این کارها قاتل گیاهان آپارتمانی هستند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی اوقات با نادیده گرفتن ساده‌ترین مسائل در نگهداری گیاهان، به طور ناخواسته باعث مرگ گیاه می‌شویم. برای جلوگیری از این اتفاق، نکات نگهداری گیاهان را در این مطلب دنبال کنید.
اشتباهات رایج در نگهداری گیاهان آپارتمانی

آپارتمان نشینی از جمله مواردی است که در سبک زندگی این روزهای مردم تاثیر مستقیی گذاشته‌است. چرا که با سکونت مردم در آپارتمان‌ها، بسیاری از المان‌های زندگی آنان دستخوش تغییر و محدودیت‌های زیادی شده‌است. در نتیجه بسیاری از مردم برای ایجاد فضای سبز در منزل خود، به رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی روی آورده‌اند. قرار دادن گل و گیاه در خانه علاوه بر تصفیه هوا، باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه و شادابی روحیه افراد نیز می‌شود. اما شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی می‌تواند برای بعضی از افراد دشوار باشد. در نتیجه ممکن است کارهایی انجام دهند که موجب کشته‌شدن گیاهان آپارتمانی شود. در صورتی که علاقه‌مند هستید با اشتباهات رایج در نگهداری گیاهان آپارتمانی آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اشتباهات رایج در نگهداری گیاهان آپارتمانی

وقتی یک گیاه‌ جدید را به خانه می‌آورید، کنجکاو هستید که در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید یا نسبت به نحوه‌ مراقبت از آن نگران هستید. فقط کافی است به اطلاعاتی که برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در اختیارتان قرار می‌دهیم، توجه کنید.

اشتباهات رایج در نگهداری گیاهان آپارتمانی

آبیاری نامنظم

از مهم‌ترین دلایل ازبین رفتن گیاهان آپارتمانی، آبیاری بیش از حد است. با آبیاری فراوان خاک اشباع می‌شود و ریشه‌ها غرق شده و نمی‌توانند اکسیژن موردنیاز را از خاک دریافت کنند. درصورتی که گیاهان شما با آبیاری زیاد آسیب دیده‌اند سعی کنید فواصل آبیاری را کوتاه کنید. مطمئن شوید در زمان آبیاری زیرگلدانی خالی از آب باشد.

مطلب پیشنهادی:  3 ماده جادویی برای تمیز کردن چدن گاز استیل و شیشه‌ای

جا به جایی بیش از حد گلدان‌ها

ثبات برای سازگاری گیاه با محیط جدید ضروری است. بعضی از تغییرات مثل عوض کردن گلدان، تغییر دادن اتاق محل نگهداری گیاه و غیره می‌توانند برای گیاه مضر باشند. بنابراین تغییر مکان بیش از حد گیاه، اصلا توصیه نمی‌شود. اگر گیاه‌ شما در محیط جدید مشکل خاصی ندارد، بهترین کار این است که آن را جابه‌جا نکنید. به این نکته توجه کنید که تغییرات شدید دما یا رطوبت می‌تواند برای گیاه مضر باشد.

بی‌توجهی به تعویض گلدان

بی‌توجهی به تعویض گلدان

هنگامی که گل جدیدی خریداری می‌کنید، تغییر مکان به قدر کافی برای گیاه شک‌آور است. بنابراین تعویض بلافاصله گلدان آن نیز باعث می‌شود شک بیشتری به گیاه وارد شود. بهترین زمان تعویض گلدان، یک هفته تا 10 روز بعد از ورودشان به منزل است. از سوی دیگر به زمان تعویض گلدان‌های قدیمی‌تر نیز توجه کنید. بیرون زدن ریشه از زهکش گلدان، مهم‌ترین علامت تعویض گلدان است. چرا که ریشه‌های گیاهان زمانی که فضای کوچکی داشته باشند، به هم گره می‌خورد و ممکن است آسیب جدی ببیند.

پیشنهاد مطالعه: این گیاهان برای رشد به خاک نیاز ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…