دولت: برای مردم خانه ویلایی می‌سازیم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون اولویت اول طرح نهضت ملی از واگذاری خانه‌های ویلایی تک واحدی در استان‌هایی که زمین برای ساخت مسکن وجود دارد، خبر داد.
ساخت مسکن ویلایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مردم در اولویت واگذاری زمین قرار دارند، گفت:«اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در استان‌هایی است که زمین کافی وجود دارد.» بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار مسکن آگاه شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون طرح نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

نشست مشترک رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با معاونین و مدیران راه و شهرسازی تمام استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

طرح نهضت ملی مسکن

ساخت مسکن ویلایی برای رهایی مردم از اجاره‌نشینی

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه اولویت واگذاری زمین با مردم است، از ساخت تدریجی خانه خبر داد. وی همچنین بر تلاش بیشتر برای ساخت خانه به منظور رهایی مردم از اجاره‌نشینی تاکید کرد.

قاسمی تصریح کرد:« در استان‌هایی که زمین وجود دارد، زمین به صورت تک واحدی و ویلایی به مردم ارائه شود. همچنین باید قرارداد آن یک‌سال و نیمه‌ بسته شود. در هرجایی که زمین کم است، اجازه ساخت دو طبقه و سه طبقه داده شود. در نتیجه مردم می‌توانند به صورت گروهی خانه‌های خود را بسازند.»

مطلب پیشنهادی:  نحوه خانه‌دار شدن با خرید متری مسکن

این مقام مسئول در خصوص اولویت اول طرح نهضت ملی مسکن از واگذاری ویلایی تک واحدی به مردم در استان‌هایی که زمین وجود دارد، خبر داد.

واگذاری زمین

چرا سرعت در تولید مسکن اهمیت دارد؟

رستم قاسمی ضمن اشاره به اهمیت سرعت در ساخت مسکن از سرکشی مدیران وزارت راه و شهرسازی به پروژه ملی مسکن خبر داد. وی در ادامه مسئولیت کار در ساخت مسکن را بر عهده مدیر کل راه و شهرسازی هر استان قرار داد.

وی تاکید کرد:« اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، اما مورد بعدی مالکانی هستند که زمین دارند. این افراد می‌توانند تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن دریافت کنند.»

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دست مدیران کل راه و شهرسازی در هر نوع اقدام عملیاتی در طرح نهضت ملی مسکن و قرارداد با انبوه‌سازان باز است، بیان کرد:«با انبوه‌سازان می‌توان از ظرفیت زمین تهاتر استفاده کرد.»

مطالعه بیشتر: جزئیات تامین زمین برای ساخت مسکن ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …