بیماری قلبی خود را با این خوشمزه‌ها ضربه فنی کنید!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان سلامتی اعتقاد دارند برای پیشگیری از بیماری‌های‎ قلبی، مصرف آجیل و مغزها انتخابی خوب و مناسب است.
پیشگیری از بیماری قلبی

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، مصرف آجیل و خشکبار در کنار یک رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری قلبی و همچنین تقویت قلب مفید است. مصرف آجیل باعث کاهش کلسترول بد می‌شود و از این طریق بر سلامت قلب تاثیر می‌گذارد. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا بررسی کنیم که آجیل و خشکبار چگونه باعث چنین تغییراتی می‌شوند؟

ترکیبات موجود در آجیل که باعث پیشگیری از بیماری قلبی می‌شود

اسیدهای چرب امگا۳ : بسیاری از آجیل‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند. این اسید نوع بسیار مفید و تقویت کننده‌ای از اسیدهای چرب است که باعث سلامت و تقویت قلب و همچنین پیشگیری از ریتم‌های نامنظم و خطرناک قلبی می‌شود. اسیدهای چرب امگا3 در اکثر آجیل و خشکبارها وجود دارد. به علاوه ماهی‌ها و غذاهای دریایی نیز منابع غنی اسیدهای چرب امگا3 هستند.

تقویت قلب با مصرف آجیل

فیبر: فیبر خوراکی نوعی کربوهیدرات غیرقابل‌هضم است که در خوراکی‌های گیاهی وجود دارد. آجیل‌ها مقدار زیادی فیبر دارند. فیبر به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. علاوه بر این فیبرها باعث احساس سیری و پایین آمدن اشتها نیز می‌شوند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که احتمال دارد فیبر در پیشگیری از بیماری دیابت نیز موثر باشد.

ویتامینA: بر اثر عواملی مثل تغذیه نامناسب امکان دارد یک سری پلاک در دیواره رگ‌های خونی جمع شود و مسیر عبور خون را تنگ کند. باریک شدن مسیر عبور خون در رگ‌ها اگر شدید شود باعث درد در قفسه سینه و حمله‌های قلبی می‌گردد. شواهد نشان می‌دهند که ویتامین A مانع تشکیل این پلاک‌ها در دیواره رگ‌های خونی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این درهای مرموز در تاج محل هند هرگز نباید باز شوند!

بهترین آجیل‌ها برای تقویت قلب

بادام: بادام باعث کاهش کلسترول مضر خون می‌شود. بادام منبع غنی منیزیم نیز هست و منیزیم در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها به خصوص پیشگیری از بیماری قلبی و تنظیم فشار خون تاثیر می‌گذارد. فواید بادام همین‌جا تمام نمی‌شود، بادام با تاثیر زیادی که بر کاهش وزن دارد نیز به سلامت قلب کمک می‌کند.

تقویت قلب

پسته: پسته از خوشمزه‌ترین انواع آجیل و خشکبار است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف روزانه پسته ریسک افزایش فشار خون در فرد را پایین می‌آورد به علاوه این که باعث کاهش استرس و ناراحتی‌های روحی نیز می‌شود.

گردو: گردو تنها آجیلی است که به اندازه ماهی اسیدهای چرب امگا۳ دارد. همانطور که توضیح دادیم اسیدهای چرب امگا۳ نوع مفیدی از اسیدهای چرب است که قلب را تقویت می‌کند.  تقریباً ۳-۲ عدد گردوی درسته، به اندازه حدود ۲۰۰ گرم گوشت ماهی، امگا۳ دارد.

پیشنهاد مطالعه: کم خوابی با بدن شما چه می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …