر پرده‌ای را انتخاب کنید که والان، طرح، گوشواره و منگوله داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  فواید جادویی استفاده از آینه قدی در اتاق خواب!

پرده برای آشپزخانه کوچک

پرده برای آشپزخانه کوچک

توصیه می‌کنیم برای آشپزخانه‌های کوچک، مدلی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • طرح شلوغ و دوخت زیاد نداشته باشد
  • ترجیحا خطوط و طرح‌های عمودی داشته باشد که ابعاد را بزرگ‌تر نشان دهد
  • رنگ تیره نداشته باشد
  • از چین کمتری برخوردار باشد

پرده زبرا برای آشپزخانه

پرده‌های زبرا یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه هستند. این نوع از پرده‌ها معمولا با دیوار ست شده و متناسب با آن انتخاب می‌شوند. این سبک از پرده‌ها امروزه طرفداران زیادی دارند. پرده زبرا طرح‌های متنوعی دارد که اغلب با کیفیت مناسبی ساخته می‌شود. پرده‌های زبرا از این نظر که در آشپزخانه فضای کمی را اشغال می‌کنند، گزینه‌های مناسبی هستند.

پیشنهاد مطالعه: با انتخاب درست این وسایل مهمانان خود را شگفت‌زده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…