این رنگ‌ها خانه شما را کثیف و زشت نشان می‌دهند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به اینکه محیط داخلی خانه مکانی امن برای خانواده است، در نتیجه برای داشتن یک خانه تمیز و جذاب، باید در انتخاب رنگ دیوار به جزییات در طراحی دکوراسیون داخلی دقت کنید.
رنگ هایی که خانه را کثیف نشان می دهند

استفاده از رنگ‌های مختلف در دکوراسیون‌ خانه، باعث انتقال احساسات مختلف به‌ افراد می‌شود. چرا که هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را روی بیننده می‌گذارد و باعث می‌شود افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به رنگ‌های مختلف از خود نشان دهند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که رنگ دیوار باید نه تنها با خانه بلکه با خلق و خو ساکنان نیز مطابقت داشته باشد. انتخاب بعضی از رنگ‌ها می‌تواند دیوار خانه شما را کثیف نشان دهد. اما می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه در تعیین رنگ دیوار، خانه را بسیار درخشان‌تر و تمیزتر از همیشه نشان دهید. برای آشنایی با رنگ هایی که خانه را کثیف نشان می دهند تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

رنگ‌هایی که خانه را کثیف نشان می‌دهند

جایگاه رنگ‌ها در علم روانشناسی

با توجه به اینکه امروزه فضاهای کاری در خانه های‌ما جایگزین بسیاری از اتاقک‌های اداری شده‌اند، بنابراین هرگز تاثیر رنگ مناسب برای دیوار، در دفترکار خانگی را دست کم نگیرید. علاوه بر اینکه رنگ دیوار اتاق می‌تواند حس تازگی و درخشش را به اتاق ببخشد، می‌تواند به افزایش بهره‌وری افراد نیز کمک کند. چرا که  برخی از رنگ‌ها اثرات روانی مثبتی دارند. حتی مطالعات نشان می‌دهد که ایجاد سایه‌های خاص به تحریک مغز شما کمک می‌کنند، در حالی که گفته می‌شود رنگ‌های دیگر اثرات آرام‌بخشی دارند که می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد.

رنگ هایی که خانه را کثیف نشان می دهند

تمیز نگه داشتن قسمت‌های مختلف خانه به خودی خود سخت و زمان‌بر است. بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب رنگ برای دیوار، رنگی را انتخاب کنید که  خانه شما را کثیف نشان ندهد. در ادامه به تعدادی از این رنگ‌ها می‌پردازیم.

از انتخاب رنگ‌ با تناژ قهوه‌ای دوری کنید

رنگ‌های قهوه‌ای‌، برنزی یا زرد برای اتاق جزو رنگ‌هایی است که خانه شما را کثیف نشان می‌دهند و باعث می‌شوند فضای خانه ظاهری کسل کننده داشته باشد. تنها در صورتی می‌توان ار این که این رنگ‌ها استفاده کرد که برای دیوار شاخص به کار برده شوند.

مطلب پیشنهادی:  آسان‌ترین روش نصب کاشی بین کابینتی!

از انتخاب رنگ‌ با تناژ قهوه‌ای دوری کنید

از برخی رنگ‌های روشن استفاده نکنید

اگرچه رنگ‌های صورتی، زرد و رنگ‌های آبی می‌توانند اثرگذار باشند، اما تمیز نگه داشتن آن‌ها به اندازه کافی چالش برانگیز است.

استفاده از رنگ روشن و تیره در کنار هم بهترین انتخاب است

ترکیب این نوع رنگ‌ها در کنار هم، بهترین انتخاب برای فضای ورودی خانه است. چرا که فضای خانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد و علاوه بر آن از لکه‌ها و آلودگی کفش‌ها در قسمت پایینی دیوار در امان خواهید بود. در انتخاب این ترکیب رنگ برای دیوار، رنگ تیره تر را برای قسمت پایین دیوار و رنگ روشن‌تر را برای قسمت های بالاتر در نظر بگیرید.

ار تمیزی قرنیز دیوار غافل نشوید

ار تمیزی قرنیز دیوار غافل نشوید

تمیز نگه داشتن قرنیز دیوار و تزئینات آن می‌تواند دردسرساز شود، به خصوص اگر بچه و حیوانات خانگی دارید. اگر از نظافت مداوم قرنیزها خسته شده‌اید، سعی کنید رنگ قرنیز را تیره تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. چون قرنیز بیشتر از سایر بخش‌های دیوار در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: 5 ایده جذاب برای دکور دیوار تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…