بهترین رنگ برای اتاق‌خواب عروس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ‌ها دنیای گسترده‌ای دارند که هر کدام با خود ویژگی‌هایی به همراه دارند که باید درباره آن‌ها مطالعه کنید تا علاوه بر هماهنگی با جهیزیه با روحیات شما نیز هماهنگ باشد.
رنگ بندی اتاق خواب عروس

اتاق خواب یکی از فضاهای اصلی در هر خانه‌ای به شمار می‌آید که معمولا با توجه به سلیقه شخصی صاحب اتاق دکوراسیون می‌شود. یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق، رنگ بندی اتاق خواب عروس است که بر روی چیدمان اتاق، رنگ مبلمان و وسایل تاثیر می‌گذارد. یکی از دغدغه‌های بسیاری از تازه عروس‌ها این است که، اتاق خواب عروس باید چه رنگی باشه ؟

علاوه بر لوازم و دکوری‌های اتاق خواب مانند سرویس خواب، فرش، پرده، مبلمان، تابلو و چیدمان آنها، رنگ دیوار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین منظور طراحان داخلی برای این فضا چند رنگ را انتخاب کرده، که در این مطلب به آن می‌پردازیم. در صورتی که به اینگونه مطالب علاقه دارید، با دلتامگ همراه باشید.

رنگ بندی اتاق خواب عروس

 رنگ صورتی

رنگ‌صورتی در کنار رنگ سفید بالاترین آمار محبوبیت را در بین زوج های جوان و عروس خانم‌ها دارد. امروزه در کشور ما ایران، از این رنگ به فراوانی در دکوراسیون داخلی منازل استفاده می‌شود. در صورتی که این رنگ را برای دیوار انتخاب می‌کنید، هماهنگی وسایلی مانند پرده و روتختی با آن می‌تواند فضای اتاق خواب را شگفت‌انگیز کند. استفاده از این رنگ در علم روانشناسی نیز ثابت کرده، اتاقی که در دکوراسیون آن رنگ‌صورتی بکار رفته باشد، رفتارهای عصبی در آن کاهش یافته است. ظرافت، نرمی و لطافت این رنگ مانع این می‌شود که افراد واکنش سریع عصبی از خود نشان بدهند و فرد را به صمیمیت و دوستی دعوت می کند. در صورتی که تازه عروس‌ها این رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند از رنگ‌های مکمل سفید، مشکی و قرمز استفاده کنند و شاهد هارمونی زیبای اتاق خود باشند.

مطلب پیشنهادی:  معبدی که یک اژدها از آن محافظت می‌کند

 رنگ صورتی

 رنگ سفید

همانطور که در بالا اشاره شد رنگ سفید و صورتی با اختلاف کمی در صدر محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین عروس خانم‌ها قرار دارد. از نظر طراحان داخلی، رنگ سفید قدرتمند‌ترین رنگ در میان رنگ‌های مورد استفاده در در طراحی دکوراسیون داخلی است. چرا که بسیاری از مردم معتقد هستند سفید رنگ بی رنگی است و به همین دلیل، از این رنگ به عنوان رنگ غالب در تمام وسایل استفاده می‌کنند. رنگ سفید بستری را فراهم می‌کند تا بقیه رنگ‌ها بتوانند خود را به نمایش بگذارند. در صورتی که برای دیوار اتاق خواب عروس از رنگ سفید استفاده می‌کنید، می‌توانید سایر وسایل را با رنگ‌های صورتی، آبی روشن، بنفش و طوسی هماهنگ کنید. از ویژگی منحصر به فرد انتخاب رنگ سفید برای اتاق، بزرگتر و پُرنورتر نشان دادن فضای اتاق است.

اتاق سفید

 رنگ بنفش

بعد از رنگ سفید و صورتی، رنگ بنفش را جزو رنگ‌های مرموز و اسرار آمیزی می‌دانند که طرفداران بسیاری در بین زوج‌های جوان دارد. رنگ بنفش به شدت بر روحیه و سلامتی افراد تاثیرگذار است. شاید یکی از دلایلی که زوج‌های جوان به این رنگ علاقه دارند این باشد که رنگ بنفش نماد ثروت، قدرت و سلامتی است. بنابراین آنها دوست دارند که در ابتدای زندگیشان هر سه مورد را داشته باشند.

 رنگ بنفش

پیشنهاد مطالعه: ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…