رپورتاژ آگهی

بازسازی خانه در تهران قبل از سرما را فراموش نکنید

0
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
منظور از بازسازی خانه چیست ؟ به طور کلی بازسازی خانه به عملیاتی گفته می‌شود که جهت نوسازی و ایجاد تغییر و بهبود عملکرد و ظاهر کلی ساختمان انجام شود.
بازسازی خانه در تهران

بازسازی خانه در تهران قبل از سرما علاوه بر اینکه از لحاظ مالي به صرفه تر می‌باشد، از لحاظ سرعت اجرای کار نیز می‌تواند با سرعت بالاتری انجام شود. بنابراین توصیه می‌شود اگر قصد انجام این کار را دارید تا پیش از شروع فصل سرما اقدام به بازسازی بنا کنید. نیاز به انجام این عملیات می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که با توجه به این دلایل و نیاز‌ها روش های مختلفی نیز جهت اجرای آن وجود دارد.

همانطور که به آن اشاره کردیم بازسازی ساختمان با توجه به نیاز و دلایل بازسازی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله روش‌های بازسازی خانه در تهران می‌توان به روش مرمت، تعویض و تغییر کاربری، نوسازی و تغییر دکوراسیون داخلی با توجه به نیاز ساکنین اشاره کرد. هر یک از این روش‌های بازسازی مراحل مختلفی در مرحله اجرا و همچنین هزینه‌های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال روش تعویض همان‌طور که از نامش مشخص است زمانی کاربرد دارد که آسیب‌ها به شکل کلی‌تر و جدی‌تری باشد و یا بنا تغییر کاربری داده شود. روش مرمت ساختمان نیز زمانی کاربرد دارد که ساختمان دچار آسیب شده باشد که در این صورت هدف از تعمیرات ساختمان رفع این آسیب‌ها است .

روش نوسازی نیز زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساکنین قصد تغییر و ایجاد تنوع با توجه به نیاز و خواسته‌های خود را در ساختمان داشته باشند .

بنابراین تعمیرات ساختمان می ‌واند به دلایل متعددی و با توجه نیاز و شرایط ساختمان انجام شود. به همین علت باید در ابتدا با افراد متخصص مشورت کنید و سپس یک روش مناسب با توجه به شرایط، برای بازسازی ساختمان انتخاب کنید. یکی از مهم ترین نکات در بازسازی، رعایت اصول و استاندارد های لازم می‌باشد.

هرگونه عملیات بازسازی و نوسازی ساختمان باید طبق اصول و قوانین و با برنامه ریزی دقیق و توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام گیرد و پیش از شروع عملیات با افراد متخصص مشورت کنید .

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت‌های معماری در زمینه بازسازی ساختمان می‌باشد شما پیش از شروع کار می‌توانید با مشاورین با تجربه تیم هیرادانا مشورت کنید و سپس با توجه به نیاز و شرایط موجود ، روش بازسازی انتخاب و پروژه وارد مرحله طراحی و اجرا شود.

بازسازی خانه در تهران

بازسازی ساختمان پیش از شروع فصل سرما

در فصل سرما به دلیل سرمای هوا و کوتاه تر شدن طول روز، عوامل اجرایی در طول روز زمان کمتری برای اجرای کار دارند و طبیعتا عملیات اجرایی بازسازی با سرعت پایین‌تری پیش خواهد رفت و نیاز به هزینه بیشتری دارد. بنابراین اگر قصد انجام این کار را دارید بهتراست پیش از شروع فصل سرما، اقدام به بازسازی ساختمان کنید .

بازسازی بناهای فرسوده

اغلب بازسازی خانه‌های فرسوده و قدیمی به علت نیاز به تعمیرات اساسی و آسیب‌های جدی بنا که باعث بروز مشکلات می‌شود انجام می‌‌گیرد. در واقع هر بنا و ساختمانی پس از گذشت چندین سال از ساخت آن، احتیاج به بازسازی پیدا می‌کند به این دلیل که سیستم برق و سیم‌ کشی، لوله کشی، نمای ساختمان و …. پس از گذشت مدتی بسیار فرسوده و حتی غیر قابل استفاده می‌شود و نیاز به بازسازی پیدا می‌کند. با انجام عملیات بازسازی ساختمان، تعمیر و یا تعویض این موارد امکان پذیر است. بازسازی نسبت به تخریب و ساخت ساختمان بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

محاسبه هزینه بازسازی خانه در تهران

یکی از اولین اقدامات و اولین دغدغه افرادی که قصد بازسازی خانه و ساختمان را دارند هزینه و میزان بودجه مورد نیاز جهت بازسازی ساختمان است که قبل از آغاز کار باید محاسبه شود.

با توجه به مقدار بودجه‌ای که کارفرما جهت این امر در نظر گرفته است، می‌توان تصمیم گرفت که چه بخش‌هایی از ساختمان را می‌توان تغییر داد.

عوامل مختلفی می‌تواند در میزان هزینه‌های کلی این تغییرات تاثیرگذار باشد. از مهمترین آنها می‌توان به سبک معماری، کیفیت و قیمت مصالح و متریال‌های مورد استفاده، متراژ و اندازه فضای مد نظر، میزان خرابی و تعمیر و تعویض و … اشاره کرد .

تغییر دکوراسیون داخلی مطابق با نیاز ساکنین

یکی از عمده تقاضای کارفرمایان در زمینه بازسازی خانه در تهران، تغییر دکوراسیون داخلی می‌باشد. در واقع با تغییر دکوراسیون داخلی می‌‌توان تغییر چشم‌گیری در فضاهای داخلی خانه ایجاد کرد .

امروزه در زمینه دکوراسیون داخلی شاهد طرح‌های زیبا و کاربردی زیادی هستیم. از این رو در بسیاری از موارد دلیل بازسازی ساختمان فرسودگی یا قدمت ساختمان نیست بلکه هدف از آن نوسازی و تغییر دکوراسیون داخلی می‌باشد . در برخی موارد نیز هدف از تغییر دکوراسیون داخلی، تغییر نیاز ساکنین و طراحی داخلی مطابق با خواسته و نیاز ساکنین می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای ساده برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای

قوانین بازسازی ساختمان

در واقع قوانین بازسازی ساختمان، ضوابط و قوانینی هستند که توسط شهرداری و سازمان نظام مهندسی جهت انجام هرگونه عملیات بازسازی ساختمان وضع شده است و مالکین هنگام بازسازی ساختمان ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

نکته مهم در عملیات بازسازی ساختمان که باید به آن توجه داشته باشید این است که، تمام عملیات بازسازی مستلزم به اخذ مجوز از ارگان‌‌های مربوطه نیست لذا اگر قصد انجام این کار را دارید حتما باید پیش از اقدام در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید.

قوانین بازسازی در شهر تهران به دلیل وضع ترافیک با دیگر شهرها کمی تفاوت دارد و سخگیرانه‌‌تر اجرا می‌شود. بنابراین جهت بازسازی ساختمان در شهر تهران ابتدا الزامات شهرداری تهران را مطالعه کنید.

مراحل بازسازی ساختمان

پس از مشخص کردن هدف از بازسازی ساختمان با توجه به بودجه و نیاز ساکنین، فرآیند اصلی بازسازی ساختمان آغاز می‌‍شود که این روند شامل دو مرحله کلی می‌باشد :

۱ بازسازی زیر ساخت ساختمان

۲ بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

بازسازی زیرساخت ساختمان شامل تعمیر یا تعویض المان‌های مختلف مانند سیم کشی، لوله کشی و … می‌باشد، مرحله اجرایی زیرساخت ساختمان باید با دقت بالایی انجام شود. زیرا اگر به درستی انجام نشود حتی پس از طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ممکن است مجدد بنا نیاز به تخریب داشته‌باشد.

مرحله بعدی اجرای دکوراسیون داخلی است. بازسازی فضاهای داخلی شامل مواردی است که به ظاهر زیبایی و طراحی فضاهای داخلی مربوط می‌شود .

اصول طراحی داخلی همواره باید رعایت شود. طراحی داخلی در انواع سبک‌‍های مختلف قابل اجرا می‌باشد که با توجه به متراژ بنا، بودجه کارفرما، سلیقه شخصی و … سبک مناسب انتخاب می‌شود. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با توجه به اصول طراحی داخلی و قواعد سبک انتخابی انجام می‌شود .

از پرکاربردترین سبک‌ها می‌توان به طراحی به سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک نئوکلاسیک و … طبق اصول طراحی داخلی اشاره کرد.

اصول و قواعد تخریب در بازسازی

اصول و قواعد تخریب در بازسازی

عملیات تخریب ساختمان به دلیل حساسیت‌ و خطرهای احتمالی که دارد یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل عملیات‌ اجرایی محسوب می‌شود. بنابراین مراحل اجرا ، باید با دقت و اصولی انجام شود.

دیوارهایی که باید تخریب شوند را حتما با هماهنگی و مشورت با شرکت‌ های معماری با سابقه انتخاب و تخریب کنید.

دیوارهای باربر ساختمان در سازه بنا بسیار حساس می‌باشند و باید حتما افراد متخصص این کار را انجام دهند.

همچنین پیش از انجام عملیات تخریب باید تمام جریان‌های ورودی ساختمان مانند آب، برق و گاز را قطع کنید.

انتخاب متریال با کیفیت و مرغوب

توصیه می‌شود در مرحله اجرایی بازسازی ساختمان حتما از مصالح با کیفیت و مرغوب استفاده کنید . به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از مصالح و متریال با کیفیت و قیمت پایین ممکن است هنگام بازسازی باعث کاهش هزینه‌های کلی شود. اما در طولانی مدت نه تنها به صرفه نیست. بلکه باعث می‌شود پس از گذشت مدتی بنا مجددا نیاز به بازسازی پیدا کند که این امر نیاز به صرف هزینه مجدد ‌دارد.

همچنین متریال‌های با کیفیت بالا اغلب دارای ظاهری زیبا تر می‌باشند ‌.

سخن آخر

پس از مطالعه اين مقاله از شرکت معماری هیرادانا حتما متوجه اهمیت بالای این موضوع شده‌اید .

در هنگام بازسازی ساختمان باید با توجه به عوامل مختلفی مانند مشکلات و آسیب‌های ساختمان، نیاز و خواسته‌های کارفرما و همچنین میزان بودجه و … بازسازی بخش‌های مختلف را اولویت‌بندی کنید.

پیش از شروع عملیات اجرایی باید برنامه ریزی و زمان‌بندی دقیقی برای مراحل اجرایی این کار در نظر بگیرید و با افراد متخصص مشورت کنید. و با شرکت معماری که طراحی و اجرای این کار را بر عهده دارد، در رابطه با مدت زمان مورد نیاز تا پایان کار و میزان بودجه لازم و … قرارداد ببندید.

جهت مشاوره و بازدید رایگان با هیرادانا از طریق شماره 09125754921 در تماس باشید و جهت مشاهده نمونه کارها به بخش پروژه‌ها در سایت هیرادانا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…