چرا شکم من چاق است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی عادات غذایی نادرست باعث چاقی شکم می‌شوند. اگر از چربی‌های دور شکم خود خسته شده‌اید و می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.
عادت هایی که باعث چاقی شکم می شوند

حتما برای شما هم پیش آمده که هیجان‌زده شده‌اید و به دنبال چیزی برای خوردن بوده‌اید. حتی امکان دارد هنگام بی‌حوصلگی نیز به سراغ خوردن بروید. اما از طرفی از این‌که دچار چاقی شکم شده‌اید هم، ناراضی هستید و نمی‌دانید چطور چربی‌های دور شکم را آب کنید. زیرا انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را آزموده‌اید ولی به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید. دلیل بروز چنین مشکلی را باید در روش تغذیه خود جست‌وجو کنید. باید عادت هایی که باعث چاقی شکم می شوند را پیداکنید و سعی کنید آن‌ها را کنار بگذارید. در دلتامگ به معرفی برخی از این عادات می‌پردازیم.

عادت هایی که باعث چاقی شکم می شوند

با ترک این عادت ها لاغر شوید

هنگام تشنگی به جای آب، نوشابه می‌نوشید

هر روز نوشابه مصرف می‌کنید؟ بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهای شما را به غذا زیاد می‌کنند و در نهایت متوجه می‌شوید بیشتر از آنچه باید، خورده‌اید. به علاوه اینکه قند موجود در نوشیدنی‌های شیرین خود عامل چاقی هستند. بنابراین سعی کنید نوشیدنی سالم‌تری را انتخاب کنید و هر وقت تشنه شدید آب بنوشید.

در بشقاب بزرگ غذا می‌خورید

در بشقاب بزرگ غذا خوردن یکی از دلایل بزرگ بودن شکم شما است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالا بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و در نتیجه چربی در اطراف شکمتان زیاد می‌شود. هنگام غذا خوردن یک بشقاب کوچک بردارید و به‌اندازه غذا بکشید. حتی اگر سیر نشدید، می‌توانید دوباره غذا بکشید. همین امر به‌نوعی تاثیر روانی دارد و ذهن شما را کنترل می‌کند. بنابراین کمتر غذا می‌خورید.

مطلب پیشنهادی:  آیا برای یک ارتباط موثر باید برونگرا باشیم؟

به موقع شام نمی‌خورید

بدن در خواب نیز چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در فرآیند چربی‌سوزی بدن، مشکل ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن به سختی چربی سوزی کند. شب‌ها زودتر شام بخورید و تا جایی که امکان دارد، سعی کنید شام سبکی میل کنید.

دلتامگ

صبحانه را حذف کرده‌اید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است که نباید کنار گذاشته‌شود.  وقتی صبحانه را حذف می‌کنید، در زمان‌های کوتاه مجبور می‌شوید ریزه‌خواری و پرخوری کنید. در نتیجه چربی‌های اطراف شکم‌تان انباشته می‌شوند. عادت کنید حتما صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه‌ سالم و انرژی‌بخش لزوما یک غذای لاکچری نیست و می‌تواند در عین سادگی بسیار مقوی باشد.

از دیگر عادت هایی که باعث چاقی شکم می شوند این است که دیر می‌خوابید

کمبود خواب می‌تواند علت افزایش وزن باشد. کمبود خواب هورمون کورتیزول را بالا می‌برد و باعث می‌شود هوس کنید غذاهای شیرین میل کنید. هفت تا نه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه به حساب می‌رود. طوری برنامه‌ریزی کنید که زود به رختخواب بروید و صبح‌ها هم زود بیدار شوید.

پیشنهاد مطالعه: روش‌های سریع و ارزان برای درمان بوی بد دهان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • طرز تهیه فرنی سه رنگ

    دستور پخت فرنی سه رنگ بسیار ساده است. کافی است بعد از اینکه فرنی آماده شد آن را به سه قسمت…
  • راه دور کردن پشه‌ها و حشرات چیست؟

    پشه‌ها حشراتی آزار‌دهنده هستند. در ماه‌های گرم سال‌، آن‌ها در طلوع آفتاب ظهور کرده و پرواز…
  • روی دستان خدا راه بروید!

    طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …
بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه فرنی سه رنگ

دستور پخت فرنی سه رنگ بسیار ساده است. کافی است بعد از اینکه فرنی آماده شد آن را به سه قسمت…