۵ خوراکی تضمین‌کننده سلامتی در پیری!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هرکس می‌تواند با رعایت یک سری بایدها و نبایدها، رویای داشتن سلامتی در پیری را تبدیل به واقعیت کند.
خوراکی های پیشگیری کننده از پیری

سالمندی و پیری، دوره‌ای از زندگی است که برای همه پیش می‌آید. با این‌حال، سبک زندگی و رژیم غذایی در طول زندگی، می‌تواند تا اندازه بسیار زیادی برسرعت این روند تاثیر داشته باشد و مشکلات سالمندی را کاهش دهد. طبیعی است که افراد سالمند نسبت به جوانان با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنند. بنابراین بهتر است در هر سنی که هستید، برای به تعویق انداختن روند سالمندی و مشکلات ناشی از آن، برنامه‌ریزی کنید. دست به‌کار شوید و خوراکی‎هایی مصرف کنید که برای‎ شما مفید است و باعث می‌شوند جوان‌تر بمانید. در ادامه دلتامگ به معرفی برخی از این خوراکی های پیشگیری کننده از پیری می‌پردازد.

خوراکی های پیشگیری کننده از پیری

سالمندی سالم

پرتقال

مرکبات سرشاز از ویتامین C هستند که نه فقط به‌ عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان شناخته شده‌اند، بلکه کمک می‌کنند تا شاداب و جوان بمانید. با خوردن پرتقال و دیگر مرکبات، و در کل میوه‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، می‌توانید چروک‌های روی پوست خود را محو کنید و پوست سالم‌تری داشته باشید.

گردو

گردو سرشار از تقویت کننده‌ها و ترمیم کننده‌های سلولی است که بدن شما می‌تواند برای احیای سلول‌ها از آن استفاده کند. آزمایش‌ها روی موش صحرایی نشان داده که گردو حتی می‌تواند باعث افزایش روند یادگیری شود. فراموش نکنید سلامتی در پیری مختص به داشتن پوستی سالم نیست، بلکه اندام‌های داخلی، مخصوصا مغز را نیز دربرمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  قطع ریزش مو با کرفس

توت فرنگی

توت فرنگی میوه‌ای است که اگر بخواهید از روند پیری جلوگیری کنید باید آن‌را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این میوه منبع بسیار غنی از ویتامین C و فیبر است که اثر تقویتی بر سلول‌های بدن دارند.

آب ذغال اخته

آب ذغال اخته، یک نوشیدنی خوشمزه است که خواص ضدپیری دارد. مواد تشکیل دهنده این میوه، خاصیت ضدسرطانی نیز دارند. همچنین مانع از تجمع پلاک در دهان کمک می‌کند و مانع زرد شدن دندان‌ها نیز می‌شود. داشتن دندان‌های سفید و سالم یکی از نشانه‌های جوانی است. بنابراین توصیه می‌شود آب ذغال اخته را فراموش نکنید، تا در پیری دندان‌های سالمی داشته‌باشید.

دلتامگ

ماهی قزل‌آلا از بهترین خوراکی های پیشگیری کننده از پیری

امگا۳ یکی از چربی‌های مفید و سالم، و غیراشباع است که در ماهی قزل‌آلا وجود دارد. این روغن برای مفصل و عملکرد قلب بسیار مفید است. خواص موجود در ماهی قزل‌آلا علاوه‌بر جلوگیری از بروز سرطان، به بهبود حافظه و سلامت مغز نیز کمک شایانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:‌ چرا شکم من چاق است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …