فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اسلامشهر یکی از بهترین شهرهای حومه تهران به شمار می‌رود که از امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی بسیاری برخوردار است.
خرید اپارتمان در اسلامشهر

اسلامشهر یکی از مناطق تاریخی در جنوب شرقی تهران است که با مساحت 370 کیلومتر مربع در سال 1395 جزو پرجمعیت‌ترین شهرهای تهران شناخته شده است؛ علاوه بر این، اسلامشهر به دلیل نزدیکی به تهران و شهرهای دیگر، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) باعث شده که این منطقه بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گیرد و افراد زیادی تمایل به سکونت در این شهر را داشته باشند؛ در صورتی که قصد خرید آپارتمان در اسلامشهر را دارید، برای آشنایی بیشتر با این محله حتما تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اسلامشهر کجاست؟

شهر اسلامشهر از نظر موقعیت جغرافیایی در 12 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار گرفته‌است که با مساحت ۱۹۵ کیلومترمربع یکی از شهرستان‌های استان تهران به شمار می‌رود. این شهرستان از شرق و جنوب به  شهر ری، از غرب به رباط کریم و از شمال غرب به شهریار منتهی می‌شود. طبق آمار گزارش شده در سال 1395 جمعیت این شهر 548620 نفر گزارش شده است.

حرید آپارتمان در اسلامشهز

نقشه شهر اسلامشهر

دسترسی‌های شهر اسلامشهر

با توجه به اینکه مترو اسلامشهر هنوز به بهره برداری نرسیده است، اما این محله از دسترسی بسیار راحتی برخوردار است؛ به همین دلیل شما با اجاره خانه یا خرید آپارتمان در اسلامشهر مشکلی برای رفت‌وآمد به تهران نخواهید داشت؛ از سوی دیگر بهترین راه دسترسی به این شهر با اتومبیل شخصی بزرگراه قدیم و جدید تهران-ساوه، آزادگان و احمد آباد مستوفی است؛ نزدیکترین مترو به اسلامشهر هم در خط 3 و ایستگاه مترو آزادگان قرار دارد.

بهترین محله‌ها برای خرید و اجاره آپارتمان در اسلامشهر

اگر قصد سکونت در این محله را دارید لازم است با بهترین شهرک‌های آشنا شوید؛ به طور کلی اسلامشهر به سه بخش مرکزی(اسلامشهر)، بخش چهاردانگه (چهار دانگه) و بخش احمد آباد مستوفی (احمد آباد) تقسیم شده است که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

چهاردانگه کجاست؟

شهر چهار دانگه در جنوب شهر تهران واقع شده است و بین دو اتوبان تهران-ساوه و بزرگراه تهران-قم قرار گرفته است. بر اساس  سرشماری سال 1395 جمعیت آن معادل 56 هزار نفر تخمین زده شده بود؛ چهاردانگه را بیشتر به عنوان یک شهر صنعتی و تجاری می‌شناسند. همچنین بخش مسکونی آن در مقایسه با بخش‌های دیگر آن توسعه چندانی نداشته است. بازار مبل چهار دانگه در حوزه تولید و فروش مبلمان، رتبه یک استانی و کشوری را دریافت کرده است.

واوان

شهرک واوان یکی از بهترین مناطق اسلامشهر برای زندگی هر خانواری است. جمعیت شهرک واوان بیشتر از 300 هزار نفر است. واوان در مجاورت بزرگراه تهران-قم، کمربندی آزادگان و جاده ساوه قرار گرفته است. یکی از مزیت‌های شهرک واوان نزدیکی آن به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی است و همین امر باعث شده تا ساخت و ساز در این محله بالا رود که مهم‌ترین ساختمان‌های این منطقه متعلق به مسکن‎‌مهرهای استراتوس است؛ این مجتمع‌ها برای زندگی اقشار متوسط جامعه که بودجه کمی برای خرید خانه دارند بسیار مناسب است.

امکانات رفاهی شهر اسلامشهر

این محله از نظر امکانات رفاهی نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین شما با خرید آپارتمان در اسلامشهر، از نشر امکانات رفاهی دچار مشکل نمی‌شوید؛ به گونه‌ای که در همین شهر بهترین بیمارستان‌ها، مراکز تفریحی را می‌بینید؛ در ادامه به مهم‌ترین امکانات رفاهی آن اشاره خواهیم کرد.

خرید آپارتمان در اسلامشهر

بیمارستان امام رضا

بیمارستان امام رضا یکی از بزرگترین مراکز درمانی اسلامشهر است که در قسمت شمالی این منطقه قرار دارد. این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی است که شامل بخش‌های جراحی عمومی، داخلی، اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، بیماری‌های زنان، بیماری‌های کودکان و مراقبت‌های ویژه می‌باشد.

آدرس بیمارستان امام رضا اسلامشهر: اسلامشهر، شهرک سعیدیه، بلوار شهید برنده سیفی، بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا (ع)

بیمارستان هفت تیر اسلامشهر

از آنجایی که بیمارستان هفت تیر اسلامشهر یکی از بیمارستان‌های معتبر و محبوب در منطقه است، با بیمه‌های عمده‌ی ایران، تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه تعاونی و بیمه پاسارگاد قرارداد بسته است. همچنین، بیماران می‌توانند با پرداخت هزینه خدمات درمانی، بدون نیاز به بیمه‌نامه، از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  اجاره و خرید آپارتمان در یافت آباد چند؟

درمانگاه نوربخش اسلامشهر

درمانگاه چشم پزشکی نور در اسلامشهر برای ارائه خدمات پزشکی در زمینه‌ چشم پزشکی در این شهر احداث شده است. این درمانگاه با دارا بودن تجهیزات پزشکی مدرن و کادری مجرب، خدمات درمانی و مشاوره‌ای، با کیفیت بالا در زمینه‌ی بیماری‌های چشمی به بیماران عزیز خدمات ارائه می‌دهد؛ آدرس درمانگاه چشم پزشکی نور اسلامشهر، در خیابان شهید محمدی، پلاک ۴۲، واحد ۲ واقع شده است.

درمانگاه حکیم فارابی از بهترین مراکز درمانی اسلامشهر

درمانگاه حکیم فارابی یکی از مراکز درمانی معتبر در شهر اسلامشهر است که با دارا بودن تجهیزات پزشکی مدرن و کادری مجرب، در زمینه‌های مختلفی از جمله پوست و مو، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، گوش، حلق و بینی، چشم، مغز و اعصاب و… خدمات ارائه می‌دهد؛ آدرس درمانگاه حکیم فارابی اسلامشهر، در خیابان امام خمینی، بعد از میدان شهدا، روبروی بانک ملی، ساختمان پزشکان حکیم فارابی، طبقه دوم، واحد ۱۰ می‌باشد.

دانشگاه‌های شهر اسلامشهر

  • دانشگاه آزاد اسلامشهر
  • دانشگاه سمای اسلامشهر
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علمی-کاربردی

مکان‌های تفریحی و تاریخی اسلامشهر

تپه باستانی چیچکلو

تپه باستانی چیچکلو از زیباترین بناهای تاریخی اسلامشهر است که در جنوب شرقی شهر و در فاصله کمی از روستای چیچکلو واقع شده است. قدمت این تپه به دوره هامنشیان باز می‌گردد؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت این تپه از باقیمانده‌های تمدن باستانی زاگروس است.

تپه چیچکلو دارای ارتفاع بالا و شیب تندی است و در طول زمان به دلیل فرسایش و تغییرات جغرافیایی، قسمت‌هایی از تپه دچار فرسایش شده؛ با این حال، هنوز هم می‌توانید برخی از ساختارها و آثار باستانی چون مجموعه‌های سنگی و سفالی، محوطه‌های آتشفشانی و ساختمان‌های مذهبی را مشاهده کرد. بازدید از تپه چیچکلو می‌تواند فرصتی مناسب برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ باستانی این منطقه باشد. همچنین، مناظر طبیعی زیبا و دیدنی اطراف تپه چیچکلو نیز از جذابیت‌های این مکان است.

آدرس: اسلامشهر، بخش مرکزی، دهستان ده عباس، دو کیلومتری جنوب روستای چیچکلو

تپه نظام آباد از بناهای تاریخی اسلامشهر

تپه نظام‌آباد یکی از مناطق تاریخی و باستانی در شنمال شرقی اسلامشهر است که در فاصله کمی از مرکز شهر واقع شده است. قدمت این تپه نیز به دوره هخامنشیان باز می‌گردد و شامل ساختمان‌های باستانی و آثار ارزشمندی است که از دوران باستان تا دوران اسلامی به ثبت رسیده‌اند. برخی از این آثار شامل سنگرها، سکونتگاه‌ها، آجرافشانی‌ها و معابد باستانی می‌باشند. این آثار نشانگر فرهنگ و تمدن باستانی این منطقه و نقش آن در تاریخ ایران هستند. بازدید از تپه نظام‌آباد می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی فرصتی مناسب باشد

بررسی قیمت خرید آپارتمان در اسلامشهر

یکی از دلایل محبوبیت این محله علاوه بر امکانات رفاهی که در بالا به آن اشاره شد،قیمت مناسب ملک است؛ به طوری که شما با مبلغی مناسب می‌توانید اقدام به خرید آپارتمان در اسلامشهر کنید؛ در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در این محله بین 20 تا 40 میلیون متغیر است؛ برای آگاهی بیشتر از قیمت‌ها به جدول زیر مراجعه کنید.

متراژسن بناقیمت هر متر مربع(تومان)قیمت کل(تومان)
123 مترنوساز23,000,0002,829,000,000
71 متر7 سال ساخت40,000,0002,840,000,000
62 متر18 سال ساخت25,806,0001,600,000,000

قیمت اجاره آپارتمان در اسلامشهر

در صورتی که بودجه کافی برای خرید خانه را ندارید، می‌توانید با مبلغی مناسب نسبت به اجاره آپارتمان در اسلامشهر اقدام کنید؛ برای آگاهی از جدیدترین قیمت‌های اجاره آپارتمان در اسلامشهر به جدول زیر مراجعه کنید.

متراژسن بناقیمت رهن (تومان)قیمت اجاره (تومان)
54 متر10 سال ساخت145,000,0003,200,000
70 متر2 سال ساخت250,000,0003,000,000
120 متر6 سال ساخت450,000,000صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های سایر شهرها

همچنین بخوانید

محله اقدسیه تهران + قیمت خرید آپارتمان

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران، مورد توجه بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته…