با این تغییرات فشارخون خود را کاهش دهید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر فشار خون کنترل نشود، مشکلات زیادی مانند اختلال در عملکرد قلب، سکته، مشکلات بینایی و بیماری‌های کلیوی پدید می‌آورد. بنابراین اگر فشارخون دارید آن را جدی بگیرید.
کاهش و کنترل فشارخون

قلب، ماهیچه‌ای است که خون را در کل بدن پمپاژ می‌کند. بالا بودن فشار خون، به معنای بالا بودن میزان فشاری است که بر اثر برخورد خون به دیواره‌ سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. سرخرگ‌ها، رگ‌هایی هستند که خون را از قلب به دیگر اعضای بدن می‌رسانند. فشار خون از بیماری‌های بسیار رایج است که تحت تاثیر عوامل مختلفی به وجود می‌آيد. سبک زندگی غلط یکی از اصلی‌ترین عوامل به وجود آورنده فشارخون است. از راه اصلاح سبک زندگی می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد یا فشار خون را کاهش داد. دلتامگ در این مطلب به بررسی عوامل ساده‌ای می‌پردازد، که با رعایت آن‌ها میتوانیم در کاهش و کنترل فشارخون موفق عمل کنیم.

چه عواملی باعث فشارخون می‌شوند؟

عواملی مانند سن، وراثت، دمای محیط زندگی، نژاد، چاقی، جنسیت، بی‌تحرکی، مصرف سیگار، مصرف الکل، مصرف بیش از حد نمک، رژیم غذایی پرچرب، استرس، دیابت و بارداری جزو عوامل اصلی ابتلا به بیماری فشار خون بالا هستند. با توجه به این‌که اغلب عوامل ابتلا به فشار خون بالا به سبک زندگی نادرست افراد مربوط می‌شوند، از راه اصلاح سبک زندگی می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد یا در صورت ابتلا، فشار خون را کنترل کرد و کاهش داد.

مطلب پیشنهادی:  فقط باهوش‌ها دچار این مشکل می‌شوند!

عوارض فشارخون بالا

حمله قلبی و سکته مغزی: فشار خون بالا می‌تواند با سختی عروق و گرفتگی رگ‌ها همراه باشد از این رو ریسک ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

نارسایی قلبی: با افزایش فشار خون، ماهیچه به قدرت بیشتری جهت پمپاژ خون نیازمند است از این رو ماهیچه‌های قلبی ضخیم‌تر می‌شوند. ضخیم شدن این ماهیچه‌ها با ایجاد نارسایی‌های قلبی همراه است.

مشکلات حافظه و یادگیری: فشار خون بالای کنترل شده می‌تواند بر روی قدرت تفکر، حافظه و یادگیری تاثیرگذار باشد. این اختلال در بسیاری از افراد دارای پرفشاری خون مشاهد می‌شود.

ضخیم، تنگ یا پاره شدن عروق چشم: این موارد که ممکن است در نتیجه پر فشاری خون ایجاد شود، باعث تاری دید می‌گردد.

عواملی که باعث کاهش و کنترل فشارخون می‌شوند

سلامتی و فشارخون

پیشنهاد مطالعه: با این ۵ روش استرس خود را کاهش دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…