خانه‌های کوچک خود را اینگونه چیدمان کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها، همه ما به دنبال راهی هستیم که با استفاده از آن‌ بتوانیم فضای خانه را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهیم.
ترفندهای چیدمان خانه کوچک

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و کاهش ساخت و ساز، قیمت خرید خانه افزایش یافته‌است. در نتیجه بسیاری از مردم مجبور شده‌اند آپارتمان‌هایی با متراژ کم خریداری کنند. محدودیت فضا باعث شد تا هنگام چیدمان خانه مشکلات بسیاری به وجود آید. اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از فضای کوچک خانه، بهترین استفاده را ببرید. در صورتی که علاقه‌مند هستید با ترفندهای چیدمان خانه کوچک آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفندهای چیدمان خانه کوچک

اولین قدم هنگام چیدمان خانه‌های کوچک، دقت در انتخاب و خرید وسایل است. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که کمترین حجم از فضا را اشغال کنند. در ادامه به تعدادی از این ترفندها می‌پردازیم.

از میز گرد استفاده کنید

 اگر می‌خواهید برای خانه کوچک خود مبلمان خریداری کنید، سعی کنید از میزهای دایره‌ای استفاده کنید. این نوع میزها به دلیل لبه‌های گرد، می‌توانند فضای بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

ترفندهای چیدمان خانه کوچک

از خرید وسایل غیرضروری خودداری کنید

دقت کنید خانه‌های کوچک و حتی فضاهای کوچک همیشه باید مرتب و به دور از هر شلوغی باشند. پس سعی کنید هر وسیله‌ای را که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد از فضای خانه خود حذف کنید تا به محیط زندگی خود نظم اساسی بدهید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین مدل‌های لوستر دیواری

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

یکی از ترفندهای کارآمدی که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوارها و وسایل خانه است با این کار هم فضای خانه روشن می‌شود هم خانه شما بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

 پشت مبل یک شکاف ایجاد کنید

 پشت مبل یک شکاف ایجاد کنید

اضافه کردن یک قفسه در پشت مبلمان یک راه حل بسیار عالی و موثر برای افزودن جذابیت بصری و ایجاد فضای بهینه است. سعی کنید برای قفسه‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

استفاده از آینه را فراموش نکنید

یکی از ترفندهای قدیمی و کاربردی در چیدمان خانه کوچک، استفاده از آینه است. استفاده از آینه باعث می‌شود فضای شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. آینه اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول نصب شود، می‌تواند وسعت و عمق فضا را بیشتر کند.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای ساده برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…