حق مسکن کارگران به زودی پرداخت می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لغو شدن مصوبه حق مسکن از پرداخت مجدد این وجه به کارگران خبر داد.
حق مسکن 650 هزار تومانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پرداخت حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران از اول مهر ماه خبر داد.

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص موضوع حق مسکن کارگران از لغو دو مصوبه حق مسکن 550 هزار تومانی کارگران و افزایش 10 درصدی مستمری بازنشستگان به دلیل مغایرت با قانون خبر داد.

بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون پرداخت حق مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

حق مسکن کارگران

 پرداخت حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران از اول مهر ماه

اسماعیلی علاوه‌بر اعمال حق مسکن در مهر ماه از زمان‌ اعلام پرداخت بعدی آن نیز خبر داد.

مصوبه افزایش حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران یکی از مصوبات دولت بود که تابستان امسال از سوی مجلس شورای اسلامی باطل اعلام شد.

در واقع علت این ابطال، ایجاد تغییرات در مبلغی بود که پیش از این در شورای عالی کار به عنوان بخشی از مزایای مزدی تعیین شده بود.

مطلب پیشنهادی:  فقط 10 درصد مردم موفق به اخذ وام مسکن شدند

 افزایش حق مسکن

در چه شرایطی کارفرمایان بدهکار می‌شوند؟

 چندی‌پیش، معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت:« موضوع افزایش حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران هم اکنون در دستور کار است. به احتمال زیاد این افزایش از مهر عملیاتی می‌شود.»

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت اجرایی شدن افزایش حق مسکن کارگران بر اضافه شدن مبلغ 100 هزار تومانی برای مشمولان قانون کار تاکید کرد.

رعیتی‌فرد گفت:« از سوی دیگر چون مبنای اجرای این مصوبه ابتدای سال 1401 است، مابه‌التفاوت این افزایش به ماه‌های قبل نیز تعلق می‌گیرد. هر کارگر مشمول قانون کار بابت شش ماه نخست سال جاری، مبلغ ششصد هزار تومان را به عنوان مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن از کارفرمای خود طلبکار می‌شود.»

مطالعه بیشتر: مصوبه حق مسکن کارگران به کارفرمایان ابلاغ شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …