چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در اسلامشهر

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اسلامشهر با مساحتی بالغ بر 195 کیلومتر مربع، در 12 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شرق و جنوب به شهرری از غرب به رباط کریم و از شمال غرب به شهریار محدود می‌شود.
اسلامشهر

اسلامشهر نام مرکز شهرستانی در استان تهران است. لازم است بدانید که از طریق بزرگراه های آزادگان، ساوه، احمدآباد مستوفی می توانید پس از طی مسافت 15 کیلومتری به آنجا برسید. اگر به اسلامشهر رفته باشید حتما تماشای مزارع زیبا و باغ‌های پر از میوه آن توجه شما را جلب کرده است. این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر  یکی از بهترین مناطق حومه شهر تهران به شمار می‌رود. گفتنی است که  قدیمی‌ترین محلات اسلامشهر شامل محله های سالور، مافین آباد و روستای ضیاآباد می شوند. برای دریافت گزارش بیشتر پیرامون خرید آپارتمان در اسلامشهر تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وسعت اسلامشهر تقریبا 245 کیلومتر مربع تخمین زده می شود. لازم به ذکر است که این شهرستان شامل 3 بخش مرکزی، چهار‌دانگه و احمد‌آباد مستوفی و 26 روستا می‌باشد. در روزگاران کهن به علت مجاورت روستای قاسم‌آباد با جاده ساوه، اسلامشهر را با نام قاسم‌آباد شاهی یا قاسم‌آباد خالصه می شناختند. جالب است بدانید که قدمت این شهر به 5 هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. همچنین در حال حاضر می‌توانید خانه های قدیمی، جدید و مراکز پرورش گل و گیاه را در این شهر ببینید. در منابع تاریخی آمده است که این شهر در گذشته تفرجگاه شاهان قاجار بوده است.

اسلامشهر

 مناطق و بخش های اسلامشهر

این شهر شامل 6 منطقه می شود که مناطق 1 و 2 آن مرکزی و منطقه 3 آن شهرک واوان، منطقه 4 شاطره، منطقه 5 احمد آباد مستوفی و منطقه 6 آن شهرک امام‌حسین هستند.

شهرستان اسلامشهر شامل سه بخش مرکزی(اسلامشهر)، بخش چهاردانگه (چهار دانگه) و بخش احمد آباد مستوفی (احمد آباد) می باشد.

روستاها و آبادی های اسلامشهر به شرح ذیل است:
بهرام آباد، چیچکلو، ده عباس، احمدآباد مستوفی، فیروز بهرام، چهاردانگه، علی آباد قاجار،  قاسم آباد خشکه، ترشنبه گلدسته، شمس آباد، حسن آباد، خالصه رضی‌آباد، ایرین، بهمن آباد، حسین آباد، علی آباد، طپانچه، نظام آباد، بهرام آباد،  کهک ،شاطره، ملک آباد، مهران آباد.

اسلامشهر

نقشه شهرستان اسلامشهر

در نقشه زیر، دسترسی ها و مناطق مهم شهرستان اسلامشهر را می توانید مشاهده کنید.

چهاردانگه کجاست؟

شهر چهار دانگه در جنوب شهر تهران واقع شده است و بین دو اتوبان تهران-ساوه و بزرگراه تهران-قم قرار گرفته است. بر اساس آخرین داده های سرشماری سال 1395 جمعیت آن معادل 56 هزار نفر تخمین زده شده بود. این شهر در گذشته روستا بوده است. بخش مرکزی آن به قلعه شهرت پیدا کرده است. گفته می‌شود که دیوارهای بزرگ اطراف این شهر برای ممانعت از ورود راهزنان به شهر بنا شده بود. قدمت شهر چهار دانگه بیش از 500 سال تخمین زده شده است. جالب است بدانید که یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های این شهر، مسجد جامع آن می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

چهاردانگه را بیشتر به عنوان یک شهر صنعتی و تجاری می شناسند. همچنین بخش مسکونی آن در مقایسه با بخش‌های دیگر آن توسعه چندانی نداشته است. بازار مبل چهار دانگه در حوزه تولید و فروش مبلمان، رتبه یک استانی و کشوری را دریافت کرده است.

اسلامشهر

واوان، بهترین منطقه اسلامشهر

شهرک واوان یکی از بهترین مناطق اسلامشهر برای زندگی هر خانواری است. جمعیت شهرک واوان بیشتر از 300 هزار نفر است. واوان در مجاورت بزرگراه تهران-قم، کمربندی آزادگان و جاده ساوه قرار گرفته است. یکی از مزیت‌های شهرک واوان نزدیکی آن به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی می‌شود. واوان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود تبدیل به مرکز ساخت و ساز ارزان قیمت در حومه تهران شد و رشد و توسعه در این شهر همچنان ادامه دارد. مسافت شهرک واوان تا فرودگاه بین المللی امام خمینی 10 دقیقه می باشد.

اسلامشهر

خصوصیات مسکن مهر استراتوس واوان

مجمتمع‌های مسکونی استراتوس بهترین منطقه اسلامشهر برای زندگی اقشار متوسط جامعه می‌باشد. این پروژه شامل واحد های تک خوابه ۵۴ و ۶۴ متری و واحد های دو خوابه ۷۸ متری‌ است. استراتوس 12 طبقه دارد و هر طبقه دارای ۶ واحد است. سند این واحدها تحت نظارت وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری اسلامشهر قرار دارد. این مجتمع شامل ۱۰ بلوک جنوبی و ۱۰ بلوک شمالی می‌شود که در بلوار ولیعصر(مابین خیابان امامزاده و علامه جعفری) واقع شده است. پارکینگ برای تمام ساکنان در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن محیط کافی و فضای سبز بین بلوک‌ها نیز وجود دارد.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که امکانات و دسترسی‌های اسلامشهر هر فردی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این شهر می‌کند. با توجه به اینکه نرخ خانه در اسلامشهر نسبت به سایر مناطق تهران کمتر است، همین امر موجب شده تا بسیاری از پایتخت‌نشینان برای خرید آپارتمان در اسلامشهر اقدام کنند.

مطالعه بیشتر: صفر تا صد محله دردشت تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های سایر شهرها

همچنین بخوانید

فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که در ابتدا اسلامشهر از تعدادی روستا تشکیل شده است. لازم است بدان…