روش‌های سریع و ارزان برای درمان بوی بد دهان!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما هم تجربه بوی بد دهان را داشته‌اید؟ یا تا کنون با فردی که دهانش بوی بد می‌دهد برخورد کرده‌اید؟ برای رفع بوی بد دهان چه باید کرد؟
رفع بوی بد دهان

به احتمال زیاد همه‌ ما این تجربه کرده‌ایم که هنگام صحبت در یک جمع به خاطر بوی بد دهانمان ترجیح دادیم که سکوت کنیم یا برعکس، بوی بد دهان فردی آزارنده بوده و ثانیه شماری می‌کردیم که صحبت‌های او تمام شود. حتی بعضی وقت‌ها به محض بیدار شدن از خواب سریعا دهان خود را می‌پوشانیم تا شریک زندگی‌مان از بوی بد دهانمان اذیت نشود. اگر به رفع بوی بد دهان توجه نکنیم، این مشکل می‌تواند در زمینه ارتباط ما با دیگران تاثیر منفی بگذارد. با دلتامگ همراه باشید تا بررسی کنیم این مشکل چگونه به وجود می‌آید و برای رفع آن چه باید بکنیم؟

منشا به وجود آمدن بوی نامطبوع

بوی بد دهان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی همچون:‌

از بین بردن بوی بد دهان

مصرف دخانیات: مصرف سیگار باعث بوی ناخوشایند دهان می‌شود. نفس افراد سیگاری بوی بدی می‌دهد که دیگران را اذیت می‌کند. همچنین سیگاری‌ها به احتمال بیشتری به مشکلات لثه مبتلا می‌شوند که خود تشدید کننده این معضل است.

مواد غذایی: وجود ذرات غذا در محیط دهان و لزوم تجزیه‌ی آن‌ها، باعث فعالیت باکتری‌های دهان و بوی بد می‌شود. برخی مواد غذایی همچون سیر، پیاز، ادویه‌جات و ترشی‌جات هم این مشکل را تشدید می‌کنند.

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان: ذرات به‌جامانده غذا در دهان بوی بد ایجاد می‌کنند. مسواک کردن دندان‌ها و استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه به تمیز کردن محیط دهان کمک می‌کند.

مشکلات دهان، حلق و بینی: بوی بد دهان ممکن است در اثر ایجاد توده‌های کوچک سنگ‌مانندی ایجاد شود که محل رشد باکتری‌ها هستند و در منافذ لوزه‌ها تشکیل می‌شوند. عفونت یا التهابات مزمن در بینی، سینوس‌ها و گلو نیز یکی از عوامل زمینه‌ساز بوی بد دهان است.

مطلب پیشنهادی:  مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

روش‌های ساده برای رفع بوی بد دهان

بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید: سعی کنید بعد از وعده‌های غذایی از مسواک استفاده کنید. حداقل یک‌بار در روز دندان‌های خود را نخ بکشید زیرا استفاده از نخ دندان باعث می‌شود ذرات غذا و پلاک‌های به جا مانده‌‌ی لابه‌لای دندان‌ها تمیز شوند و بوی بد دهان کمتر شود.

مسواک زدن زبان را فراموش نکنید: زبان شما محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها است؛ بنابراین تمیز کردن زبان می‌تواند بوی بد دهان را کم کند. افرادی که زبان خود را مسواک نمی‌زنند، مثل سیگاری‌ها یا کسانی که دچار مشکلات خشکی دهان هستند، تجمع باکتری‌ها در زبان‌شان بیشتر است و باید از لایه‌بردار زبان، برای تمیز کردن زبان‌شان استفاده کنند.

بهداشت دهان

به رژیم غذایی خود دقت کنید: مواد غذایی مصرفی شما در ایجاد بوی دهان تاثیر دارند. بنابراین اگر می‌خواهید بوی بد دهان خود را از بین ببرید، حواستان به غذاهایی که می‌خورید باشد. خوردن زیاد مواد غذایی سیر، پیاز و مواد غذایی شیرین هم می‌تواند با بوی بد دهان ارتباط داشته‌باشد.

هر ۳-۴ ماه مسواک خود را عوض کنید: وقتی مسواکتان تغییر شکل داد یا ساییده شد، آن را دور بیندازید. تقریبا هر سه یا چهارماه یک‌بار مسواک جدید بگیرید که موهایی با زبری ملایم داشته‌باشد.

پیشنهاد مطالعه:‌ بیماری قلبی خود را با این خوشمزه‌ها ضربه فنی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …