صدور حکم تخلیه برای مستاجران!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل شکایات صدور حکم تخلیه مستاجران را برطرف کرده‌ایم، گفت: در صورت عدم ثبت نام واحد های خالی در سامانه ملی املاک و اسکان، اقدام به اخذ مالیات می‌کنیم.
صدور حکم تخلیه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، وزیر راه و شهرسازی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در رابطه با موضوع صدور حکم تخلیه مستاجران و همچنین اخذ مالیات از واحدهای خالی ثبت نام نشده در طرح ملی املاک و اسکان خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی به مساله بازار مسکن اشاره کرد و گفت: بازار مسکن تابع بازارهای موازی است و زمانی که بازارهای کالاهای سرمایه ای تغییر کند قیمت ها هم در بازار مسکن افزایش می یابد.

وی با تاکید براینکه مسکن نباید کالای سرمایه ای باشد، افزود: ما برای این کار وقت ویژه گذاشتیم و خانه های خالی را شناسایی کردیم و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که این سازمان باید اقدام به اخذ مالیات کند.

اسلامی در ادامه به ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند اما باید همه مردم در این طرح ثبت نام کنند.

صدور حکم تخلیه

مالیات دوبرابری واحدهای خالی حقوقی

وی با بیان اینکه با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا زمان این ثبت نام تا پایان شهریور ماه تمدید شده است، افزود: در صورت عدم ثبت نام اقدام به اخذ مالیات می کنیم و از واحدهای حقوقی ۲ برابر مالیات واحد مسکونی مالیات اخذ می شود.

مطلب پیشنهادی:  تخلف پیمانکار ترکیه‌ای در مسکن مهر

او همچنین با بیان اینکه ما منتظر ثبت نام مردم نمانده ایم و تمامی واحدها را شناسایی کرده ایم، ادامه داد: در حال حاضر برای ۲۵ میلیون نفر پیامک از وضعیت ملکی ارسال کرده ایم.

اسلامی با تاکید براینکه سهم بزرگی از بازار مسکن مربوط به سوداگری است و واقعا تلاطم در این حوزه ایجاد کرده است، افزود: در این بخش یک نفر هم از دید ما پنهان نیست و حتی واحدهای بانک ها را هم شناسایی کرده ایم.

او در ادامه به موضوع صدور حکم تخلیه برای مستاجران اشاره کرد و افزود: هزار و ۳۰۰ شکایت به شورای حل اختلاف توسط مستاجران ارسال شده که از این تعداد تنها ۳۰۰ حکم تخلیه صادر شده و مابقی هم بین مالکان و موجران صلح ایجاد شده‌ است.

او در پایان بحث خود در رابطه با اجاره گفت: برای اجاره دارای حرفه‌ای اقدامات لازم و همچنین زمین را تامین کرده ایم و تاکنون چندین‌بار فراخوان داده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشفته بازار در فصل داغ جابه‌جایی مستاجران را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …