چگونه از طریق زبان بدن فکر مشتری را بخوانیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات روانشناسی در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که در زمینه زبان بدن، زنان نسبت به مردان از هوشیاری بیشتری برخوردار هستند.
زبان بدن

به گزارش دلتا مگ، آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در یک مهمانی از حرکات دست و سر افراد حاضر در سالن گیج شوید؟ بله در واقع شما با مجموعه‌ای از حرکات بدن مواجه می‌شوید که در هر کشور و در هر قاره متفاوت است.

اگر شما تمایل دارید که در زمینه فروش ملک موفق‌تر از قبل باشید، حتما از اطلاعات این مقاله برای بهبود توانمندی‌های خود در فروش بهره ببرید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون زبان بدن تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

زبان بدن

زبان بدن چیست؟

اولین سوالی که ذهن هر خواننده‌ای را به خود مشغول می‌کند این‌است که زبان بدن چیست؟ دومین سوال درباره معنا و مفهوم هر یک از حرکات بدن است، چطور در یک جمع دوستانه و یا یک ملاقات کاری از روی حرکات بدن، آنچه در ذهن دیگری می‌گذرد را تشخیص بدهیم؟

زبان بدن به مجموعه‌ای از رفتارهای غیر کلامی گفته می‌شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به فرستادن پیام و ارتباط گرفتن با دیگران است.

جالب است بدانید، با وجود اینکه ممکن است به لحاظ آداب معاشرت درست نباشد، اما وقتی برای اولین بار با افراد ملاقات می‌کنیم، فورا در مورد میزان صمیمیت، تسلط و توانایی آنها قضاوت می‌کنیم. همینطور چشمان آنها اولین جایی است که به آنها نگاه می‌کنیم.

زبان بدن

تفاوت زبان بدن در مردان و زنان

زبان بدن انعکاس ظاهری وضعیت عاطفی فرد است. بهتر است بدانید که هر اشاره یا حرکتی می‌تواند یک معنای ارزشمندی برای احساس فرد در آن زمان داشته باشد. به طور مثال مردی که در مورد افزایش وزن خود نگران یا ناراحت است، احتمالا به طور مداوم با چین و چروک ناحیه پوست زیر چانه‌اش بازی می‌کند. این موضوع برای زنان نیز وجود دارد مثلا زنی که از چاقی ران‌هایش نا‌راضی است ممکن است هر چند ثانیه دامن یا پیراهن خود را پایین بکشد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عزت نفس با ۷ راهکار ساده

حتما افرادی را ملاقات کردید که دست به سینه جلوی شما می‌ایستند و یک پای خود را بر روی پای دیگری می‌اندازند. گاهی هم دو حرکت را در یک زمان انجام می‌دهند. این مواقع مشتری یا فرد مقابل شما به اندازه کافی ترسیده است و سعی‌ می‌کند حالت تدافعی به خود بگیرد.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که زبان بدن به هر کسی که صاحب بیزینس خاص خود است و دوست دارد درآمد خود را بیشتر کند، می‌تواند از طریق شناخت بیشتر بر افکار شریک کاری و یا مشتری خود به اهداف مالی و اقتصادی خود در کوتاه‌ترین زمان دست پیدا کند.

مطالعه بیشتر: تست روانشناسی حساس بودن ؛ آیا روحیه حساس و زودرنجی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

چگونه با افسردگی مهاجرت مقابله کنیم؟

در دنیای امروز مواجهه با چالش های روحی و روانی مانند افسردگی یکی از مسائل مهم و پیچیده برا…