با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه برای تغییر دکوراسیون خانه نیاز به تغییرات بزرگ و هزینه آنچنانی نیست. گاهی با رعایت چند ترفند ساده و کم هزینه می‌توانید خانه لوکس و زیبا داشته باشید.
با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس

همه ما هر از چند گاهی برای تغییر روحیه خود نیاز داریم تا دکوراسیون داخلی خانه را تغییر دهیم. این تغییرات می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. اما باعث می‌شود که ما دچار یکنواختی و خستگی در زندگی نشویم. از دیدگاه روانشناسان نیز تصمیماتی که در خصوص تغییر محیط اطراف خود می‌گیرید، تاثیر بسیار زیادی روی احساسات، خلق و خو و برداشت شما از روند کلی زندگی خواهد داشت. اگر می‌خواهید محیط خانه شما دلنشین و لوکس به نظر آید، می‌توانید با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید. برای آگاهی از این ترفندها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکاتی برای لوکس شدن دکور خانه

برای داشتن یک دکور لوکس، حتما نیازی نیست که هزینه زیادی پرداخت کنید. تنها می‌توانید باچند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید.

با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس

استفاده از پرده‌های بلند

لازم نیست از پرده‌های بسیار گران و تجملاتی برای این منظور استفاده کنید. فقط سعی کنید سراغ پرده‌هایی بروید که حالت دراماتیک دارند. مثلا یک پرده ساتن یا مخمل در رنگی شیک و زیبا که کمی‌ روی زمین می‌افتد و چروک می‌شود این حالت را به‌خوبی ایجاد خواهد کرد. لازم نیست تمام پرده‌های منزل را عوض کنید و متحمل هزینه‌های سنگین شوید بلکه عوض کردن پرده‌های نشیمن و پذیرایی برای این منظور کافی خواهد بود.

خرید چند کوسن و پتوی جدید می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

یکی از جدیدترین ترندهای دکوراسیون منزل، استفاده از پتو روی مبلمان است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. استفاده از پتو، فضایی خودمانی و راحت در اتاق نشیمن به‌ وجود می‌آورد و شما با کمترین هزینه می‌توانید چنین پتویی را تهیه کنید و فضای اتاق را به‌روز و دلپذیر کنید. در کنار این پتو از چند عدد کوسن پولیشی گرم و نرم در رنگ‌های دلخواه و متنوع نیز استفاده کنید تا هم راحتی شما کامل شود و هم زیبایی مبلمان اتاق نشیمن جذاب‌تر و به‌روزتر شود.

مطلب پیشنهادی:  این ویژگی برج میلاد شما را شوکه می‌کند!

 

خرید چند کوسن و پتوی جدید می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

از ظرف و ظروف و جزئیات شیک‌تر استفاده کنید

جزئیاتی مثل ظرف و ظروف و اکسسوری‌های تزئینی اگرچه از نظر اندازه در دکور خانه کوچک و ناچیز به‌نظر می‌رسند اما تاثیر آن‌ها بسیار زیاد و غیرقابل انکار است.  پس اگر وقت و هزینه کافی برای ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل خود را ندارید می‌توانید سراغ جزئیات بروید. مثلا بوفه پذیرایی را از چیزهای شیک و زیبا پر کنید، آثار هنری کوچک و چشمگیری مثل مجسمه و گلدان را بر روی قفسه‌ها یا میزها بگذارید و چیزهای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت مثل دستگیره درهای اتاق و کابینت را تغییر دهید و از انواع شیک‌تر و به‌روزتر استفاده کنید.

تاثیر نورپردازی را در دکوراسیون فراموش نکنید

نورپردازی محیط مبحثی پیچیده و تخصصی است و نمی‌توان همه نکات آن را در یک مقاله بیان کرد. اما همین را بدانید که اگر نور مناسبی در منزل خود نداشته باشید فضای آن حقیرانه و دلگیر به‌نظر خواهد رسید، حتی اگر از لوکس‌ترین دکورها و مبلمان در آن استفاده کنید. برای نورپردازی منزل باید به‌فاکتورهای مختلفی توجه کنید، شدت نور شاید مهم‌ترین مورد باشد.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…