تاثیر انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از بخش‌های بسیار مهم در دکوراسیون خانه، انتخاب پرده است که خیلی از افراد بی‌توجه از کنار آن می‌گذرند. در صورتی که پرده تأثیر بسزایی در زیبایی و حتی راحتی خانه دارد.
تاثیر انتخاب نوع پرده در نقاط مختلف خانه

یکی از بخش‌های بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون خانه، انتخاب پرده است. پرده­‌ها به زیباتر و شیک‌تر شدن خانه بسیار کمک می‌کنند. به‌ گونه‌ای که هنگام ورود به خانه اولین موردی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، رنگ‌هایی است که در پرده‌‌ به کار رفته‌ است. همچنین تاثیر جنس پرده‌ها در نورپردازی به داخل اتاق از موارد خیلی مهم برای انتخاب پرده است. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خریدن پرده باید به آن توجه داشت، هماهنگی آن با قسمت‌های مختلف خانه است. برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون اصولی و ایده‌آل داشته باشید لازم است تا با تاثیر انتخاب نوع پرده در نقاط مختلف خانه آگاهی داشته باشید. چنانچه علاقه‌مند به اینگونه مطالب هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دقت در انتخاب جنس پرده

ابتدا فضای اتاقی را که قرار است پرده در آن آویخته شود، در نظر بگیرید. اگر مثل اتاق پذیرایی یا غذاخوری، فضایی رسمی دارد، پرده‌های ابریشمی یا مخمل بسیار مناسب هستند. البته لازم نیست که حتما از این جنس پرده استفاده کنید. برای اتاق‌های رسمی می‌توانید از پارچه‌های ساتن هم استفاده کنید. در مقابل برای اتاق‌های غیررسمی، مثل اتاق خواب یا آشپزخانه، بهتر است از پارچه‌های کتان استفاده شود. البته پرده مخمل و پارچه‌ای، برای هر دو فضای رسمی و غیررسمی مناسب است.

تاثیر انتخاب نوع پرده در نقاط مختلف خانه

رنگ پرده چه تاثیری در دکوراسیون خانه دارد؟

قبل از انتخاب رنگ پرده، توجه داشته باشید که می‌خواهید رنگ انتخابی شما با دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد یا در تضاد باشد. هنگام انتخاب این نکته را در نظر داشته باشید که با یکی از اجزای دکوراسیون مانند مبل، رنگ دیوار و .. هماهنگی داشته باشد. نکته مهم بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که، اگر پرده را بدون آستر انتخاب کرده‌‎اید، نور آفتاب باعث می‌شود رنگ پرده در اتاق تابیده شود و اتمسفر فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید رنگ پرده را با مبل هماهنگ کنید، اگر مبل شما طرح‌دار است پرده را ساده انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  کاشی آشپزخانه تیره را تنها در این شرایط استفاده کنید

تاثیر انتخاب نوع پرده در نقاط مختلف خانه

تأثیر انتخاب پرده بر دمای محیط

برخی از پارچه‌ها در تعدیل درجه حرارت اتاق موثر هستند.

  • اگر در منطقه سردسیری زندگی می‌کنید، پارچه‌های سنگین به عایق کردن اتاق و افزایش بهره‌وری انرژی سیستم گرمایشی کمک می­‌کنند. برای مثال جیر و مخمل پارچه­‌هایی هستند که گرما را نگه می­‌دارند.
  • اگر می­‌خواهید اتاق خنک شود، در انتخاب پرده باید به سراغ پارچه کتانی یا از جنس پنبه بروید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای شستشوی پرده در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…