چرا برگ گیاهان آپارتمانی ما سوراخ می‌شوند؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که سوراخ‌هایی در برگ گیاه خود مشاهده کرده‌اید، در ابتدا دلیل سوراخ شدن را پیگیری کنید تا متوجه شوید چه نوع بیماری باعث سوراخ شدن برگ گیاه شده است.
علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان در محیط خانه خصوصا آپارتمان علاوه بر زیبایی، به ساکنین خانه کمک می‌کند تا انرژی و نشاط خود را در طول روز حفظ کنند. اما مراقبت از گیاهان چندان کار راحتی نیست. برای داشتن یک گیاه شاداب و سالم، نیاز است تا اطلاعت کافی درباره گیاه خود داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام نگهداری گیاهان با آن مواجه شویم، سوراخ شدن برگ گیاه است. سوراخ شدن برگ گیاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در صورتی که علاقه‌مند هستید علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی خود را بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

سوراخ شدن برگ گیاهان یکی از عواملی است که بر روی ظاهر گیاه شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و باعث از بین رفتن زیبایی گیاه می‌شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث سوراخ شدن برگ گیاهانی مانند پتوس و یا آگلونما می‌شود بیماری های رایج گیاهان است که در ادامه درباره این بیماری‌ها توضیح می‌دهیم.

حمله حشرات به برگ گیاه آپارتمانی

دلیل اصلی سوراخ شدن ناگهانی برگ انواع گیاه آپارتمانی، می‌تواند حمله حشرات و آفت‌ها باشد. شته‌ها از جمله حشراتی هستند که به برگ گیاهان حمله کرده و از شهد آن‌‎ها تغذیه می‌کنند. شته‌ها به صورت قرمز رنگ، سفید، مشکی و قهوه ای یافت می‌شوند که می‌توانند باعث پژمرده‌شدن و سوراخ شدن برگ گیاهان شوند. کپک‌های پودری و آفت تریپس از جمله بیماری‌های بسیار شایع در گیاهان می‌باشند که باعث پژمرده‌شدن گیاه و در نهایت از بین رفتن آن می‌شود.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

نور نامناسب علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

از مهم‌ترین علت سوراخ شدن برگ گیاه می‌تواند نور نامناسب باشد. بهتر است بدانید که نور مستقیم آفتاب می‌تواند باعث سوزاندن برگ گیاه شود. باید توجه داشته باشید که مناسب‌ترین نور برای گیاهان آپارتمانی نور غیر مستقیم و پشت پنجره اتاق است که می‌تواند از سوختگی برگ گیاه جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی:  چرا زبان بدن مشتریان در فروش اهمیت دارد؟

بیماری های قارچی برگ گیاه

اگر تاکنون با سوراخ‌هایی بر روی برگ گیاه خود با حاشیه‌های زرد مواجه شده‌اید، بهتر است بدانید که بیماری‌های قارچی علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی شما است. برای جلوگیری از این اتفاق باید به آبیاری گیاه خود توجه داشته باشید. اکثرا بیماری‌های قارچی گیاهان به دلیل آبیاری بیش از اندازه و یا کم به وجود می‌آید که در این مواقع می‌توانید از تقویت کننده‌ها و سنگ ریزه برای جلوگیری این اتفاق استفاده نمایید.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

کمبود مواد مغذی گیاهان علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

کمبود فسفر، پتاسیم و نیتروژن نیز یکی از دلایل بسیار موثر در ایجاد سوراخ بر روی برگ گیاهان آپارتمانی می‌باشد. در این مواقع ممکن است با زرد شدن برگ گیاه نیز رو به رو شوید که برای پیشگیری آن استفاده از کودهای تقویتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند.

چگونه از خورده شدن برگ گیاه توسط حشرات جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی باید آفات و حشرات مزاحم موجود بر روی برگ گیاه را از بین ببرید، سم پاشی ماهانه و یا هفتگی، بکارگیری صابون مخصوص کشتن حشرات، استفاده از کودهای تقویتی و آبیاری مناسب می‌تواند از اصلی ترین مواردی باشد که باعث جلوگیری از ایجاد بیماری‌های آفتی گیاهان آپارتمانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

راه دور کردن پشه‌ها و حشرات چیست؟

پشه‌ها حشراتی آزار‌دهنده هستند. در ماه‌های گرم سال‌، آن‌ها در طلوع آفتاب ظهور کرده و پرواز…