5 مورد از دیدنی‌های چمستان

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چمستان یکی از بهترین مناطق گردشگری مازندران زیبا است. در این مقاله به معرفی مکان های دیدنی چمستان می‌پردازیم.
دیدنی‌های چمستان

زندگی شهری و پرحاشیه‌ این روزها، هر چند که امکانات را به همراه آورده‌ است، اما مهم‌ترین دارایی، یعنی آرامش را از ما گرفته‌ است. با دور شدن از شهر و ارتباط با طبیعت مقداری از این آرامش از دست رفته، به ما برمی‌گردد. اگر به دنبال لذت بردن از طبیعت هستید مهم است که چه مقصدی را برای سفر خود انتخاب می‌کنید. در این مطلب از دلتامگ، دیدنی‌های چمستان را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید ویلا در شمال

چمستان کجاست؟

چمستان منطقه‌ای زیبا و جنگلی در مازندران است؛ که در گویش محلی به آن چماسِن یا چَمِستون می‌گویند. چمستان با وسعت ۱۵۴۷ کیلومتر، همه ساله گردشگران زیادی را حتی در فصل‌های سرد به خود جذب می‌کند. به همین خاطر می‌تواند مقصدی مناسب برای سفر شما باشد. چمستان در نوار ساحلی و در جنوب شهر نور قرار گرفته‌ است. این شهر همچنین کوهستانی است و به دلیل پوشش گیاهی خاص خود به منطقه‌ای جذاب برای گردشگری تبدیل شده است.

دیدنی‌های چمستان

در ادامه، چند مورد از جاهای دیدنی چمستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

جنگل واز

جنگل واز از دیدنی‌های چمستان و از مناطق باستانی و بسیار قدیمی جنگل‌های هیرکانی است. این جنگل پر از درختان سرو قامت نظیر بلوط، افرا، راش و سایر پوشش‌های گیاهی است و به خاطر مسیر صعب‌العبوری که دارد تقریبا بکر باقی مانده‌ است.

خرید ویلا در چمستان

آب گرم معدنی لاویج از دیدنی‌های چمستان

روستای ییلاقی لاویج در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان و در میان دره‌های جنگلی البرز قرار دارد. آب گرم لاویج به دلیل خواص درمانی که برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماری‌های پوستی دارد، گردشگران فراوانی را در تمام فصول سال به خود جذب می‌کند. در این منطقه امکاناتی مناسب برای اقامت و استفاده از آب معدنی فراهم آمده‌ است.

پارک جنگلی کشپل

این پارک جنگلی فوق‌العاده در مسیر آب‌گرم لاویج قرار دارد و ده چشمه و انواع درخت نظیر توسکا، افرا، انجیل و ممرز دارد. این پارک جنگلی امکانات رفاهی و آلاچیق نیز دارد. پارک جنگلی کشپل تفرجگاه خوبی است؛ که معمولا آخر هفته‌ها مردم محلی و شهرهای مجاور، آن را به عنوان مقصدی برای پیک‌نیک انتخاب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  با گرانترین شهرهای ایران برای سفر آشنا شوید!

دریاچه الیمالات

دریاچه و سد الیمالات در مسیر جاده نور – چمستان و در ۹ کیلومتری شهر نور قرار دارد. دور تا دور این دریاچه را جنگل احاطه کرده‌ است. می‌توانید در این دریاچه قایق‌سواری و ماهیگیری کنید. همچنین بر روی این دریاچه سد الیمالات بسیار دیدنی است. این سد و دریاچه به اسم چمستان نیز شناخته می‌شود.

روستای یوش از دیدنی‌های چمستان

روستای یوش چمستان از آن روستاهای قدیمی به حساب می‌آید که بافت ساختمان‌های آن شبیه به بناهای تاریخی است، بنابراین در این روستای زیبا علاوه بر طبیعت بکر می‌توانید از بافت خانه‌های آن هم لذت ببرید. جالب است بدانید زادگاه نیما یوشیج، روستای یوش چمستان است، به همین دلیل گردشگرانی که علاقه‌مند به دانستن زندگینامه شاعران بزرگی چون نیما هستند؛ جذب این روستا می‌شوند.

قیمت خرید ویلا در چمستان

طبیعت بکر و زیبای چمستان مثال زدنی است و همین موضوع باعث شده سالانه افراد زیادی به این منطقه دیدنی سفر کنند. برخی از افراد نیز در پی محلی برای گذراندن دوران بازنشستگی و فرار از ترافیک و آلودگی هوا بوده و برای این منظور به دنبال خرید ویلا در چمستان هستند. برای خرید ویلا باید نکاتی مانند دنج بودن محله، دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مراکز درمانی و … را مدنظر داشته باشید و با توجه به اولویت هایتان بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 آذر 1402 در 9:31 ق.ظ

    حرف نداشت ⚘️

    پاسخ

  2. ناشناس

    26 بهمن 1402 در 9:24 ب.ظ

    به قول ما جیرفتی ها بابو ناموسا عجب جاییه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …