بهترین مکان برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه و کنسول نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی منازل دارد و از جمله لوازمی است که ظاهری شکیل به منزل شما می‌دهد. اما هنگام خرید به کاربرد آن توجه کنید.
مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه

آینه و کنسول یا میز و کنسول جزو وسایل تزئینی خانه است که در اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی یا راهرو کاربرد دارد. اما اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه شما اصولی باشد باید با توجه به اندازه و نوع آن، مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه را پیدا کنید. چنانچه به اینگونه مطالب علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم  قبل از خرید آینه و کنسول

آینه و کنسول‌ها بهترین مکان برای گذاشتن وسایل تزئینی مثل گلدان، عکس‌ها و دیگر وسایلی است که نشان‌دهنده‌ی روحیات خاص شما است و به خانه حال و هوایی خودمانی، گرم و صمیمانه می‌دهد. به جز شخصی‌سازی کردن خانه، گذاشتن آینه و کنسول‌ها در راهروهای باریک و کوچک خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. آینه و کنسول‌ها در اندازه‌ها مختلف و به دو نوع سلطنتی و اسپرت تقسیم می‌شوند.

مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه

  • قبل از خرید مکان قرارگیری آینه و کنسول را مشخص کنید و فضای مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظرتان باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.
  • آینه کنسول‌ها گاهی پشت سر مبل گذاشته می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول‌ را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.
  • نکته‌ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می‌کند، برآورد بودجه‌ است. اگر بدانید چه‌قدر قرار است هزینه کنید، گزینه‌های مدنظرتان محدودتر می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.
  •  اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه‌ی کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم‌گیر باشد، بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول‌ است. اگر فضای نشیمن شما کوچک است بهتر است  سراغ رنگ‌های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.

اصول چیدمان آینه و کنسول در قسمت‌های مختلف خانه

در هر قسمت از خانه که بخواهید آینه و کنسول را قرار دهید، به این نکته توجه کنید که آینه باید درست بالای کنسول و در مرکز قرار گیرد. می‌توانید آینه را با استفاده از میخ به دیوار بالای میز کنسول متصل کنید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین نوع پارچه روتختی 2023

اصول قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

اصول قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه، پذیرایی است. انتخاب پذیرایی برای قرارگیری آینه و کنسول باعث می‌شود چیدمان خانه شما لوکس‌تر و محیط زیبایی را برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کند. کنسول انتخابی برای سالن پذیرایی بهتر است از نوعی باشد که روی زمین قرار می‌گیرد. چون این نوع کنسول‌ها شکیل‌ترند و لوکس‌تر به نظر می‌رسند.

در اتاق پذیرایی می‌توان به جای آینه بالای کنسول از تابلو استفاده کرد. یک تابلو فرش زیبای کلاسیک بالای یک کنسول سلطنتی یا یک نقاشی که توسط یک نقاش معاصر طراحی‌شده برای یک میز کنسول مدرن مناسب خواهد بود.

اصول قرارگیری  کنسول در سالن غذاخوری

سالن غذاخوری، یکی دیگر از جاهایی است که می‌تواند مکان مناسبی برای میز کنسول باشد. بهترین نوع آینه و کنسول برای این فضا، کنسول‌های کشودار است. با قرارگیری کنسول در کنار میز نهارخوری، می‌توانید وسایل ضروری مانند قاشق و چنگال، دستمال کاغذی و .. را درون آن قرار دهید. اینگونه دیگر مجبور نیستید برای آوردن این وسایل میز شام را ترک کنید.

اصول قارگیری آینه کنسول در اتاق خواب

اصول قرارگیری آینه و کنسول در اتاق خواب

خیلی از افراد، مخصوصا تازه عروس و دامادها برای اتاق خود، یک کنسول زیبا همراه با آینه انتخاب می‌کنند. برای انتخاب کنسول برای اتاق خواب، به این نکته توجه کنید که اتاق خواب شما چقدر فضا دارد. اگر فضای زیادی دارید می‌توانید کنسول را فقط برای جنبه تزئینی و قرار دادن لوازم آرایشی مورد نیاز روزانه روی آن در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید لوازم زیادی را در خودش جای بدهد، حتما انواع کنسول جادار و کشودار را برای این فضا انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…