چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افکار منفی به عزت نفس و اعتمادبه‌نفس شما لطمه می‌زند؛ عملکرد شما را ضعیف و مهارت‌های ذهنی شما را کاهش می‌دهد.
روش های دور کردن افکار منفی

گاهی‌ وقت‌ها بیش از اندازه به خود سخت می‌گیریم، فشار وارد می‌کنیم یا درباره‌ انگیزه‌ دیگران، قضاوت‌ عجولانه و نادرست می‌کنیم. این کارها می‌تواند برایمان دردسرساز شود و شادی و آرامش را از ما بگیرد. آیا شما با روش های دور کردن افکار منفی آشنا هستید؟ در برابر افکارمنفی چه واکنشی نشان می‌دهید؟ در این مطلب از دلتامگ نکاتی در این باره را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش های دور کردن افکار منفی

سعی کنید نسبت به افکار خود آگاه شوید

آگاهی از افکار، اولین روش از روش های دور کردن افکار منفی است. شما تنها زمانی می‌توانید افکار خود را کنترل کنید که از وجود آن‌ها آگاه باشید و نسبت به آن‌ها شناخت پیدا کنید. .یک راه برای کسب آگاهی بیشتر از افکارتان این است که هیچ فکری را سرکوب نکنید؛ بلکه بگذارید افکار به ذهن‌ شما خطور کنند و در صورت امکان، آن‌ها را روی کاغذ یادداشت کنید.

دور کردن افکار منفی

سعی کنید منطقی فکر کنید

قدم بعدی در دور کردن افکار منفی، به چالش کشیدن آن‌هاست. درباره هر فکری که آن را یادداشت کرده‌اید، بیندیشید و آن را به طور منطقی به چالش بکشید. مثلا از خود سوال کنید که آیا این فکر منطقی است و با اتفاقی که رخ داده‌است تناسب دارد؟

آخرین روش از روش های دور کردن افکار منفی: به دنبال فرصت‌ها باشید

هنگامی که برای مبارزه و دور کردن افکار منفی از تفکر منطقی بهره می‌گیرید، بهتر است در پاسخ به آن افکار نادرست، از افکار و باورهای مثبت استفاده کنید. بهتر است به موقعیت نگاه کنید و ببینید که آیا این موقعیت، می‌تواند فرصتی به شما ارائه کند یا خیر؟ باور مثبت به ایجاد عزت نفس و اعتماد‌ به نفس کمک شایانی می‌کند. با مبنا قرار دادن ارزیابی‌های روشن و منطقی از حقیقت‌های به‌دست‌آمده از تفکر منطقی برای ایجاد باور مثبت، می‌توانید صدمه‌ای را که تفکر منفی به اعتماد‌به‌نفس شما وارد کرده است، جبران کنید.

مطلب پیشنهادی:  در این پارک رایگان از اینترنت استفاده کنید!

افکار منفی

نتیجه گیری: ‌همه ما حال بد و افکار منفی را تجربه می‌کنیم ولی برخی‌ها انتخاب می‌کنند که در آن حال بد باقی بمانند و برخی انتخاب می‌کنند که برای تغییر حال بد خود تلاش کنند. اگر شما دغدغه دور کردن افکار منفی را از خود دارید، هیچ کس به اندازه خودتان نمی‌تواند به شما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: این نشانه‌ها به شما می‌گوید باید شغل خود را عوض کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کاشان بهشتی در دل کویر

جاهای دیدنی کاشان در بهار را از دست ندهید. کاشان یک شهر با بافتی قدیمی است. این شهر زیبا ی…