نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن تصویری واضح از رویای آشپزخانه مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند که هنگام طراحی، چیدمان و خرید وسایل یک چارچوب کاری مشخص و منظم داشته باشید.
نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت در هر خانه‌ای است که در حوزه دکوراسیون نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای اینکه آشپزخانه رویایی داشته باشید، لازم است تا تمام اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه را رعایت کنید. در صورتی که علاقه‌مند هستید با نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی

نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی

 نورپردازی کافی و مناسب

آشپزخانه محیطی است که علاوه بر منبع نور طبیعی به منبع فراوان نور مصنوعی نیز نیاز دارد. برای داشتن نور مصنوعی در آشپزخانه ابتدا نیاز به یک منبع نور کلی دارید تا بتواند حجم زیادی از فضا را روشن کند. بعد از تامین این منبع نور به نورهای نقطه‌ای نیاز دارید تا به وسیلع آن بتوانید برخی از ویژگی‌های فضا را برجسته‌تر نشان دهد.

استفاده از میز و صندلی در آشپزخانه

با توجه به اینکه آشپزخانه قلب خانه نامیده می‌شود، معمولا تقاضا برای نشستن در آشپزخانه بیشتر است. بنابراین نیاز به فضای کافی دارید تا بتوانید میز و صندلی‌‌ها را در آن قرار دهید. بهترین انتخاب استفاده از میز گرد در دکوراسیون آشپزخانه است. چرا که هنگام رفت و آمد مشکل ایجاد نمی کند و می‌توان تعداد ۴ تا ۶ صندلی را در اطراف آن‌ها قرار داد. اگر فضای آشپزخانه شما محدود است می‌توانید از میز و صندلی‌های تاشو استفاده کنید.

از مرتب بودن کشوها قافل نشوید

از مرتب بودن کشوها غافل نشوید

بهترین راه برای نظم‌دهی به کشوهای آشپزخانه، استفاده از تقسیم‌بندی است. نظم دهنده‌های کشو این امکان را به وجود می‌آورند تا هر وسیله‌ای در جای مناسب خود قرار گیرد و وسیله‌های دیگر روی هم تلنبار نشوند. در زمان خرید تقسیم کننده‌ها به عمق کشوها توجه کنید و از انواع بادوام و جنس مرغوب استفاده کنید. می‌توانید برای ادویه‌ها هم از تقسیم کننده‌های مخصوص استفاده کنید. در این صورت به راحتی از محتویات هر ظرف ادویه مطلع می‌شوید.

مطلب پیشنهادی:  کابینت طوسی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

 نظم‌دهی به قابلمه‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده هنگامی که قابلمه ها را روی هم در کابینت قرار می‌دهید برداشتن قابلمه‌ای که در زیر همه آن‌ها قرار دارد، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. برای رهایی از این وضعیت می‌توانید سرویس قابلمه را به کمک قلاب بر روی یک میله آویزان کنید. در این صورت هم از فضای بدون استفاده در آشپزخانه بهره برده‌اید و هم به راحتی به هر کدام از قابلمه یا ماهی تابه‌ها دسترسی دارید.

قفسه بندی قابلمه

قفسه مخصوص لوازم برقی آشپزخانه

سعی کنید از چیدن وسایل برقی کوچک در روی کابینت خودداری کنید و برای آن‌ها در کابینت یک قفسه مخفی درست کنید. در این حالت سطح رویی کابینت فضای بیشتری خواهد داشت. با این ترفند دکوراسیون آشپزخانه شما منظم‌تر و اصولی‌تر می‌شود.

 حوله‌های دستی

از حوله‌های دستی زیبا از جنس کتان استفاده کنید تا مصرف دستمال های کاغذی و یکبار مصرف را در آشپزخانه کاهش دهید. استفاده از حوله در آشپزخانه علاوه بر اینکه دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر می‌کند، باعث صرفه‌جویی در هزینه نیز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: این رنگ‌ها خانه شما را کثیف و زشت نشان می‌دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…