بافت‌های فرسوده در پایتخت به زودی بازسازی می‌شوند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازسازی بافت فرسوده از نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نوسازی ساختمان خبر داد.
وجود 166 هزار بافت فرسوده

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بر سهم کم شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نوسازی ساختمان تاکید کرد.

 محمود آیینی درباره بافت‌های فرسوده گفت:« همراه‌سازی مالکان ساکن در پلاکهای ناپایدار و فرسوده که در بیش از ۵ هزار محله و ۲۰۰ هزار کوچه قرار دارند با روش‌های معمول امکان‌پذیر نیست و نیاز است استارتاپ‌ها در این حوزه وارد شوند.»

بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار درباره قیمت در بازار مسکن آگاه شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون بازسازی بافت فرسوده در تهران تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

صنعت نوسازی ساختمان

وجود 166 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران

 محمود آیینی در نخستین رویداد صنعت نوسازی ساختمان و مسکن گفت:« کشور کمتر به صنعت نوسازی ساختمان شهری توجه کرده است.»

همچنین وی در ادامه افزود:« حدود ۱۶۶ هزار هکتار محدوده بافت فرسوده و تاریخی وجود دارد. جالب است بدانید که بافت فرسوده یک‌چهارم سطح شهرها را نیز در بر می‌گیرد. در واقع یک‌سوم جمعیت در این بافت‌ها سکونت دارند.»

این مقام آگاه با اشاره به وجود 2 میلیون و 700 بنای ناپایدار از رخ دادن زلزله‌ای به بزرگی زلزله بم “که منجر به مرگ 35 میلیون نفر شد”، خبر داد.

مطلب پیشنهادی:  بلاتکلیفی افراد مجرد بالای 18 سال در طرح نهضت مسکن

بازسازی بافت فرسوده

نقش استار‌تاپ‌ها در صنعت نوسازی ساختمان

آیینی پیرامون هدررفت 30 درصد انرژی در ساختمان‌ها از نیاز به ایجاد تغییر در ساخت 3 هزار واحد مسکونی خبر داد. همچنین وی تحقق این امر را با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ممکن دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بازسازی بافت‌های فرسوده از نقش مهم استارتاپ‌ها در مشارکت مالکان ساکن در بافت‌های فرسوده خبر داد. لازم به ذکر است که این خانوارها در بیش از 5 هزار محله و 200 هزار کوچه زندگی می‌کنند.

وی درباره سهم کم شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نوسازی ساختمان از ایجاد زمینه‌ای برای بازسازی بافت‌های فرسوده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز امیدواری کرد.

مطالعه بیشتر: جزئیات تسهیلات بافت فرسوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …