مردم بازنده اصلی بازار پرتلاطم مسکن!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با تشریح صفر تا ۱۰۰ طرح ملی مسکن اقساطی، بازنده اصلی بازار مسکن را مردم نامید.
طرح ملی مسکن اقساطی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با تشریح صفر تا ۱۰۰ طرح ملی مسکن اقساطی از پیگیری قانونی اظهارات معاون وزیر راه درباره این طرح خبر داد. وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: بازار مسکن، بازار پرتلاطمی را در 2 سال اخیر داشته و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بازنده اصلی آن مردم بوده‌اند. در واقع رشد قیمت‌ها به گونه‌ای بوده که با سطح درآمد خانوارها هیچ سنخیتی نداشت و قدرت خرید به شکل فزآینده‌ای کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما کارشناسی را به واسطه رسالت و ماموریتی که در این حوزه، به خصوص در شرکت‌های انبوه‌سازی زیرمجموعه، به عهده داریم، در اتحادیه انجام دادیم. کارشناسان مسکن به ضرص قاطع می‌گویند عمده دلیل اتفاقات بازار مسکن عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است. متاسفانه طی 8 سال اخیر، در دولت حسن روحانی، تولید مسکن به طور کامل از اولویت‌های دولت خارج شده است.

وی بیان کرد:‌ یک نیاز مشخصی را در بازار برای تولید مسکن داریم؛‌ اینکه سالانه تقریبا یک میلیون تا 1.2 میلیون واحد مسکن در کشور تولید شود، این در حالی است که در کل کشور 250 تا 300 هزار واحد ساخته شده است. یعنی با حجم تقاضای خیلی زیادی در بازار مسکن روبرو هستیم.

مطلب پیشنهادی:  بررسی آخرین تغییرات در بازار مسکن

طرح ملی مسکن اقساطی

طرح ملی مسکن اقساطی، تنها راه صاحبخانه شدن

وی افزود:‌ بر این اساس چاره‌ای نداریم و باید پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن به سمت جهش تولید حرکت کنیم. بر اساس کارشناسی انجام شده، تنها راهکاری که می‌توانست به جامعه کمک کند تا بدون در نظر گرفتن قیمت‌های نجومی بازار، بتوانند صاحبخانه شوند، این بود که در ساختار تعاون، طرح ملی مسکن اقساطی را پیاده کنیم، یعنی طرحی را در پیش بگیریم که افراد بر اساس پرداخت اقساطی به قیمت تمام شده ساخت، بجای قیمت اصلی بازار صاحبخانه شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آینده بازار مسکن به نفع خریداران است را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …