تزیین آشپزخانه عروس با ارزان‌ترین ایده‌ها

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید جهیزیه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید، تزیین آشپزخانه را فراموش نکنید. چرا که یک چیدمان اصولی در عین حال ساده و کم هزینه، می‌‎تواند خیلی موثر باشد.
ترفندهای تزیین آشپزخانه عروس

از مهم‌ترین بخش هنگام چیدمان جهیزیه عروس، تزیین آشپزخانه است. از آنجا که آشپزخانه، قلب خانه است چیدمان اصولی این بخش باعث می‌شود لوازم خانه جذابیت دو برابری پیدا کنند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای داشتن یک تزیین فوق‌العاده نیاز است که هزینه زیادی را پرداخت کنند. اما تنها کافی است با آگاهی از چند نکات کاربردی، وسایل آشپزخانه عروس را به بهترین شکل تزیین کنند. برای آگاهی از ترفندهای تزیین آشپزخانه عروس، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفندهای ارزان قیمت برای تزیین آشپزخانه عروس

ترفندهای تزیین آشپزخانه عروس

معجزه گل‌های طبیعی را دست کم نگیرید

یکی از این ترفندهای خوب و مفید استفاده از گل‌های طبیعی در چیدمان و تزیین آشپزخانه عروس است. لزومی ندارد که تمام وسایل را روبان بندی یا ریسه کشی کنید. تنها کافی است که با استفاده از چند دسته گل طبیعی و یا روبان‌های بسیار ساده با رنگ‌های ملایم کار تزیین آشپزخانه خود را آغاز کنید.

سینک و شیر ظرفشویی مهم‌‌ترین و چشم‌گیرترین بخش آشپزخانه است

مهم‌ترین نقطه‌ای که در آشپزخانه بیش از هر چیزی به چشم می‌آید، سینک و شیر ظرفشویی است. بنابراین سعی کنید هنگام چیدمان آشپزخانه به چند نکته توجه کنید:

  • سینک را تمیز نگه‌دارید تا حسابی براق و درخشنده باشد.
  • از چیدن ظرف و مواد غذایی روی آن خودداری کنید.
  • تا جایی که می‌توانید اطراف سینک ظرفشویی لوازم اضافه نچینید و فضا را خلوت نگه‌دارید.

تناسب رنگ‌ها را فراموش نکنید

رنگ ست لوازم آشپزخانه باید با تم رنگی خود آشپزخانه هماهنگی داشته باشند. یعنی رنگ این وسایل باید با دیوار، میز‌‍ و کابینت هماهنگی داشته باشند. مثلا اگر تم جهیزیه عروس صورتی است، اما رنگ همه قسمت‌های آشپزخانه قهوه‌ای یا خاکستری است، قطعا نمی‌تواند زیبایی خاصی داشته‌باشد. پس به هارمونی رنگ‌ها در آشپزخانه باید بیشتر توجه کرد.

مطلب پیشنهادی:  با خرید این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را لوکس کنید

تا جایی که امکان دارد محیط را شلوغ نکنید

یکی از اشتباهاتی که معمولا در تزیین آشپزخانه صورت می‌گیرد، شلوغ‌کاری بیش از حد است. شلوغ‌ بودن محیط اطراف، باعث می‌شود مخاطب سردرگم شود و از سوی دیگر وسایل خریداری شده به خوبی مشخص نباشند.

 داخل کابینت‌ها را مرتب بچینید

کابینت عروس را باید بسیارمنظم بچینید. این چیدمان باید طوری باشد که عروس نخواهد بعد از مراسم دوباره همه کابینت‌ها را تخلیه کند و از اول بچیند. چیدمان وسایل کابینت باید براساس کاربردی بودن آن‌ها باشد. یعنی وسایلی که بیشتر مورد استفاده قرارمی‌گیرند را در دسترس قراردهید و آن‌هایی که کاربرد کمتری در آشپزخانه دارند را در دیگر فضاهای کابینت بگذارید.

 روی اجاق‌گاز خود را با وسایل بی‌ربط پر نکنید

 روی اجاق‌گاز خود را با وسایل بی‌ربط پر نکنید

از اشتباهات رایج در تزیین آشپزخانه این است که، درب شیشه‌ای اجاق‌گاز را می‌بندند و روی آن را پُر از وسایل مختلف می‌کنند. سعی کنید روی هر قسمتی از آشپزخانه وسایل همان قسمت را قرار دهید و در این مورد نیز افراط نکنید. یعنی یک یا دو تکه کفایت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ برای اتاق‌خواب عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…